Brzoskwiniowo - borówkowa jaglanka | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2015/08/19

Brzoskwiniowo - borówkowa jaglanka

Dietetyczne śniadanie
Bardzo często apelujecie o nowe przepisy na śniadania. Fakt, nie pojawiają się na blogu zbyt często, ale wynika to z jednego prostego faktu: w śniadaniowej miseczce zwykle ląduje to co jest w lodówce (jakie akurat mam owoce czy orzechy). Jeszcze częściej pojawiają się u mnie śniadania "wytrawne" pod postacią kanapek czy jajecznicy. Jeśli jednak powstaje coś szczególnie smacznego to taki przepis trafia od razu na bloga. No to łapcie teraz przepis na nową jaglankę!


Składniki na porcję:

  • Kasza jaglana (dobrze opłukana w gorącej wodzie) - 3 - 4 łyżki
  • Dowolne mleko (u mnie sojowe wzbogacane wpaniem) - 1/2 szklanki
  • Ziarna z połowy laski wanilii (można pominąć)
  • Zmielone nasiona lnu - łyżka
  • Orzechy włoskie lub migdały (posiekane) - łyżka
  • Brzoskwinia - sztuka (u mnie pół na pół zwykła z "ufo")
  • Borówka amerykańska - 1/2 szklanki


Sposób przygotowania:

  • Kaszę ugotuj w mleku (na małym ogniu, 15 minut, pod przykryciem) z dodatkiem rozpołowionej wzdłuż laski wanilii.
  • Do ugotowanej kaszy dodaj posiekane orzechy, nasiona lnu i świeże owoce.

Kasza jaglana z owocami




 

Wartość odżywcza porcji jaglanki brzoskwiniowo - borówkowej:

  • Energia: 404 kcal
  • Białko: 13,6 g
  • Tłuszcz: 12,6 g
  • Węglowodany: 58,3  g
  • Błonnik pokarmowy: 6,8 g


Brzoskwiniowo - borówkowa jaglanka jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, B1, B2, B6, B12, PP;
Jaglanka


P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

4 komentarze:

  1. uwielbiam takie proste owocowe jaglanki, nie dość, że są szybkie to jeszcze pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie jaglanka na śniadanie jest codziennie! Jeszcze nie miksowalam borówek z brzoskwiniami i wanilią, więc Twój przepis zostanie na pewno wypróbowany przeze mnie w ciągu kilku najbliższych dni ;-)

    OdpowiedzUsuń