Paulina Styś-Nowak dnia 2013/12/12

Krem czekoladowy


Czy Wam też często zostają niewielkie ilości ugotowanej kaszy jaglanej? Jeśli tak to mam na to pyszne rozwiązanie - krem czekoladowy, który nie dość, że przygotowuje się ekstremalnie szybko to na dodatek jest pełen wartości odżywczych.

I ten smak... koniecznie zaserwujcie sobie taką chwilę zapomnienia!

Krem ten można również z powodzeniem wykorzystać do przełożenia wypieków zamiast tłustych kremów na bazie śmietany czy mascarpone. Spróbujcie także innych czekoladowych, szybkich przepisów jak mus czekoladowy i deser czekoladowy.

 

Składniki na 3 porcje kremu czekoladowego:

  • Ugotowana kasza jaglana - 4 łyżki
  • Awokado - sztuka
  • Banan - 2 sztuki
  • Kakao gorzkie - czubata łyżka
  • Orzechy nerkowca + mleko (może być również napój roślinny) - 3 łyżki namoczone w 1/2 szklanki*
  • Cukier waniliowy - łyżka
  • Suszone daktyle - 9 sztuk

 

*Ja oczywiście zapomniałam tego uczynić dlatego też w kremie widoczne były maluteńkie grudki.


Krem czekoladowy - przepis:

  • W blenderze miksujemy wszystkie składniki - warto zacząć od owoców i mleka z orzechami, a dopiero później dodawać te bardziej stałe (sprzęt trzeba szanować ;)
  • Krem nakładamy do szklanek lub pucharków i wstawiamy do lodówki (najlepiej smakuje schłodzony).

 

Wartość odżywcza czekoladowego kremu:

  • Energia: 303 kcal
  • Białko: 6,5 g
  • Tłuszcz: 12 g
  • Węglowodany: 47 g
  • Błonnik pokarmowy: 4,6 g
  • Cholesterol: 1,8 mg


Krem czekoladowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: C, E, kwasu foliowego, B1, B2, B6, PP;

Zerknij na inne przepisy na zdrowe desery:

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

30 komentarzy:

  1. Panu awokado mówię nie , ale ten mus wygląda tak kusząco ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubisz czy z jakichś innych powodów?

      Usuń
    2. A ja jadłam podobny kremik i awokado to w sumie wcale nie czuć, ja polecam, pychota:)

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Dokładnie tak, nie czuć zarówno kaszy jak i awokado. Co więcej smakował troszkę tak jakby był tam jakiś alkohol ;)

      Usuń
  2. Oj dziewczyno, ostatnio tak trafiasz w moje gusta, że chyba się do Ciebie przeprowadzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, ale gotujemy na zmianę! :D

      Usuń
    2. Jestem za :D Ale od razu uprzedzam, że moje uzależnienie od kaszy jaglanej mogłoby się dać we znaki :D

      Usuń
  3. Taki krem to uczta dla podniebienia w całkiem zdrowym stylu. Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. takie zdrowe, słodkie kremy czekoladowe to mogłabym jadać na każdy deser :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami trzeba sobie pozwolić na chwilę zapomnienia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. kochana myślisz ,że takim kremem można przełożyć biszkopt? albo inne ciasto ? :)
    zastanawia mnie jeszcze jak to jest z tymi kremami a'la nutella z awokado,czy daktella,które się robi w wiekszej ilosci do słoika .ile one mogą polezec w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie próbowałam przekładać tym kremem ciasta, ale myślę, że da radę ;)
      Ewentualnie żeby był bardziej gęsty dodałabym mniej o połowę mniej mleka.

      Co do tych kremów do słoika to niestety nigdy nie przygotowywałam więc ciężko mi powiedzieć.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. omg....to brzmi obłędnie...niech tylko moje awokado zmięknie och :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobilam, bomba! Tylko zastapilam kaszke ryzem bo tutaj w Meksyku nie znalazlam do tej pory zadnej kaszy, nwet manny :( daktyle to u mnie suszone sliwki orzechy nerkowca zastapilam wloskimi a cukier waniliowy zwyklym cukrem ale dodalam ekstrakt waniliowy i...torche rumu :) Zrobilam trzy warstwy w roznych kombinacjach i zdziwilo mnie ze mi, milosniczce czekolady, warstwa z kakao najmniej smakowala, a najbardziej ta bazowa czyli tylko awokado, banan, orzechy, ryz i mleko. To chyba naewet dobrze bo mniej kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszelkie modyfikacje mile widziane ;) Ważny jest fajny efekt końcowy

      Usuń
  9. jadłam i robiłam podobny z mandarynkami i bez orzechów ale oba pyszne :) mam zastrzeżenia do cukru waniliowego, ze względów zdrowotnych użyłam pół laski wanilii :) niemniej dziękuję za przepis, zaczynam dzięki takim czekoladom doceniać awokado :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam laskę wanilii to nie dodaję cukru ;) Akurat wtedy nie miałam ;)

      Usuń
  10. A ja mam pytanie, ile gramów/ml ma 1 porcja u Pani??? I czy te 303kcal odnoszą się do 3 porcji???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze podaję wartość energetyczną na jedną porcję, ale nie mam zwyczaju ważyć porcji.

      Tak więc w tym przypadku jedna porcja, składająca się z 1/3 podanych składników zawiera 303 kcal (3 porcje czyli cały przepis - 909 kcal).

      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. A czy można zrobić krem bez kaszy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tutaj taka błyskawiczna wersja: http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2015/09/byskawiczny-krem-czekoladowy-dobry-dla.html

      Usuń
  12. A czym można zastąpić daktyle i nerkowca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daktyle można zastąpić suszonymi śliwkami a nerkowce migdałami.

      Usuń
  13. Pyszne! Dodalam orzechy włoskie bo nerkowce akurat nie miałam pod ręką.
    Trochę się bałam, ze będzie to gorzki deser ale wyszedł super.
    Polecam i dziękuję za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czym zastapic awokado? Bo moje awokado jest twarde a juz obralam banany i namoczylam orzechy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można pominąć, będzie po prostu mnie kremowy.

      Usuń