Paulina Styś-Nowak dnia 2016/10/10

Omlet na słodko

Dopiero niedawno doceniłam omlety. Wcześniej nie robiłam ich praktycznie wcale, ponieważ u mnie w domu nigdy nie jadało się jajek przygotowanych w ten sposób. Jednak okazało się, że omlet to całkiem fajna rzecz. 

Po pierwsze: przygotowuje się bardzo szybko. Po drugie: można podać go na milion sposobów, jak chociażby omlet ze szpinakiem lub omlet z pomidorem. I po trzecie: jest bardzo pożywny. No i tak sobie teraz omletuję od czasu do czasu. Dzisiaj bardzo jesiennie i  kolorowo (w sam raz na taki pochmurny dzień).

Składniki na jeden omlet na słodko:

  • Jajka - 2 sztuki
  • Sól - szczypta
  • Mąka pełnoziarnista lub graham - 1 czubata łyżka
  • Masło - pół łyżeczki

Dodatki:
  • Przecier/mus dyniowo - jabłkowy - 3 łyżki*
  • Ziarna granatu - 2 łyżki
  • Miód - 1 łyżeczka
  • Nasiona chia - 1 łyżeczka


*Dynię i jabłka obierz (mniej więcej tyle samo iloścowo), pokrój w kostkę i wrzuć do garnka z niewielką ilością wody. Duś aż składniki zaczną się rozpadać (ok. 10 - 15 minut). Po tym czasie zmiksuj blenderem na prawie gładką masę (mogą zostać nie do końca zmiksowane kawałki). Oczywiście mus warto przygotować w większej ilości (może stać 3 dni w lodówce) po to by dodawać do owsianki z jabłkiem, jogurtu, naleśników pełnoziarnistych, placuszków z dyni, omletów, bananowych gofrów itd.

 

Sposób przygotowania omletu na słodko:

  • Oddziel białka od żółtek. Do białek dodaj sól i ubij na sztywną pianę.
  • Do ubitej piany dodaj żółtka i miksuj przez 10 sekund na małych obrotach, następnie dodaj mąkę i miksuj jeszcze przez chwilkę.
  • Na małej patelni (u mnie średnica ok. 15 cm) rozpuść masło. Na rozgrzaną patelnię wylej masę na omleta i smaż na małym ogniu po 3 minuty z każdej strony, bez przykrycia (omlet można bez problemu obrócić za pomocą łopatki).
  • Gotowego omleta podawaj z dodatkami, np. musem dyniowo - jabłkowym (świetnie sprawdzi się także mus śliwkowy, gruszkowy czy z mango), ziarnami granatu (można zamienić na świeżą figę), odrobiną miodu (sam przecier nie jest zbyt słodki) oraz nasionami chia (można zamienić na dowolne orzechy lub migdały). Możesz również oprószyć cynamonem lub kardamonem.


Wartość odżywcza omletu na słodko:

  • Energia: 419 kcal
  • Białko: 20 g
  • Tłuszcz: 16 g
  • Węglowodany: 46 g
  • Błonnik pokarmowy: 9 g


Omlet na słodko jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12;

Wypróbuj inne przepisy śniadaniowe na słodko:


Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

15 komentarzy:

  1. pyszny pomysł na omlety, wyglądają smakowicie :)
    ja też dopiero niedawno je doceniłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet robi się jednak bez maki. To co tu podajesz to grzybek. Pozdrawiam serdecznie-;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć
    wysłałam Ci maila z propozycją współpracy. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!

      Kurczę, nic nie przyszło. Wyślij jeszcze raz proszę.

      Usuń
  4. A u mnie niedziela to od lat dzień omleta :) Zawsze na śniadanko zjadamy z mężem omleciki na słodko :) Pycha !

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam pierwszy raz w życiu, dodałam mąkę żytnią, bo tylko taką miałam i wyszedł pyszny. dziękuję za tego bloga! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, Czy może być mąka owsiana? 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiast masła może być olej kokosowy? 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka jest wartość kaloryczna omleta bez dodatków?

    OdpowiedzUsuń
  9. To jest jakies cudo! Świetne połączenie smaków! Wyszedł mi idealnie, dokładnie taki, jak Pani! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń