Paulina Styś-Nowak dnia 2016/02/09

Gofry bananowe

Zakupiłam gofrownicę. Przeczytałam proponowany przez producenta przepis na gofry i złapałam się za głowę. Wstawiam więc przepis na wersję duuużo lżejszą i duuużo zdrowszą. Idealne na słodkie, leniwe śniadanie.


Składniki na 2 - 3 sztuki (w zależności od gofrownicy):

  • Banan (dojrzały) - 1 sztuka
  • Jajko - 1 sztuka
  • Płynne masło lub olej rzepakowy - 1 łyżka
  • Proszek do pieczenia - 1/2 łyżeczki
  • Mąka pszenna pełnoziarnista lub jasna - 1/2 szklanki

Dodatki: 
  • Świeże owoce; u mnie kiwi i ziarna granatu
  • Posiekane orzechy lub nasiona; u mnie łyżeczka nasion chia


Sposób przygotowania fit gofrów bananowych:

  • Banana zmiksuj na gładkie puree.
  • Dodaj pozostałe składniki i wymieszaj.
  • Nałóż ciasto do gofrownicy i upiecz (czas pieczenia zależy od gofrownicy). 


Wartość odżywcza jednego gofra bananowego z dodatkami*:

  • Energia: 260 kcal
  • Białko: 7,6 g
  • Tłuszcz: 7,4 g
  • Węglowodany: 39 g
  • Błonnik pokarmowy: 7 g

*W mojej gofrownicy z tego przepisu wychodzą 3 gofry, tak więc ilość kalorii policzona została na 1/3 składników na ciasto.

Wartość energetyczna samego ciasta (z całego przepisu) wynosi 487 kcal.


Bananowe gofry z owocami są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku, potasu;
  • Witamin:A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Sprawdź inne przepisy na zdrowe słodkie śniadania:

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

59 komentarzy:

  1. Rewelacyjnie to wygląda ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż ślinka leci na takiego zdrowego gofra :) Czy masło jest konieczne, czy może być zamiennik, np. łyżka oleju rzepakowego, albo kokosowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być zamiennik. Zarówno olej kokosowy jak i rzepakowy powinny się sprawdzić :)

      Usuń
    2. Robiłam z olejem kokosowym i wyszły świetne! Ekstra przepis!

      Usuń
  3. A mogłabyś polecić fajną gofrownicę, napisz pliska jaką zakupiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam gofrownicę Severin 2968 (tam jest też opiekacz i grill - wkładki się wyjmuje więc jest wygodny do czyszczenia) :)

      Na razie jestem zadowolona, ale korzystam dopiero jakieś 2 tygodnie. Jak widać na zdjęciu gofry fajnie się rumienią i są chrupiące, nic nie przywiera do płytek (ale to też zależy od przepisu). Skusiłam się na ten model z uwagi na przystępną cenę, wysoką moc (1000 W), wymienne wkładki i pozytywne opinie w sieci ;) Mam nadzieję, że będzie długo służył.

      Usuń
    2. Mam dokładnie taki sam opiekacz, na wszystkich nakładkach sprawdza się idealnie ;)

      Usuń
    3. A ja mam inną. Dostałam na urodziny gofrownice Dezala i jem teraz bardzo często gofry. Paulino jak mielisz te płatki owsiane? Mam taki zwykły ręczny blender. Czy nie skończy się to wielkim bałaganem w kuchni. Nie jadłam jeszcze takich owsianych gofrów i jestem ciekawa jak będą smakować.

      Usuń
    4. Najzwyklejszym młynkiem do kawy ;) Tą zwykłą końcówką nie da rady, jedynie nakładką z ostrzem "S" (ten zamykany pojemnik) ;)

      Usuń
    5. Ja też mam Dezala - też dostałam na urodziny... albo na Valentynki, w sumie u mnie to to samo, ;) I sprawdza się rewelacyjnie - polski dobry produkt! Mam już parę lat tę gofrownicę z polecania znajomych, którzy mają taką już chyba z 10 lat...

      Usuń
  4. Bardzo dziękuję za odpowiedź, dopiero raczkuję w gofrownicach, nie wiem na co należy zwrócić uwagę, teraz wiem, że na moc :) Do zakupu natchnął mnie Twój zdrowy przepis, jeszcze raz dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja poproszę kochana o jakieś przepisy bez bananów :) Od dawna moje codzienne menu opiera się na Twoich przepisach, ale niestety - robiłam testy i jestem uczulona na banany :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj :(

      Nie próbowałam, ale myślę, że w tym przepisie banana można zastąpić musem jabłkowym (zmiksowane jabłko). Następnym razem spróbuję w ten sposób i dam znać :)

      Usuń
  6. Też mam od niedawna gofrownice, chyba wypróbuje Twój przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na ten przepis właśnie czekałam. Ogromne dzięki :)

    A tak przy okazji masz może jakiś pomysł na danie z dodatkiem topinamburu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, jeszcze nie miałam okazji gotować topinamburu..

      Usuń
  8. To ja jeszcze zapytam, czy masz może pomysł-przepis na zdrowe tosty pełnoziarniste, żeby nie korzystać z tych sklepowych chemicznych i które będą się nadawały do tostera? A może jakieś inne pomysły co można zdrowego i dietetycznego w tosterze zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam normalne pieczywo (graham, pełnoziarniste) i jest ok ;)

      Usuń
  9. Droga Paulino, może Ty będziesz umiała mi pomóc! Od dziecka mam psychiczny wstręt do pomidorów, ogórków i kapusty. Wszystkie inne warzywa lubię, tylko tych nie, i jakoś mi to tak ciąży, chciałabym je lubić. Jak się przemóc? Jest w ogóle sens, może nie warto? Nie wiem, czy do kapusty kiedykolwiek się przekonam, ale fajnie byłoby normalnie jeść pomidory i ogórki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba będzie to bardziej sprawa dla psychologa czy specjalisty od zaburzeń odżywiania. Może poszukaj w tym kierunku?

      Usuń
  10. Pani Paulino, nie na temat, ale sprobuje zapytac. Czy mmozna jesc koncentrat pomidorowy taki pudliszki ze sloiczka na surowo tzn na swiezo zmiksowac sobie lyzke koncentratu z cieciorka i mlekiem roslinnym i polac tym kasze, sos z cieciorki i tego koncentratu nie jes czy podgrzewany, uwielbiam go, ale nie wiem czy nie nalezy go ugotowac...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. W końcu są to po prostu skoncentrowane pomidory.

      Usuń
  11. Gofry prezentują się rewelacyjnie :) Postaram się zrobić podobne ale z innej mąki - ryżowej lub kokosowej, bo dieta bezglutenowa :) PS. mega apetyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj robiłam na śniadanie, niestety strasznie przywarły do gofrownicy, przy otwieraniu podzieliły się na pół i musiałam je zdrapywać łopatką. Koniec końców i tak je zjadłam i są super! Ale dlaczego mogło się tak stać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kwestia płytek przy gofrownicy, długo już je używasz?

      U mnie nic a nic nie przywarło (nie natłuszczam płytek), przy czym są nowe.

      Usuń
  13. Zrobiłam z podwójnej porcji (wszystko x 2). Masa była strasznie tępa, moim zdaniem powinna być rzadsza, więc dodałam jogurt (dość sporo). Moje gofry były płaskie - nie wyrosły. Czy dodanie jogurtu mogło być przyczyną? Co zrobić, aby następnym razem wyrosły?

    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie to wina jogurtu, zwłaszcza, że było go sporo. Masa powinna być dosyć gęsta - nakłada się ją łyżką i rozsmarowuje po gofrownicy.

      Usuń
  14. Właśnie się zajadam goframi z Twojego przepisu. Nie wyszły tylko chrupiące :(, ale w smaku są bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie- Nie wyszły chrupiące, nie mam pojęcia od czego to zależy

      Usuń
    2. Można spróbować rozdzielić żółtko z białkiem, białko ubić i dodać do gotowej masy ale tylko lekko wymieszać łyżką

      Usuń
  15. mnie te gofry bardzo smakują i zawsze wychodzą, a robilam juz kilka razy :) gofrownicy wczesniej nie mialam i kupilam wlasnie tą polecana przez Pauline Severin 2968 i tez z czystym sumieniem moge polecic. stosunek pieniedzy do jakosci tylko na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam pytanie. Czy gofry z tego przepisu wychodzą chrupiące? Bo dla mojego mężczyzny takie muszą być i nie wiem czy próbować. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz po upieczeniu wykazują pewną chrupkość, z czasem już mniej. Ale myślę, że efekt wypieczenia zależy w dużym stopniu od gofrownicy.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  17. Paulinko, wielka, wielka prośba, do czego używasz grilla w severin 2968? Jakie mięska i ile minut opiekasz i jak długo warzywa i jakie...Będę Ci bardzo wdzięczna za odpowiedź, bo nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat. Pozdrawiam serdecznie, Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to nie używam go za bardzo. Robiłam raz tofu grillowane. A tak to grilluje na zwykłej patelni do grillowania.

      Usuń
  18. Dzisiaj zrobiłam. Przepadłam. Mniam. Użyłam mąki orkiszowej, oleju kokosowego i jako dodatek jedno kiwi i świeże maliny. W mojej gofrownicy wyszły 4 gofry.

    Kocham dziewczyno Twoje przepisy. Korzystałam z różnych stron i nie zawsze to, co wychodziło było smaczne czy jadalne. Dopiero uczę się zdrowo gotować. Jesteś moim pewniakiem jeśli chodzi o smak potraw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę, że wszystko wychodzi i smakuje :)

      Usuń
  19. Czy banan można czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przepisie raczej nie. Ewentualnie można spróbować z musem jabłkowym lub dyniowym (tutaj będą mniej słodkie więc dodajemy daktyli).

      Usuń
  20. Dzień dobry! Bardzo spodobał mi się pani przepis tylko mam problem z tą mąką Graham bądź pełnoziarnista. Czy zmieni to smak jeśli zamiast tych podanych wyżej mogę użyć pszennej lub tortowej? Proszę o szybką odpowiedź i pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak nie, ale wartości odzywcze będą już dużo mniejsze ;) Można też użyć płatków owsianych zmielonych na mąkę.

      Usuń
    2. Z racji że mam 14lat i moja przygoda kulinarna to śniadanie i kolacja nie mam pojęcia to przygotować na projekt który mam zaprezentować przed całą szkołą na temat zdrowego żywienia itd.. jest to wiek gimnazjalny więc co trzeba jeść żeby się najeść ale aby przy tym nie przytyć ani nie schudnąć.? ���� problem polega na znalezieniu jeszcze innych równie ciekawych przepisów jak ten ponieważ na chwilę obecną mam kilka sałatek i gofry ����

      Usuń
  21. Witam Pani Paulino czy można jajko zastąpić np siemieniem lnianym ? Jeśli tak to mniej więcej ile na ta porcje?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak jutro znajdę chwilę czasu to spróbuje w swoim dezalu wykonać gofry z Pani przepisu. Bardzo lubię eksperymentować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Małgorzata S9 lutego 2017 12:22

    Gofry super!! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  24. Lecę do Lidla po gofrownice akurat mają w sprzedaży haha ;p

    OdpowiedzUsuń
  25. Gofry wyszły przepyszne! Zamiast masła dałam olej kokosowy. Zrobiłam dla domowników wszystkie składniki x2, ciasto wyszło bardzo gęste, ale to nie był problem, gofry wyszły super :) zjedliśmy z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie pałaszuje , bałam się że bez cukru to beeee ale pyszne wyszły. U mnie masło na olej kokosowy zamieniłam a mąkę dałam owsiana.

    OdpowiedzUsuń
  27. Gofry wyszły pyszne :-) Zrobiłam odrazu z podwójnej porcji - jedyna moja modyfikacja to ubite białka : ) dziękuje za świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja mam pytanie czy można dać make owsiana zamiast graham lub pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, robiłam również ze zmielonych na mąkę płatków owsianych i też było ok :)

      Usuń
  29. Wow, jestem pod wrażeniem Twoich przepisów

    OdpowiedzUsuń