Paulina Styś-Nowak dnia 2018/11/05

Makowa owsianka z kiwi

Gdyby ktoś zapytał jakie śniadanie zawiera najwięcej wartości odżywczych, to bez zastanowienia podałabym owsiankę! Zajadamy się kilka razy w tygodniu. A dzisiaj przepis na zimową wersję z makiem, kiwi i suszonymi śliwkami.


Składniki na 1 porcję:

  • 1/2 szklanki mleka roślinnego lub krowiego
  • 1/2 szklanki wody
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • 1 łyżka maku
  • 3 suszone śliwki
  • łyżka migdałów
  • pół banana
  • 1/2 kiwi


Sposób przygotowania:

  • Wlej do garnka mleko i wodę.
  • Wsyp płatki oraz mak, dodaj pokrojone śliwki i banana (zostaw tylko kilka plasterków do ozdoby).
  • Gotuj owsiankę przez chwilę, dosłownie kilka minut.
  • Owsiankę podawaj z kiwi i migdałami.


Wartość odżywcza makowej owsianki z kiwi:

  • Energia: 474 kcal
  • Białko: 15 g
  • Tłuszcz: 18 g
  • Węglowodany: 63 g
  • Błonnik pokarmowy: 10 g


Owsianka makowa z kiwi jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12;

Wypróbuj inne przepisy na wartościowe owsianki:

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

14 komentarzy:

  1. Pyszności. :)

    Zapraszam na mojego bloga! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie.
    Super przepis na pyszną owsiankę.Jest to dla mnie również podstawa zdrowego śniadania.Pisze pani,żeby gotować ją dosłownie kilka minut,mam pytanie,czy gotowanie dłuższe ma negatywny wpływ na wartości odżywcze ?
    Osobiście robię tak,że gotuję sobie owsiankę na mleku ok.10-12 minut wieczorem po czym wyłączam i zostawiam do rana.Rano tylko dodaję odrobinkę mleka i podgrzewam.Płatki puszczają przez noc taki charakterystyczny kleik.
    Czy czas gotowania ma jakieś znaczenie,czy to raczej rzecz gustu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie chodzi o wartości odżywcze. Bardziej o konsystencje, im dłużej się gotuje tym robi się bardziej gęsta ;)

      Usuń
  3. Nie wiedziałam gdzie umieścić swój komentarz, więc wstawiam go tu ;-). Zakupiłam Twoją książkę z przepisami, które wręcz uwielbiam ... i czekam z niecierpliwością na następną :-D :-D :-D. Teraz mam pewność, że wszystkie moje posiłki będą zdrowe od śniadania do kolacji, po przekąski i słodkości :-). Masz przepis nawet na mój ukochany shake czekoladowy :-D.
    Ps. czy w Twoich przepisach znajdą się kiedyś serduszka drobiowe, bitki, żurek i więcej dań gotowanych na parze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepisy smakują ;)

      Propozycję wezmę pod uwagę, ale podroby akurat nie przechodzą mi przez gardło :D

      Usuń
  4. Rozumiem ;-), czekam więc na kolejne wydanie :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogólnie polecam nie gotować owsianki tylko zalać mocno ciepłą wodą, indes glikemiczny wtedy nie skacze do 60 a wynosi 40 ��

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przecudownie :) ja do owsianki często dodaje shaki białkowe eco and fit. Wtedy moje śniadanie ma jeszcze więcej błonnika

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis, na pewno skorzystam. Chciałbym sie podzielić z Wam stroną https://www.herbapol.com.pl/produkty/spozywcze/syropy . Znajdziecie na niej mnóstwo produktów spożywczych bardzo wysokiej jakosci .

    OdpowiedzUsuń
  8. Owsianka to bardzo zdrowe śniadanie, jedno z lepszych jakie możemy wybrać. Jednak nie jest ona polecana przy przyjmowaniu leków rano, ponieważ tak duże ilości błonnika mogą spowodować wchłonięcie leków, a więc zmniejszenie ich działania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka sałatka wygląda przepięknie ciekawe jak smakuje chyba muszę wypróbować Twój przepis. Teraz korzystam z diety pudełkowej cateringu który znalazłam na stronie https://dietly.pl to taka porównywarka cateringów więc można super w jednym miejscu porównać oferty i wybrać najlepszą. To tak dla zainteresowanych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie, czy mogę zrobić taką owsiankę z makiem nie gotując jej w ogóle tylko zrobić ją poprzedniego dnia wieczorem, czyli płatki, mak i dodatki zalewam mlekiem roślinnym, wkładam do lodówki, a rano dodaję owoce i zjadam😄Najbardziej chodzi.mi o to, czy taki mak niegotowany można będzie bez obaw zjeść w owsiance😄

    OdpowiedzUsuń
  11. ponawiam pytanie, proszę...Czy taki mak niegotowany, tylko zalany na noc mlekiem roślinnym można zjeść bez obaw w owsiance?

    OdpowiedzUsuń