Paulina Styś-Nowak dnia 2016/09/02

Szakszuka (jajka w pomidorach)

Niepodważalnym mistrzem jajecznicy jest mój mąż. Jednak udało mi się go zaskoczyć czymś co biję na głowę nawet najlepszą jajecznicę. Koniecznie spróbujcie szakszuki (izraelskie danie) czyli jajek w pomidorach (najlepiej malinowych). Obłęd!


Składniki na dwie porcje szakszuki:

  • Jajka - 4 sztuki
  • Cebula - 1/2 sztuki
  • Czosnek - spory ząbek
  • Pomidory - 4 sztuki
  • Oliwa - łyżka
  • Sól, pieprz, świeża bazylia


Sposób przygotowania szakszuki:

  • Rozgrzej oliwę i zeszklij na niej posiekaną w kostkę cebulę i czosnek.
  • Pomidory sparz we wrzątku i obierz ze skórki. Posiekaj w kostkę.
  • Do cebuli dodaj pomidory (razem z sokiem i pestkami) - smaż wszystko przez chwilę aż odparuje nadmiar wody.
  • Dopraw do smaku solą i pieprzem.
  • Na pomidory wybij jajka i smaż aż zetnie się białko.
  • Gotową potrawę oprósz świeżą bazylią lub szczypiorkiem i świeżo zmielonym pieprzem. 
  • Podawaj z grzankami :)


Wartość odżywcza porcji szakszuki:

  • Energia: 267 kcal
  • Białko: 18 g
  • Tłuszcz: 17 g
  • Węglowodany: 10 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g


Szakszuka jest dobrym źródłem:

  • Składników mineralnych: potasu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

 

Sprawdź inne przepisy śniadaniowe z jajkiem:

 

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

76 komentarzy:

  1. Kolejne proste danie na które nawet nie trzeba przepisu.Jesteś beznadziejna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej działać niż zniechęcać do działania. a ty masz jakiś blog ze zdrowymi przepisami, kochanie?

      Usuń
    2. Trafiłam na tego bloga parę dni temu, jestem pełna podziwu. Ciekawe artykuły, wszystko dokładnie wytłumaczone. Przepisy proste, może według niektórych osób banalne ale sama nie wpadłabym na zrobienie bananowej granoli czy np powyższego dania, a rozpisanie tego na makroskładniki to dla wielu osób "czarna magia". Będę zaglądała tutaj częściej. PS: Komentarze pełne nienawiści piszą osoby, którym w życiu nie wyszło i zazdroszczą, nie warto się nimi przejmować :)

      Usuń
    3. Kochane, z hejterami nie ma sensu walczyć ;) Byli,są i będą. Niech się trują swoim własnym jadem ;)

      Usuń
    4. może i proste danie, ale sama bym na nie nie wpadła - z przepisem zetknęłam się dopiero rok temu :)

      Usuń
    5. Proste nie proste, tez warte pokazania ;) Osobiscie pierwszy raz sie spotkalem z tym polaczeniem i w ciagu 10 min dzisiaj zdecydowalem sie przygotowac ;) Palce lizac!

      Usuń
    6. Niektórym nie potrzeba wymyślnych przepisów, wystarczy ispiracja do dietetycznych posiłków, ale wskazówki jak je wykonać też okazują się bardzo przydatne.

      Usuń
  2. Proste dania są najlepsze, bo nikt nie będzie gotował codziennie innych, wymyślnych potraw a takie proste przepisy można wprowadzić na co dzień :) Na pewno wypróbuję szakszukę, to moje smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej. Absolutnie świetne,tak jak lubię,proste i kolorowe no i zdrowe a i mega smaczne.
    Miłego dnia kochani.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Paulinko- ile to jest jedna porcja? Jedno jajko, dwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość porcji zawsze podaję przed składnikami przepisu,

      Na dwie porcje 4 jajka, tak więc na jedną dwa :)

      Usuń
    2. Uważam iż powinna pani dać na bloga jakiś pomysl z serem białym i jogurtem to tylko moja propozycja 😊

      Usuń
    3. Chyba potrzebujesz nauczyciela polonistę i dobrych okularów

      Usuń
  5. To danie jest przepyszne.Zwłaszcza o tej porze roku kiedy pomidory są soczyste i słodkie. prosty przepis a smak wyśmienity. Dziękuje:))

    OdpowiedzUsuń
  6. To danie jest przepyszne.Zwłaszcza o tej porze roku kiedy pomidory są soczyste i słodkie. prosty przepis a smak wyśmienity. Dziękuje:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam i rzeczywiście wyszło pysznie! :) Moja wskazówka- żeby jajko ładnie się ścięło warto przykryć patelnię pokrywką.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wyszło mi :( wszystko było jakieś wodniste :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie za krótko smażyłaś pomidory - trzeba odparować sok ;)

      Usuń
    2. Mi niestety też wyszło wodniste a nie mogłam dłużej smażyć bo pomidory się już rozpadały, ale i tak pyszne :D

      Usuń
  9. Wczoraj jak robiłam zupę pomidorową z piekarnika (pyszna poza tym) blender chyba nie dał rady i na sitku zostały mi nie tylko pestki i skórki, ale całkiem niezła passata, dzisiaj wykorzystałam do szakszuki i efekt super, a czas przygotowania skrócił się do czasu ścięcia jajek ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne pomysły. Powoli sprawdzam kolejne potrawy i są na prawde smaczne. Kiedyś gotowałem typowo po polsku, dzisiaj o wiele chętniej próbuje zdrowszych potraw, po których lepiej się czuję. Dzięki wielkie za pomysły! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne danie na śniadanie zrobione. Niby takie proste - ale tu odkryłam nowy sposób podania - od razu jakby coś innego na talerzu szczególnie, że na wierzch jajek położyłam po łyżeczce domowego pesto z bazylii. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pesto na pewno świetnie pasowało do całości :)

      Usuń
  12. tak prostu przepis a ja jeszcze nigdy nie jadłam tak dobrych jajek :D Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tez kwestia pomidorów, ale jak się rozpadną też będzie ok ;)

      Usuń
  13. Witam :)
    Wlasnie skonczylam zajadac sie tym pysznym daniem. Jest bardzo sycace, wartosciowe i swietnie prezentuje sie na talerzu. Jestem zadowolona w 100% . Bede czesto wracac do tego przepisu. Pozdrawiam ...Magdalena Jasinowska

    OdpowiedzUsuń
  14. Danie super. Wlasnie zrobilam, ale niestety chyba trzeba jesc z patelni. Ciezko przelozyc na talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A pomidory z puszki będą ok??

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak dla mnie, zbyt słodkie danie, z kolei bardzo ładnie wyglądające. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Małgorzata S9 lutego 2017 11:10

    Pyszne śniadanko i bardzo sycące.Do obiadu wystarczy:))))...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie zjadłam, jest przepyszne. Bardzo proste i sycące :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam. Jeśli dodam kaszę gryczana I buraki to wtedy też dwa jajka na porcję? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. jak zwykle, kolejne rewelacyjne danie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Robię jutro na śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystko.ok do czasu aż nie wbije się tych jajek na pomidory,wtedy z jajek robi się jajecznica a nie ślicznie wysmażone jajka jak na obrazku.Podejrzewam że najpierw należy zrobić małe wgłębienia okrągłe między pomidorami żeby jajko zetknęło się z patelnią... Smakowo nie mam zastrzeżeń bardzo apetyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ni robiłam specjalnych wgłębień ;)

      Usuń
    2. Zdecydowanie robić wgłebienia. Eksperci od szakszuki dodaja 3 jajka w załości i 3 same żółtka

      Usuń
  23. Wyszło bardzo pysznie <3! Mam pytanko czy pomidory mają być tak słodkie? Dla mnie były trochę zbyt słodkie, czy to normalne czy zależy od rodzaju pomidorów?

    OdpowiedzUsuń
  24. Pani Paulino piszę tu bo nie wiem gdzie. Kupiłam 2.04 książkę Pani autorstwa w promocji z innym wydaniem 2w1 za 20 zł i od razu wpłaciłam pieniądze. Czy Pani coś wie o tym, jeszcze nie dostałam Beata Gądek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę napisać na maila: cojescnet@gmail.com

      Wyślę książkę w załączniku :)
      (musiał pojawić się jakiś błąd ze strony przelewów)

      Usuń
  25. Uwielbiam, koniecznie z odrobiną kminu rzymskiego;-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Szakszukę "robią" przyprawy. Koniecznie kumin (mielony), świeża kolenda, pieprz, sól, toche soku z cytryny i harissa :) Ja dodaję na bok talerza jeszcze łyżkę yogurtu greckiego (konsystencja stała), który łagodzi ostry smak harissy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Banalne danie a jakie pyszne :) sama bym na to nie wpadła :) Użyłam pomidorów w puszce, spokojnie można dodać całą puszkę ale trzeba poczekać troszkę dłużej żeby nadmiar wody odparował.
    P.S. nie trzeba robić wgłębień na jajka ;)

    Daria

    OdpowiedzUsuń
  28. jutro będzie na śniadanko :D Ostatnio testuję Twoje przepisy- są pyysznnne a ja chudnę jak szalona :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zrobiłam i zjadłam razem z narzeczonym, który pyta teraz kiedy ponownie zjemy te dobre jajka w pomidorach :) ;D
    super przepis !

    OdpowiedzUsuń
  30. Coś pyyyysznego!!!😊
    Ja do pomidorów dodalam jeszcze odrobine slodkiej papryki i odrobine, naprawde odrobine cukru 😊
    Pyyyycha!

    OdpowiedzUsuń
  31. UWIELBIAM TO DANIE!!!!! Dodaje czerwonej papryki i czasem kiełbaski, jak chce zaszaleć:) jest pyszne, kolorowe i sycące. Fit obiadek i waga leci w dół;P

    OdpowiedzUsuń
  32. przepyszna! będę robiła bardzo często! :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Zaraz idę pichcić! Wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  34. Zrobiłam, dorzuciłam kawałki awokado do pomidorów, smakowało wybornie!! Dziekuje za pyszny przepis, jest Pani moją inspiracją :)

    OdpowiedzUsuń
  35. ja polecam dodac duzo kminku (calego najlepiej) i wedzonej papryki <3 nieraz dodaje cukinie, pieczarki, standardowo u mnie wchodzi tez papryka :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wchodzę przypadkiem w sumie a tu same pyszności, aż się jeść zachciało. Dzięki za ciekawą i barwną propzycją na śniadanie, oczy same się najedzą tym pięknym widokiem. Mniam :) wędzona papryka zrobiłabym tu dużo dobrej roboty, tak mi się wydaje.

    OdpowiedzUsuń
  37. Kobieta podaje świetne przepisy, takie jak ONA robi, wkłada w to serducho, a takie baby plujące jadem i tak zgnoją i powiedzą, że coś jest nie tak, baaaby ogarnijta się. ja bardzo dziękuję Pani za ten blog, ze względu na stan zdrowia muszę przejść na zdrowe odżywianie codziennie robię według Pani przepisów, po pierwsze są na moją kieszeń a po drugie mega smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie lubię pomidorów, ale to danie naprawdę mi bardzo smakuje. Jeszcze nie raz je zrobię :)
    Super blog :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Na pewno bardzo dobre, wspaniałe danie. Czy zwróciłaś uwagę na to ile i jakie związki ulegają zniszczeniu przy obróbce termicznej? Specjaliści od żywienia zazwyczaj pomijają tą ważną kwestie. Sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  40. Super przepis.Pychota.Wszystko wyszło zgodnie z podanym przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  41. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  42. Danie jest proste i wartościowe.Ja czasami(jesli chcę aby było bardziej obiadowo) dodaję do pomidorów cukinię i marchewką starta na dużych oczkach oraz szpinak baby.Lekko blanszuję i na koniec wbijam jajka.
    Pychotka

    OdpowiedzUsuń
  43. Zdecydowanie jedno z moich ulubionych śniadań.

    OdpowiedzUsuń
  44. Zdrowe, syte śniadanie! Szukam książek, gdzie będą podobne przepisy o zdrowym odżywianiu - zna ktoś coś ciekawego i poleca? :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Dzieki. Moja przerobiona wersja:
    Składniki
    3 duże pomidory
    mała cebula
    kiełbaska
    1 łyżeczka papryki
    1 łyżeczka kuminu
    pół łyżeczki vegety
    szczypta pieprzu
    szczypta oregano
    szczypta pietruszki
    4 jajka


    Opis
    Cebulę zeszklić, dodać kiełbaskę.
    Pomidory obrać ze skórki. Pokroić na mniejsze kawałki. Przełożyć do miski pokrojone pomidory z sokiem i pestkami. Dodać przyprawy i wymieszać. Dodać do kiełbaskę i zredukować. Gdy woda odparuje zrobić małe wgłębienia i wbić tam jajka. Przykryć pokrywką i zostawić aż jajka się zetną.

    OdpowiedzUsuń
  46. Polskie pomidory sa najlepsze https://polskiepomidory.com.pl/ ja pije rowniez soki pomidorowe polecam :)

    OdpowiedzUsuń