Paulina Styś-Nowak dnia 2015/09/04

Mus czekoladowy

Mus czekoladowy to świetny sposób na niespodziewanych gości. Ukręcisz go zanim ugotuje się woda na kawę. Choćby dla tego kremu warto zaprzyjaźnić się z awokado i mieć je zawsze pod ręką. Deser jest nie tylko pyszny ale też bardzo zdrowy (możemy nim poczęstować nawet cukrzyka).

Masło orzechowe nadaje mu fajny charakter, ale jeśli akurat nie macie go w lodówce nic się nie dzieje, można pominąć.


Składniki na 4 porcje musu czekoladowego:

  • Banan - 3 sztuki 
  • Awokado (dojrzałe) - sztuka
  • Kakao gorzkie - 2 łyżki
  • Masło orzechowe - 2 łyżki


Mus czekoladowy - przepis:

  • Zmiksuj składniki na gładki krem. 
  • Podawaj ze świeżymi owocami.


Wartość odżywcza musu czekoladowego:

  • Energia: 238 kcal
  • Białko: 5,2 g
  • Tłuszcz: 12,7 g
  • Węglowodany: 26 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g


Mus czekoladowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B2, B6, PP;


Wypróbuj inne przepisy na zdrowe desery:



Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

29 komentarzy:

  1. często robię podobne jako masa do ciast ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam krem awokado-banan, ale bez kakao. To cudo widziałam już wiele razy i z chęcią wypróbuję. Ba! Myślę, że zagości u mnie na stałe! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana, cudo :) Będę miała co robić w weekend!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle ludzi o nim pisze, muszę w końcu i ja wypróbować, a myślę, że i moje dzieci bardzo chętnie zjedzą na przekąskę taki czekoladowy deser:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam (bez masła orzechowego) i żałuję, że tak późno! Jest przepyszny, a dzieci domagały się dokładki:) Smakuje jak coś absolutnie niezdrowego, a jest zdrowe! Mój faworyt!

      Usuń
    2. Super! :) A spróbuj dodać masło orzechowe - wtedy to już w ogóle jest bomba!

      Usuń
  5. pysznosci :)
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę wypróbować przepis. Wygląda świetnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam z małą ilością kakao, to jest mega pycha krem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O to taki bardziej pudding czekoladowy - super przepis, trzeba będzie spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobione, ale bez awokado - pyszne! Genialna konsystencja i czekoladowy smak. Tylko jak tak patrzę, że masło orzechowe, kakao....banany...wydaje się to nadal takie mało zdrowe :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd takie przekonanie? Taki deser jest sto razy zdrowszy od sklepowych łakoci. Banan (tutaj źródło słodkiego smaku) zawiera błonnika, potas, witaminy z grupy B, antyoksydanty. Kakao to świetne źródło magnezy, żelaza i także antyoksydantów. Masło orzechowe zawiera korzystnie działające tłuszcze. Czego chcieć więcej? :)

      Usuń
    2. Żart jakiś? Banan ma większy indeks glikemiczny niż batony marsa czy twixa. I to ma być dla cukrzyka?

      Usuń
    3. W skład deseru wchodzą również inne produkty, które obniżają indeks glikemiczny całej potrawy. Patrzy się na całość a nie na pojedyncze produkty.

      Poza tym w marsie nie ma nic szczególnie wartościowego...

      Tak, ten deser jest idealny dla cukrzyka.

      Usuń
  10. Jak długo można przechowywać taki krem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zjeść go od razu po przyrządzeniu ;)

      Usuń
    2. Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź :) Robiłam krem wczoraj i nie daliśmy rady zjeść wszystkiego. Myślę, że przechowywany w lodówce dziś również będzie dobry

      Usuń
  11. Szkoda, że nie przepadam za awokado :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że nie przepadam za awokado :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż też nie przepada za awokado. Zjadł deser twierdząc że pycha. Spytał z czego zrobiłam. Jak dowiedział się że min z awokado to stwierdził: dobrze że nie wiedziałem bo bym marudził i szukał co z nim nie tak.
      Deser super zrobiłam bez masła orzechowego. Dodałam kilka rodzynek i ziarna granatu

      Usuń
    2. Dokładnie :) Dlatego zawsze doradzam, aby nie nie rozgłaszać buntownikom, że jemy zdrowe posiłki bo wtedy z założenia będzie "niedobre" ;)

      Usuń
  13. Przygotowuję ten krem już od dłuższego czasu, tyle, że nie dodaję masła orzechowego, a mieszam samo awokado, banana i kakao. Dziś wpadłam na pomysł, by "podrasować" go odrobiną roztopionej w mleku gorzkiej czekolady. Na wierzchu posypałam pestkami granatu.
    Pyszności! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja te zwykle pomijam masło orzechowe i również posypuję ziarnami granatu :)

      Usuń
  14. Dzień Dobry :)

    na początku muszę przyznać i podziękować za to, że prowadzisz super blog :)

    co do tego przepisu mam pytania czy wartość odżywcza jest podana dla porcji kremu?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Ludzik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że blog się podoba :)

      Tak, zawsze podaję wartości na jedną porcję.

      Pozdrawiam,
      Paulina

      Usuń
  15. Krem jest pyszny i rzeczywiście robi się go błyskawicznie :) robiłam wersję z truskawkami :) z pewnością wrócę do tego przepisu :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń