Paulina Styś-Nowak dnia 2013/12/19

Pożywny koktajl śniadaniowy

Mam nadzieję, że w natłoku świątecznych przygotowań nie zapominacie o pożywnym śniadaniu?

Taką ekspresową i zdrową wersją może być pożywny koktajl,który zawiera w sobie wszystkie niezbędne składniki odżywcze :)

 

Składniki na porcję:

  • Banan - sztuka
  • Pomarańcza - mała sztuka
  • Płatki owsiane - 3 łyżki
  • Jogurt naturalny - 4 łyżki
  • Suszone daktyle - 2 sztuki
  • Nasiona lnu - łyżka
  • Migdały - łyżka
  • Kakao gorzkie - opcjonalnie szczypta do posypania
 

Sposób przygotowania:

  • Zmiksuj wszystkie składniki w blenderze i ciesz się pysznym śniadaniem :)

 

Wartość odżywcza śniadaniowego koktajlu:

  • Energia: 442 kcal
  • Białko: 14 g
  • Tłuszcz: 12 g
  • Węglowodany: 69 g
  • Błonnik pokarmowy: 8 g
  • Cholesterol: 8 mg


Koktajl śniadaniowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

29 komentarzy:

  1. Ale musi być masa energii po takim śniadanku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Postanowienie noworoczne : takie śniadania jeść będę! O! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o zdrowym i smacznym śniadaniu nie można zapomnieć! :) taki koktajl z pewnością się świetnie sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ma strasznie dużo kalorii i węglowodanów. :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla osób odchudzających się oczywiście kaloryczność należy zmniejszyć poprzez zmniejszenie ilości dodatków. Tutaj raczej porcja, którą spożywam na co dzień ;)

      Usuń
  5. śniadanie idealne, pełnowartościowe, naturalnie słodkie, syte i pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te Twoje przepisy. Zawsze coś dobrego każdego dnia. Oby nigdy Ci nie zabrakło pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie skomplikowany schemat przygotowania :) Pychota!
    Myślę, że na śniadanie, gdy brak czasu na mozolne przygotowania, nadaje się w sam raz.
    Zapraszam do nas :)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie koktajle ;) Wesołyych !

    OdpowiedzUsuń
  9. Koktalje,najleepiej smakują latem,gdzie mam dostęp do swieżych owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale rewelacyjny koktajl:) mniam:)
    pozdrawiam: www.martawkuchni.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Koktajl super! Ale żeby brał udział w konkursie przepis musi zawierać jakiś sok wyciskany a nie dowolny produkt O.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj przyżądziłem sobie takie śniadanko. Trochę dziwnie mi było, gdy nie miałem co przegryźć ;) ale bardzo fajnie się po nim czułem, bez problemu wytrzymałem do kolejnego posiłku, nie wiem jak często będę go robił, gdyż lubię zmieniać posiłki. No ale jeszcze jeden pomarańcz mi został to jutro też coś takiego zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można pozmieniać smaki, np. zamiast pomarańczy dać mrożone truskawki czy maliny :)

      Usuń
  13. Przepis super na pewno skorzystam:) Pytanie za 100punktów: Na co mogę wymienić migdały? Mam na nie alergię a występują w części przepisów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na dowolne ulubione orzechy (włoskie, laskowe, nerkowca) lub nasiona i pestki (dyni, słonecznika) ;)

      Usuń
  14. Bardzo fajny przepis. Na pewno spróbuje. Jedno mnie zastanawia. Podaje Pani wiele przepisów z płatkami owsianymi. W internecie panuje opinia ze płatki powodują blokowanie wchłaniania wapnia z pożywienia a tym samym jego wytrącanie z organizmu. Bardzo lubię płatki i chciałbym je częściej stosować. Czy ich właściwości w sprawie wapnia są prawdziwe? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musielibyśmy zjadać te płatki w kilogramach. W normalnych ilościach nie jest to powód do obaw ;)

      Usuń
    2. A w dodatku zawsze są podawne albo z mlekiem albo z jogurtem a nie gotowane na wodzie i tu sie prawie wszystko wyrównuje :) wiec smialo nic sie nie stanie

      Usuń
  15. będę próbowała wprowadzić te przepyszne przepisy do swojej diety :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super koktajl, robiłam już kilka razy córce na drugie śniadanie do szkoły, koleżanki spróbowały i prosiły o stronkę do Paulinki, przybędzie miłośników zdrowej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  17. przyznam szczerze że nienawidzę gotować ani robić nic w kuchni , mam to szczęście ze mój mąż gotuje :) ale uwielbiam zdrowo się odżywiać a brakuje mi pomysłów co jeść..bardzo dużo trenuję a takie przepisy są dla mnie zbawieniem :) chciałam Pani podziękować za tak wspaniałego bloga, wczoraj go odnalazłam w sieci a teraz siedzę i robię moje pierwsze ciasteczka z pani przepisu :) mam nadszieje ze będą świetnie smakowały i pani blog zachęci mnie do gotowania :) dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Mam nadzieję, że ciasteczka wyjdą super!

      Usuń
  18. Czy daktyle można zastąpić czymś innym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suszone śliwki lub morele :)

      Usuń
    2. Można też pominąć - będzie po prostu mniej słodki

      Usuń
  19. Pani Paulino, a czy sądzi Pani, że taki koktajl można przygotować wieczorem i schować na noc do lodówki na poranne śniadanie? Blender u mnie o 6 rano nie wchodzi w grę bo rodzinka smacznie śpi... Boję się, że płatki i siemię spęcznieją i zrobi się breja... Ma Pani na to jakiś sposób?

    OdpowiedzUsuń