Paulina Styś-Nowak dnia 2013/11/30

Dietetyczne ciasto jabłkowe w 10 minut!

Dietetyczne ciasto z jabłkami

Takie ciasta lubię najbardziej - są pyszne, lekkie a ich przygotowanie nie wymaga godzinnego sterczenia w kuchni. Idealne gdy spodziewamy się gości i chcemy poczęstować ich czymś "na słodko" a nie mamy czasu na długie pichcenie.

Składniki na keksówkę:

  • Mąka pszenna graham (typ 1850) - szklanka
  • Soda oczyszczona - łyżeczka
  • Migdały (posiekane lub zmiksowane) - 4 łyżki
  • Cynamon - 1/2 łyżeczki
  • Imbir - 1/4 łyżeczki
  • Gałka muszkatołowa - 1/4 łyżeczki
  • Suszone daktyle (posiekane) - 10 sztuk
  • Suszona żurawina - 2 łyżki
  • Słodkie jabłka - 4 średnie sztuki
  • Jaja - 2 sztuki

Chcesz schudnąć szybko i zdrowo?

Pobierz teraz za darmo moich 15 najlepszych przepisów na "Odchudzające Słodkości" i ciesz się szczupłą sylwetką!

Jedz słodkości i chudnij

Sposób przygotowania:

  • Generalnie ciasto jest banalne w wykonaniu i nie może się nie udać :)
  • Jabłka należy obrać i pokroić w kosteczkę - wymieszać z pozostałymi składnikami. 
  • Masę przełożyć do keksówki i piec w temp. 180 stopni C przez 40 minut. Jeśli używacie keksówki silikonowej nie trzeba wykładać jej papierem do pieczenia.

 

Wartość odżywcza porcji ciasta jabłkowego (1/9 keksówki):

  • Energia: 131 kcal
  • Białko: 4 g
  • Tłuszcz: 3,8 g
  • Węglowodany: 20 g
  • Błonnik pokarmowy: 3,5 g
  • Cholesterol: 43 mg



Ciasto jabłkowe jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: żelaza, magnezu, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;
Jabłkowiec


Przy okazji sprawdź ten pyszny przepis na dietetyczne ciasteczka z jogurtu.

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

126 komentarzy:

  1. Jest bardziej suche czy takie gliniaste ? :)
    Bo wygląda pysznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wilgotne i mięciutkie :)

      Usuń
    2. Ciasto z jabłkami nigdy nie będzie suche :)

      Usuń
  2. Ciasto jak batonik :) Podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiednie by zrobić świąteczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a zwykła pełnoziarnista mąka może być? lub orkiszowa? bo graham nie mam :( mam jeszcze gryczaną mąkę (i nie wiem w sumie do czego mi się przyda) i kukurydzianą i ryżową

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być i pełnoziarnista i orkiszowa ;)

      Usuń
    2. mianem graham chyba określa sie pszenna typ 1850. tak jak razowa to 2000 :) ja orkiszowej używam zamiennie do pszennej zawsze wychodzi

      Usuń
  5. Lubię takie ciacha, nie dość że szybko, smacznie to jeszcze zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. właśnie się miesza w mikserze :) a piekarnik nagrzewa :)

    dziękuję :)

    to zrobię dla siebie i znajomej
    a dla rodzinki zrobię sernik z zaprzyjaźnionego portalu dietetyczne fanaberie ;)

    Pani przepisy wykorzystuję często i jestem mega zadowolona, że dotarłam kiedyś na ten blog :)

    OdpowiedzUsuń
  7. słodki ciasto pełne zdrowia ! na śniadanie świetny pomysł :) poza tym przepysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. Daktyle da się czymś zastąpić? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można użyć innych słodkich suszonych owoców, np. moreli czy fig :)

      Usuń
  9. wygląda super na pewno przetestuję! :) a może tak dodać orzechów włoskich? mmm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie ;) Ja dałam migdały bo akurat tylko to miałam.

      Usuń
    2. a czy mogą być płatki migdałów? czy to w jakiś sposób zmieni smak?

      Usuń
  10. Wygląda obłędnie :) Napewno wypróbuje przepis :)) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  11. ale szybkie! no i zdrowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hm, zrobiłam właśnie, ale stanowczo za dużo jabłek mi wyszło, pewnie miałam większe po prostu, ciasto wygląda jak jabłka z kropkami mąki gdzieniegdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jest super! zrobiłam: http://garybarbary.blogspot.com/2014/01/zdrowe-ciasto-jabkowe-fit.html

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy można użyż mąki pszennej razowej (2000), czy będzie za ciężka i nie wyjdzie?
    I śliwek suszonych zamiast daktyli? (akurat nie mam:( )
    Jaki wpływ ma taki, a nie inny użyty przez Ciebie typ mąki? I jak Ty dobierasz typ mąki do wypieku? :)
    Będę wdzięczna za pomoc. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i mąki razowej i śliwek suszonych :)

      Nie dopieram jakoś specjalnie mąki do rodzaju wypieku. Po prostu zwykle kupuję graham, czasami razową :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Ciasto przepyszne!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie zrobiłam i jest PRZEPYSZNE! :) Dziękuję za przepis, za tydzień marchewkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, czy brak orzechów bedzie miała jakiś wpływ na ciasto? I czy 4 łyżki już zmiksowanych, czy 4 łyżki całych orzechów a dopiero później zmiksować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze kupuję całe i później miksuję (zapobiega to utlenianiu tłuszczów). Migdały można pominąć, aczkolwiek ciasto jest smaczniejsze z chrupiącymi kawałeczkami :)

      Usuń
  18. Ciacho wygląda tak przepysznie, że już mam ochotę je upiec :) Zdobędę potrzebne składniki i biorę się do roboty :)
    Blog jest cudowny! Przejrzysty, pełny zdrowych i smakowitych potraw, a każda opatrzona ślicznymi zdjęciami :) Super! Tylko gratulować takiego talentu i zapału do pracy :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie :) Bardzo mi miło :)

      Usuń
    2. Zrobiłam! :D Jest przepyszne, a nie nie nie - było! :D Szybko znika :)
      http://zdrowyjezyk.blogspot.com/2014/08/dietetyczne-ciasto-jabkowe.html

      Usuń
  19. mam żytnią i pszenną razową - mam nadzieję, ze będą ok :)
    ps.kupuję mąki na wagę, ale nigdy nie wiem jaką wybrać... która jest najzdrowsza i jaka jest kaloryczność i właściwości..? może post na temat mąk..? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę na temat mąk pisałam tutaj: http://cojesc.net/jak-wybrac-prawdziwe-pieczywo/

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. dziękuję za odpowiedź. a czy tabela przedstawia wartości na 100 gram produktu..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, na porcję czyli w tym przypadku 1/9 całego ciasta ;)

      Usuń
  21. przepraszam, bo nie sprecyzowałam pytania... to ja pytałam o mąki i chodziło mi o tabelę właśnie nt mąk na COJESCNET ;) POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam. Ciasto było pyszne, ale zajęło mi to na pewno dużo więcej czasu niż 10 minut ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super pyszne i łatwe ciasto :) więcej takich przepisów :) polecam!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Można czymś zastąpić mąkę?

    OdpowiedzUsuń
  25. Zdecydowałyśmy się trochę zmienić przepis po swojemu i wyszło pysznie! Wilgotne i lekko słodkie, mniam :)
    Super przepisy! będziemy wpadać :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo smaczne i do tego zdrowe! Na pewno wypróbuję inne przepisy na ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. ciasto prawie w całości pochłonął mój mąż - totalny przeciwnik zdrowego pieczenia, bo wg niego ciasto ma być słodkie, a to było, pomimo, że nie było w nim cukru:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż najlepszym wyznacznikiem udanego wypieku ;)

      Usuń
  28. witam:-) a jaki rozmiar keksówki? obawiam się że moja jest trochę za duża

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Keksówka ma dł. 22 cm, szer. 9 cm, wys. 6,5 cm ;)

      Usuń
  29. Czy jak jabłko zetrę na dużych oczkach to też będzie ok? :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Robiłam dziś, i jest to najwspanialsza szarlotka jaką jadłam! Delikatna, miękka i słodka. Zmieniłam tylko mąkę na zmielone płatki owsiane, i dodałam łyżkę stewii. Polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Podchodziłam sceptycznie do tego ciasta, tym większe było moje zaskoczenie gdy je upiekłąm i okazało się przepyszne :) dzięki za ten przepis, wchodzi na stałe do mojego weekendowego menu!

    OdpowiedzUsuń
  32. to ja chyba jestem jakieś beztalencie to ciasto mi nie wyszło, było czuć sodą nie dało się tego zjeść poszło do kosza:( nie wiem czy się nie wypiekło, co mogłam zrobić źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, może jabłka nie były słodkie? Albo za krótko pieczone?

      Usuń
    2. hahaha a mi się chce śmiać z siebie, bo taka banalna robota, a też spartoliłam. Ogólnie wyszło dość smaczne, tylko rozpada się w drobniutkie kawałeczki. A dlaczego? Podczas podawania gościom na talerze uświadomiłam sobie, że zapomniałam dodać... mąki! :D

      Usuń
    3. :D Zdarza się nawet najlepszym ;)

      Usuń
  33. Dałam pół mąki pszennej razowej, pół owsianej, wyszło gorzkawe, gliniaste, niesmaczne, zjedliśmy po kawałku, reszta do kosza a szkoda bo składniki nie tanie

    OdpowiedzUsuń
  34. Zaskoczenie totalne!Robię to ciasto i myślę co z tego będzie....no i nic nie zostało.dzieciaki i mąż=brak ciasta.Teraz będę robić dużej prostokątnej brytfance-to będzie 1 i pół porcji produktów.

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam. Czy jaka wrzucamy całe? Czy żółtka, wrzucamy, a z białek ubijamy pianę?
    Pozdrawiam, Ilona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe. Składniki wystarczy po prostu wymieszać.

      Usuń
  36. Czy można pominąć daktyle ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daktyle są po to żeby osłodzić ;) Można zamiast nich dodać rodzynki.

      Usuń
  37. jeśli chcecie zachecam na mojego bloga http://modowozdrowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciasto jest przepyszne i łatwe! Zawsze wychodzi i znika z talerza z prędkością światła :)

    OdpowiedzUsuń
  39. pychotka :) uwielbiam ciasta jabłkowe z orzechami :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciasto wyszło przepyszne :) A jak cudnie pachniało cynamonem podczas pieczenia... Mniam mniam...Niestety zniknęło w godzinkę..Jutro muszę znowu zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Je tez dałam za dużo jabłek ale i tak wyszło pyszne!!W smaku przypomina nam piernik!! Dziękuje za superprzepis, będę je teraz często robić!! Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. można zastąpić mąkę graham zwykła pszenna ?

    OdpowiedzUsuń
  43. Jestem na diecie bezglutenowej i na jaką mąkę mogłabym zamienić graham?

    OdpowiedzUsuń
  44. Ciasto bardzo dobre! Zamiast żurawiny dodałam suszoną miechunkę, jak również zastosowałam nieco inną makę: 0.5 szklanki pszennej, 1/3 szklanki zmielonych płatków owsianych, a resztę - orkiszowej. Pychota! Na pewno upiekę jeszcze nie raz! Mężowi też smakowało :D

    OdpowiedzUsuń
  45. Zrobiłam z mąką gryczaną.Mieszałam wszystko w thermomixie i niestety za bardzo rozdrobniłam i zamiast ciasta wyszła babka ale też bardzo smaczna.Wczoraj zawiozłam kawałek mamie nie licząc na to że jakoś bardzo jej zasmakuje a dziś taka niespodzianka telefon od mamy i takie słowa: babka przepyszna :))

    OdpowiedzUsuń
  46. Nie wiem ,co zrobiłam żle,ale ciasto muszę jeść łyżeczką.Wszystko się rozsypuje,ale smak doskonały.Może przyczyną jest to, że użyłam mąki kokosowej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, mąka kokosowa nie ma takich właściwości wiążących jak pszenna ;)

      Usuń
  47. Dzisiaj powtórzyłam z mąką kamutową.REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
  48. Wymieszać - tzn. łyżką czy mikserem?

    OdpowiedzUsuń
  49. Wygląda świetnie i smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. A jak to wyglada z maka kukurydziana? Moze byc?

    OdpowiedzUsuń
  51. No dobra... To ciasto trafia W SAMO SEDNO. W smaku jak moja ukochana wiewiórka, ale o niebo lepsze - bo zdrowe, a ostatnio innych słodkości nie jestem w stanie przełknąć! :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Mi nie wyszło :( Ale klapa... Rozsypuje się - w ogóle się nie połączyło a jabłka są białe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka mąka? Może masz troszkę "słabszy" piekarnik i trzeba piec dłużej lub na wyższej temp.

      Usuń
  53. Próbowałam upiec to ciasto, ale w papierowych foremkach muffinkowych. Niestety, teoszke się poprzyklejały do papierków, bo w składzie nie ma tłuszczu. Jak mogę temu zaradzić? Nie chciałabym dodawac do ciasta oleju, bo w smaku jest w sam raz, ale muffinkowa wersja wydaje się też ciekawa. Proszę o poradę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaopatrz się w silikonowe foremki i nie będzie już tego problemu ;)

      Też miałam z tym problem na początku wypieków muffinek.

      Usuń
  54. Może kupić plastikowe foremki na muffinki są śliskie i ciasto łatwo będzie wyjmować

    OdpowiedzUsuń
  55. Ciasto jest przepyszne !!! :)
    Dodałam morele, żurawinę i orzechy włoskie. Miałam trochę kwaskowe jabłka dlatego dołożyłam łyżkę miodu. wyszło świetne !
    dzięki za przepis !

    OdpowiedzUsuń
  56. mąka żytnia razowa typ 2000 bedzie pasowala?

    OdpowiedzUsuń
  57. ciasto jest GENIALNE!! zrobiłam i wyszło naprawde super:):) dziekuje za przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  58. Ciacho upieczone. Użyłam mąki pełnoziarnistej orkiszowej...pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Ciasto troszkę za mało słodkie, bo miałam kwaskowe jabłka. Następnym razem dodam odrobinę miodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im słodsze jabłka - tym lepiej. To one nadają tutaj główny smak :)

      Usuń
  60. A czy mąka żytnia też się nadaje czy niebardzo

    OdpowiedzUsuń
  61. A czy mąka żytnia też się nadaje czy niebardzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować żytniej razowej, choć może wyjść taka trochę zbyt zbita kluska ;)

      Usuń
  62. Pani Paulino, czym zastąpić suszone daktyle? Mąż jest cukrzykiem i niestety suszone daktyle nie są wskazane :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Justyno, daktyle można po prostu pominąć a ciasto będzie zdecydowanie mniej słodkie (ewentualnie można dosłodzić 2 - 3 łyżkami ksylitolu).

      Niemniej jednak sugerowałabym bardziej pominięcie żurawiny (ta jest dosładzana cukrem), ponieważ badania sugerują nawet, że daktyle wpływają na obniżenie poziomu cukru. Oczywiście u osób z cukrzycą podchodzimy do nich ostrożnie i jako niewielki dodatek.

      Usuń
  63. Witam Pani Paulino i pragne powiedziec, ze choc jest godz.prawie 1 w nocy to pieke to ciasto by bylo na niedziele do kawy. jak wyjdzie to zobzacze i napewno opisze ale juz robilam z Pani przepisow i wychodzily. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko, pieczenie tak późną porą to musi być wyzwanie :)

      I jak wyszło?

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Witam serdecznie a ciasto wyszlo super zmienilam tylko daktyle na sliwki i zurawine na rodzynki. pozdrawiam

      Usuń
  64. Własnie wsadzone do piekarnika. Niestety brakło migdałów.... Zamiast nich dodane zostało troszke płatków owsianych... Ciekawe czy ciasto wyjdzie smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  66. Czy zamiast mąki pszennej graham może być mąka żytnia?

    OdpowiedzUsuń
  67. Zrobiłam wg przepisu, mam wrażenie że troszkę za suche gdyż jak mieszałam było bardziej suche niż sklejone zatem dodałam troszkę wody. Wydaje mi się że jajka za małe i może mało soczyste jabłka. W smaku pycha, na pewno jeszcze zagości. :) :)

    OdpowiedzUsuń
  68. Piec z termoobiegiem czy na samych grzałkach?

    OdpowiedzUsuń
  69. Ja upiekłam to ciasto z tego co było w domu:
    ½ szk mąki pszennej razowej
    ½ szk mąki orkiszowej
    2 starte jabłka​
    300 g domowych jabłek ze słoika
    2 łyżki rodzynek
    2 łyżki płatków migdałowych
    3 łyżki suszonej morwy białej - jest bardzo słodka
    I dodałam jeszcze ¼ łyżeczki kardamonu
    Ciasto wyszło super wilgotne miękkie średnio słodkie

    OdpowiedzUsuń
  70. witam, czy nada się do tego ciasta mąka żytnia razowa typ 2000? na opakowaniu pisze ze jest do domowego pieczywa :) pozdrawiam, Agata

    OdpowiedzUsuń
  71. Ciasto jest obłędne. Ogromne podziękowania za wszystkie przepisy i jadłospisy! Świetna robota! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  72. Pani Paulinko, a jak Pani myśli można do środka dodać mak? Wtedy wyszłaby może taka wersja świąteczna :) Jeśli tak, to ile by Pani dała na takie ciasto suchego maku?

    OdpowiedzUsuń
  73. Dziękuje za przepis! Ciasto wyszło pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  74. Wlasnie dzisiaj dotarl do mnie ten przepis.Jutro pieke dla domownikow zwykla szarlotke na mace krupczatce-radze sprobowac jest tak wspaniale krucha ze,no nie wiem jak okreslic.dlatego ze jestem na diecie redukcyjnej i zastanawialam sie -zjesc,nie zjesc no i mam wspanialy przepis akurat mam nadmiar jablek i make jaglana ,kokosowa i gryczana,mysle ze wyjdzie dobre gdy dodam odrobine krupczatki pszennej bedzie pychota.Dzieki Paulinko za ten przepis i Wesolych Swiat,pozdrawiam serdecznie i dzieki za darmowe przepisy na slodkosci.Jolka Lipinska slodkozerca

    OdpowiedzUsuń
  75. Ciasto pyszne. Jedyne co to ubilam bialka osobno i wyszlo bardzo pulchne i mięciutkie.

    OdpowiedzUsuń
  76. Czy można użyć jakiejś innej mąki bo tą z przepisu ciężko znaleźć i kupić...?

    OdpowiedzUsuń