Paulina Styś-Nowak dnia 2022/10/19

Schab duszony

Schab duszony w sosie z dodatkiem warzyw to niezwykle aromatyczna i pożywna potrawa. Można go podać zarówno z ziemniakami gotowanymi, ziemniakami z piekarnika, kaszą, ryżem, kopytkami, kluskami śląskimi, a jak ktoś się uprze to i makaron się sprawdzi.

Do sosu można dodać dowolne warzywa, które znajdziemy w lodówce. Świetnie będzie pasować korzeń pietruszki lub marchewka. Ja zamiast marchewki dodałam dynię, która została mi po zapiekance makaronowej z kurczakiem.

Schab duszony - przepis na 4 porcje:

  • Schab - 6 plastrów po ok. 70g
  • Cebula - 1 sztuka
  • Czosnek - 3 ząbki
  • Małe papryczki słodkie - 4 sztuki lub 1/2 dużej papryki
  • Dynia piżmowa - 1/4 sztuki
  • Fasolka szparagowa (mrożona) - 1 garść
  • Bulion (rosół) - ok. 1 litr
  • Olej rzepakowy - 4 łyżki
  • Mąka pszenna - 2 łyżki
  • Śmietana 30% lub 18% - 1 łyżka
  • Ziele angielskie - 5 kulek
  • Liść laurowy - 3 sztuki
  • Sól, pieprz, słodka papryka, suszone warzywa (tzw. jarzynka bez polepszaczy smaku), majeranek


Schab duszony w sosie - przepis:



Schab oprósz solą, pieprzem, słodką papryką i majerankiem - odstaw na ok. 30 minut.

Cebulę, czosnek i dynię pokrój w drobną kostkę. Paprykę pokrój w cienkie plasterki.

Na patelnię wlej 4 łyżki oleju i dobrze go rozgrzej. Wrzuć pokrojone warzywa i mrożoną fasolkę szparagową i smaż przez kilka - kilkanaście minut aż zaczną się rumienić. Warzywa odsuń na boki patelni. Na środek włóż plastry schabu i smaż po 1 minucie z każdej strony. Cały schab raczej się nie zmieści. Ja ten etap rozłożyłam na dwie tury. Gdy pierwsza partia była obsmażona położyłam ją na boku na warzywach i smażyłam drugą partię na środku patelni.

Całość wymieszaj i zalej bulionem. Do bulionu wrzuć liście laurowe, ziele angielskie, a także suszone warzywa (jarzynkę). Duś wszystko pod przykryciem przez ok. 1,5 godziny (do czasu aż schab będzie miękki). Po tym czasie do słoika wlej odrobinę wody, wsyp mąkę i dodaj śmietanę. Słoik zakręć. Całość energicznie wymieszaj, tak aby grudki mąki całkowicie się rozbiły. Zapraw sos przygotowaną mieszanką. Nie musisz zużyć całości - wlewaj powoli, ciągle mieszając, aż uzyskasz oczekiwaną gęstość sosu. W razie potrzeby sos dopraw jeszcze solą i pieprzem.

Wartość odżywcza porcji schabu duszonego:

  • Energia: 473 kcal
  • Białko: 36 g
  • Tłuszcz: 32 g
  • Węglowodany: 15 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

7 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. A do tego jest łatwe do zrobienia, bez dziwnych składników. Dziękuję, zapisuje, będę robić ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj robiłam z kaszą bulgur i żółtą fasolką którą akurat miałam w zamrażarce, smażyłam osobno warzywa i mięso na dwóch patelniach, wyszło przepyszne! Uwielbiam dania z dużą ilością warzyw. Dziękuję za ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało :)

      Pozdrawiam i dziękuję za komentarz.

      Usuń
  3. Orientuje się Pani może ile gram ma "porcja"? Zastanawiam się również czy porcja jest tej samej wielkości w Pani przepisach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie interesuje jak podzielić 6 plastrów schabu na 4 porcje 🙈🤣

      Usuń
    2. Po 1,5 plastra? ;)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń