Paulina Styś-Nowak dnia 2015/07/21

Lody bananowe

Kochani! Witam Was gorąco po długiej przerwie! Miałam ostatnio trochę osobistych spraw do pozałatwiania, co było powodem tak długiej ciszy na blogu. Ale nie martwcie się, nie będę Was tym zanudzać! Powiem tylko, że doszło mi mgr z przodu i drugie nazwisko z tyłu ;) Obiecuję, że wszystko już wraca powoli do normy i na blogu znowu będą pojawiać się nowe, smaczne dania.

U Was też takie upały? Jeśli tak to łapcie przepis na najprostsze i najzdrowsze lody jednoskładnikowe. Ja przygotowałam lody z dodatkiem ziaren wanilii, ale świetnie sprawdzi się także kakao, cynamon czy masło orzechowe. Do lodów bananowych najlepiej wybrać super dojrzałe banany, tak samo jak do chlebka bananowego czy kremu czekoladowego.

Składniki na porcję lodów bananowy:

  • Banany - 2 sztuki
  • Ziarenka z połowy laski wanilii (opcjonalnie)
  • Sezonowe owoce (u mnie maliny i czarna porzeczka)
  • Ulubione orzechy (u mnie nerkowce)

Lody bananowe - przepis:

  • Banany obierz ze skórki i posiekaj w plasterki. 
  • Posiekane banany zapakuj do folii aluminiowej i wrzuć do zamrażarki na co najmniej 3 - 4 godziny.
  • Po wyjęciu z zamrażarki zmiksuj blenderem na kremową masę (jeśli banany są mocno zmrożone odczekaj chwilę aż nieco zmiękną, będzie łatwiej miksować) z dodatkiem ziarenek wanilii.
  • Lody podawaj z owocami i orzechami.

Wartość odżywcza lodów bananowych:

  • Energia: 228 kcal
  • Białko: 2,4 g
  • Tłuszcz: 0,72 g
  • Węglowodany: 52 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g

Lody bananowe są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu;
  • Witamin: C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, PP;


Sprawdź inne przepisy na zdrowe lody:


Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

16 komentarzy:

  1. jeszcze nie robiłam, ale wszyscy tak chwalą więc muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twoje przepisy!! Od kiedy trafiłam na Twoją stronę przeczytałam chyba większość artykułów i przejrzałam wszystkie przepisy i jestem pod ogromnym wrażeniem! Bardzo bym sie ucieszyla jakby pojawilo się cos z awokado, makaronem, kaszą i pomysły na śniadanie <3 tego zawsze mi malo:)
    a zmieniając temat... mogłabys polecić mi książki o zdrowym sposobie odzywiania dla laika majacego swira na punkcie odzywiania. Tylko coś co nie namiesza mi w glowie jak Dukan czy dieta wg grupy krwi. Mysle nad ksiazka "nowoczesne zasady odzywiania" i ... nad czyms o zakwaszeniu, z ktorym nie ma problemu, nie dotyczy mnie ale wiem ze kiedyjac sie zasada spozywania alkalizujacych produktow pozbedziemy sie wiekszosci problemow + swiadomosc indeksu glikemicznego ;-)).
    Co wiec polecasz, co warto mieć by być bardziej świadomym odzywiania? O co warto uzupelnic swoją biblioteczkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Paulina ma super książkę "Zdrowa książka kucharska" z wieloma przepisami na śniadanie i innymi :)

      Usuń
    2. Książka, która nie namiesza w głowie? Szczerze mówiąc będzie trudno... książki muszą mieszać w głowie, w przeciwnym razie nikt by ich dalej nie polecił i nie kupił ;)

      Usuń
    3. To moze cos co mi zdrowo namiesza :)

      Usuń
    4. Dieta wg grupy krwi naprawdę jest taka straszna??

      Usuń
  3. Przede wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia! Mam nadzieję że doczekamy się jakieś foteczki :D
    A lody pierwsza klasa :) Ostatnio są bardzo popularne, proste do zrobienia a przy tym przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje! Wszystkiego dobrego na nowej drodze życia!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Codziennie odwiedzałam z nadzieją na post i się doczekałam ♥ Lody uwielbiam ale fajnie,że sobie o nich przypomniałam bo muszę ponownie zrobić.Dobrze,że wszystko okej, bo szkoda gdyby taki super blog się zmarnował :/ a tak oprócz to powodzenia na nowej drodze życia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też z tych co czekałam niecierpliwie na nowe wpisy :) Serdeczne gratulacje i cudownie że wróciłaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego Najlepszego iiii gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  8. tutaj trafiłam całkiem niedawno a lody bananowe sama od lat robię ;-) polecam zmiksować z orzechami włoskimi i skórką z cytryny ;-) czasem robię na wypasie i dodaje do tego kawałki czekolady gorzkiej 70% i łyżka miodu

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam...pychota... bye bye lody sklepowe:)

    OdpowiedzUsuń