Paulina Styś-Nowak dnia 2014/05/13

Zielony koktajl jarmużowy



W odchudzaniu nie ma wielkiej filozofii.

Wszystko tkwi w naszych nawykach, zwykle wyniesionych z rodzinnego domu i utrwalanych przez wiele lat.

To właśnie nasze złe nawyki żywieniowe przyczyniają się do spożywania nadmiaru kalorii i w efekcie przyrostu masy ciała!

Dlatego też nie szukaj drogi na skróty - najzwyczajniej w świecie nie doprowadzi Cię do niczego dobrego.

Spójrz sam(a) ile diet "cud" już powstało? 

Jeśli któraś z nich naprawdę byłaby skuteczna nie mielibyśmy dziś problemu otyłości zarówno na świecie jak i w Polsce...

Pora wziąć się w garść i zacząć pozytywne zmiany w swoim stylu życia!

To naprawdę nic trudnego - w końcu zdrowe i nieco lżejsze jedzenie absolutnie nie musi kojarzyć się z mdłymi i niesmacznymi potrawami. Wystarczy zrobić pierwszy krok i zacząć od małych zmian :)

Zapewniam Cię, że każda taka mała zmiana zwieńczona sukcesem da Ci jeszcze więcej motywacji i pociągnie za sobą lawinę następnych - jeszcze większych zmian. 

Spróbuj, bo naprawdę warto. 
 
 

  Składniki na 3 porcje:

  • Banan - 2 dojrzałe sztuki
  • Pomarańcza - 2 sztuki
  • Jarmuż (porwane liście, bez zdrewniałych łodyg)* - 5 garści
  • Orzechy nerkowca (lub inne ulubione) - garść (30g)
  • Mleko (1,5%) lub ulubiony napój roślinny lub woda mineralna - do rozcieńczenia

*Można zastąpić liśćmi świeżego szpinaku lub natką pietruszki.

 

 

 Sposób przygotowania:

  • Owoce obierz ze skórki.
  • Wszystkie składniki zmiksuj na gładki koktajl - rozcieńcz odpowiednią ilością płynu.


Wartość odżywcza porcji koktajlu z jarmużem (z wodą mineralną):

  • Energia: 200 kcal
  • Białko: 4,7 g
  • Tłuszcz: 5 g
  • Węglowodany: 34 g
  • Błonnik pokarmowy: 5 g
  • Cholesterol: 0 mg


Koktajl z jarmużem jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam koktajl z jarmużu! U mnie bez orzechów i mleka, gęstość reguluje kolejną pomarańczą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super propozycja ! Ja tez postawiłam na zdrowie i zaczęłam od ziemi.
    Dość znaczną częśc ogrodu przeznaczyłam pod warzywa tylko na kompoście i bez oprysków.
    Będę miała duże nadwyzki jarmużu i 10 odmian dyni. Jeżeli sa chętni to zapraszam ( wysyłam pocztą)
    e-mail: zielononozki@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super no jarmuż jak malo kto akurat lubiłem sam, ale w takich miksach tez pyszny. Odkąd mam kohersna mycook to sporo takich pyszności miksuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogę go przyrządzić na śniadanie ?

    OdpowiedzUsuń