Paulina Styś-Nowak dnia 2018/10/22

Szarlotka z pianką (bez cukru)

Sezon na szarlotki uważam za otwarty! Na taką bez cukrową wersję skusić się może każdy :)


Składniki na ciasto:

  • Mąka owsiana lub płatki owsiane zmielone na mąkę - 1,5 szklanki
  • Mąka gryczana - 1 szklanka
  • Żółtka - 3 sztuki
  • Banan - 1 sztuka
  • Masło - 3 łyżki
  • Daktyle suszone - ok. 150g
  • Jabłka (słodkie) - ok. 500g
  • Białka - 3 sztuki
  • Ksylitol - 1/3 szklanki
  • Mąka ziemniaczana - łyżka
 

Sposób przygotowania szarlotki z pianką:

  • Zmiksuj banana z daktylami i masłem (daktyle można wcześniej zalać na chwilę ciepłą wodą żeby nieco zmięły). 
  • Wymieszaj wszystkie składniki na ciasto (nie będzie zwarte jak typowe kruche ciasto - bardziej klejące i miękkie). Ciasto podziel na pół, włóż do osobnych woreczków i wrzuć do zamrażarki na 30 minut jedną porcję, drugą na godzinę.
  • Po tym czasie jedną połowę ciasta rozprowadź w formie i podpiecz w temp. 160 stopni C przez 15 minut. 
  • Na podpieczonym cieście rozłóż posiekane w plastry owoce (możesz je oprószyć cynamonem).
  • Ubij białka na sztywną pianę. Gdy białka będą ubite dodawaj po łyżce ksylitolu i mąkę ziemniaczaną i chwilkę ubijaj.
  • Wylej pianę na owoce. 
  • Drugą połowę ciasta (powinna być zamrożona) zetrzyj na tarce i oprósz nią bezę. Piecz w temp. 170 stopni C przez ok. 30 minut.


Wartość odżywcza kawałka ciasta (1/12 całości):

  • Energia: 163 kcal
  • Białko: 5 g
  • Tłuszcz: 5 g
  • Węglowodany: 29 g
  • Błonnik pokarmowy: 2,8 g

Szarlotka z pianką jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, cynku, żelaza;
  • Witamin: B1, B2, B12, PP;

 

Wypróbuj inne przepisy na fit ciasta:

 

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

19 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelakie szarlotki, z pewnoscia i ta zagosci u mnie na stole :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A jaka blaszka, nie widzę informacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam 25x20 cm, ale może być nieco mniejsza lub większa

      Usuń
  3. Dziękuję :-) będę próbować, a czy mąka pełnoziarnista zamiast gryczanej mogla by być? W takiej samej ilości?

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy daktyle można zastąpić syropem daktylowym?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem początkujący więc zanim coś zrobię to się zapytam. Wymieszaj wszystkie składniki na ciasto, znaczy wszystkie jakie są podane, czy tylko mąki plus pewnie żółtka bo białka idą na pianę? Z czego robi się ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie to wszystkie (mąki, żółtka, zmiksowane wcześniej banany, masło:) Białka idą na pianę.

      Usuń
    2. Bardzo nieczytelny opis! P. Paulina odpowiada, że "wszystkie to wszystkie". Ale okazuje sie, ze "wszystkie" to jednak bez białek, ksylitolu i mąki ziemniaczanej! Czyli w końcu wszystkie, czy nie wszystkie? Nie ważne, ze wszystkie skladniki są w opisie "skaldniki na ciasto". Rozumiem, jakby 3 ostatnie byly jako skladniki na pianę! Życzę trochę pokory w odpowiedziach, do Pani czytelników, bo na miejscu pytającej osoby, na pewno nie wrocilabym na tą stronę!!

      Usuń
  6. Czym można zastąpić ksylitol? Czy można zamiast tego użyć na przykład syropu klonowego w podobnej ilości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płynne słodzidło w piance z białek może nie zdać egzaminu.

      Usuń
  7. Wyglada pysznie!napewno wykorzystam ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny przepis wypróbuję w następną sobotę

    OdpowiedzUsuń
  9. Szarlotka przepyszna i na pewno zagości w moim domu��

    OdpowiedzUsuń
  10. Upieklam w okrągłej blaszce,takiej tortowej, miałam mniej jabłek, więc na nie wyłożyłam śliwki i przykryłam pianą z kruszonką (dodałam do tej części kakao)��
    ��Wyszło przepyszne, zniknęło w ciągu godziny do niedzielnej kawki, dziękuję i polecam������

    OdpowiedzUsuń
  11. Ile ma kcal jeden kawałek?

    OdpowiedzUsuń
  12. Szarlotka wyszła pyszna! Ja użyłam okrągłej blaszki ok 21cm. Dziekuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pani Paulini, dziękuję za tego bloga. Cieszę się, że Pani należy do ludzi, którym się chce pomagać. Kiedyś zamawiałam dietę u Pani i byłam naprawdę zadowolona. . Wszystko jest kwestią zmiany nawyków żywieniowych. Powodzenia w wychowaniu synka i życiu zawodowym :)

    OdpowiedzUsuń