Paulina Styś-Nowak dnia 2018/05/22

Tost z awokado i jajkiem

Jajka i awokado świetnie ze sobą współgrają. Na blogu znajduje się już kilka przepisów z tym duetem, jak choćby jajko pieczone w awokado czy puszysty omlet z pastą z awokado. Tym razem postawiłam na połączenie jajka sadzonego (koniecznie z płynnym żółtkiem) i pokrojonego awokado na chrupiącej grzance. Smacznego!

Składniki na 2 tosty z awokado i jajkiem:

  • 2 kromki chleba żytniego
  • 2 jajka
  • pół łyżeczki masła
  • pół awokado
  • garść rukoli
  • 1 pomidor
  • ulubione kiełki
  • sok z cytryny
  • świeżo zmielony pieprz


Sposób przygotowania grzanki z awokado i jajkiem:

  • Na patelni rozpuść masło i na małym ogniu przygotuj jajka sadzone.
  • W tym czasie chleb podpiecz w opiekaczu, piekarniku lub na patelni do grillowania.
  • Awokado pokrój i skrop sokiem z cytryny.
  • Pomidora posiekaj, rozłóż warzywa na talerzu.
  • Na grzanki połóż awokado a następnie sadzone jajka. Jajka oprósz pieprzem i ozdób kiełkami.


Wartość odżywcza takiej porcji śniadaniowej:

  • Energia: 428 kcal
  • Białko: 24 g
  • Tłuszcz: 27 g
  • Węglowodany: 34 g
  • Błonnik pokarmowy: 9 g


Tosty z awokado i jakiem są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

 

Wypróbuj inne przepisy na pożywne śniadania:

 

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

10 komentarzy:

  1. pyszne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dziś sobie na niedzielne śniadanko - cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś przepisy był o wiele bardziej ciekawe i inspirujące....teraz nie koniecznie - raczej pokazanie na zdjęciach zwykłych dań z danego dnia

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie w sobotę zrobiłam prawie identyczne śniadanko, tylko zamiast rukoli dałam świeży szpinak i posypałam wszystko szczypiorem, bo nie miałam akurat kiełków. Pycha!

    K.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione śniadanie. Ja rozgniatam awokado, dodaję sok z cytryny, sól i pieprz.. I na to jajko sadzone. Pyyyychotka. I bardzo sycące :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znoszę awokado....mimo to postanowiłam spróbować, robiąc pastę z awokado(jak w 1 z komentarzy)......TO ŚNIADANKO JEST MEGA!!!!!UWIELBIAM JE!!!!! :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię ogólnie warzyw.. Co do rukoli itp.. - mówiłam że trawy nie będę jadła ale... Przekonam się dziś... I powiem szczerze że te kanapki są rewelacyjne... Po prostu niebo w gę.... 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszne , już kilka lat temu zaglądałam na tego bloga . Korzystałam z pysznych przepisów. I jak dla mnie przepisy nadal są pyszne i inspirujące.

    OdpowiedzUsuń