Paulina Styś-Nowak dnia 2019/01/21

Konkretna sałatka z sadzonym i grzankami

Dawno nie było tu żadnej sałatki. No to dzisiaj ląduje konkret z sadzonym i grzankami :)


Składniki na 1 porcję:

  • 2 jajka
  • łyżeczka masła
  • kromka pełnoziarnistego chleba
  • 2 garści porwanej sałaty lub mixu sałat
  • połowa papryki
  • łyżka oliwek
  • pół pęczka szczypiorku
  • łyżeczka oliwy


Sposób przygotowania sałatki z jajkiem sadzonym:

  • Przygotuj jajka sadzone na łyżeczce masła.
  • Paprykę, oliwki i szczypiorek posiekaj.
  • Chleb pokrój w kostkę i upraż na suchej patelni.
  • Rozłóż wszystkie składniki na sałacie, skrop oliwą i oprósz świeżo zmielonym pieprzem.


Wartość odżywcza porcji sałatki:

  • Energia: 436 kcal
  • Białko: 20 g
  • Tłuszcz: 32 g
  • Węglowodany: 18 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g

Sałatka z sadzonym i grzankami jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;


Sprawdź inne przepisy na sałatki z jajkiem:

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

59 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Przydałby Ci się podolog. Zapraszam na szkolenia z podologii, są fascynujące. Rzeszów i okolice.

      Usuń
    2. Właśnie miałam to pisać, ogólnie przywlekła mnie dzisiaj tutaj jedna rozmowa o zdrowym odżywianiu. Przy okazji zakupów w poznanskiej konopnej farmacji, (www.konopiafarmacja.pl) spotkałam pana,który przedstawił mi swoją dietę,Pan wyglądał na max. 65 lat, a ma 80!!! Rano jak wstaje pije wode z cytryną, później olej konopny , płatki kukurydziane, na obiad kasza gryczana z dodatkami. Czyli dieta ma ogromny wpływ na to jak szybko się starzejemy.

      Usuń
  2. Przepyszna, juz wiem co jutro bedzie na lunch <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie. Uwielbiam takie połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super, napewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chłopu muszę takie sporządzić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sałatka, zamieniłam tylko mix sałat na baby szpinak bo akurat był w lodówce. Mąż się zajadał!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Paulinko a czym mogę zastąpić oliwki ?Niestety nie przepadam za oliwkami .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może pomidorkami cherry?

      Usuń
    2. Można je po prostu pominąć lub dodać jakiekolwiek inne warzywo :)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny blog. Zapraszam rowniez do mnie na Smacznie Jemy

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie! :) Ja niestety mam czas na gotowanie jedynie w weekend. Znasz może jakiś polecany catering w łodzi? Z którego mogłabym korzystać od poniedziałku do piątku? W weekendy chętnie pogotuję coś sama :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Paulinko, gdzie jesteś??? Tak mi brakuje Twoich nowych wpisów...

    OdpowiedzUsuń
  12. Super! Taki spacer po lodówce. Lubie takie praktyczne przepisy, bo przynajmniej ogranicza się wtedy marnowanie jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To jest właśnie brakujący element na moim śniadaniowym stole. Strzał w dyche!

    OdpowiedzUsuń
  14. Sałatka faktycznie wygląda na sytą, a w dodatku chyba jest bardzo smaczna. A jaka kolorowa ;D Nie wspominając, że to bomba witaminowa. Żelazo jest ważne dla kobiet, podobnie jak kwas foliowy, więc mogę taką przygotować dla żony. Zawsze to jakieś urozmaicenie a nie tylko płynne żelazo o dobrym smaku i pełno innych suplementów. Trzymajcie kciuki, żeby jajko sadzone wyszło idealne...

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio w rozmowie z przyjacielem stwierdziłam że on na pewno nie gotuje lepszych obiadów ode mnie bo ja mam bardzo dobre przepisy z strony internetowej https://conaobiad.com.pl .

    OdpowiedzUsuń
  16. Bez wątpienia spróbuję, jednak wyrzucę z przepisu kapary za którymi specjalnie nie przepadam niestety. Reszta pozostanie oczywiście na swoim miejscu :) Wygląda apetycznie, aż nazbyt gdyż jestem w pracy i nie mam możliwości przygotowania sobie tego w tym momencie... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglada przepysznie! :) Od poniedzialku zaczynam moj pierwszy catering dietetyczny, ktory znalazlam na caterobazar. Mam nadzieje, ze beda tam podobne potrawy, jak na Twoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda smacznie :) Na stronie https://top-supplemente.de/ przeczytałam, że dieta ma ogromny wpływ na nasz organizm i warto o siebie dbać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. No powiem, że prezentuje się mega apetycznie. W poniedziałek skoczę do sklepu po produkty.

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię jeść takie sałatki, ale nie lubię ich przygotowywać. Ale słyszałam wiele dobrego o cateringu https://www.lightbox.pl/ więc może zacznę właśnie stąd posiłki zamawiać? Miałabym dostarczone jedzonko na cały dzień i zero gotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A mi takie sadzone nigdy nie wychodzi, i do tego przypalony mam spód... :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja aktualnie jestem na etapie zmiany moich nawyków żywieniowych. I już po 2 tyg czuje sie o wiele lepiej! SUUUPER! Polecam każdemu trochę nad tym popracować. I taka ciekawostka. Trafiłam też na coś takiego jak Czosnek ekologiczny i swietnie sie po tym czuje:) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja razem z małżonką ostatnio zdecydowaliśmy o zakupie https://europ24.pl/sztucce/w-walizce .Moim zdaniem to powinno być w każdym polskim domu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ze swojej strony chciałbym Wam polecić stronę https://dietly.pl . Jest to genialna porównywarka cateringów dietetycznych, z którego sam skorzystałem i jestem bardzo zadoowlony. Wybrałem oferte idealną dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajny przepis! Świetnie, że dzielisz się ze swoimi czytelnikami tak fajnymi pomysłami. Dzięki temu więcej osób zobaczy, że zdrowe żywienie wcale nie jest trudne i straszne, a wręcz przeciwnie - lekkie i przyjemne. Ja do tej sałatki od siebie dorzuciłabym jeszcze czosnek – superfood o licznych właściwościach, bo myślę, że świetnie by się tu wpasował. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny przepis! Uwielbiam tą sałatkę, bardzo pożywna, smaczna, a przede wszystkim ogromna dawka witamin A,D,E,C oraz z grupy B! Czy może być lepiej? :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Od teraz to moja ulubiona sałatka.

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda przepysznie, musi też tak smakować. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  29. Paulinko gdzie jesteś? Tęsknimy :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mega treściwa sałatka! Ja dziś sobie ją wypróbowałam na śniadanie i bardzo mi smakowała. Nie musiałam napychać się do niej pieczywem, bo jest tu praktycznie wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się wygląda kolorowo i jest bardzo zdrowa :)

      Usuń
  31. Ja ze swojej strony dopowiem, że jak kupujemy składniki odżywcze to warto sprawdzić czy są zgodne z certyfikatami ( np jezeli posiadaja olej palmowy to czy maja PEFC więcej tutaj:https://www.certyfikatrspo.pl/) swiadczy to o jakosci dostawcy oraz o samym produkcie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Akurat dziś rozmawiałem z rodziną o sałatce :) Jest taki upał, że naszło nas na sałatkę i natrafiłem na Twój artykuł :D Przypadek? Nie sądzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam sałatki! Kiedyś ich nienawidziłam, ale przeszłam na dietę pudełkową od https://www.maczfit.pl/ i odczarowali je dla mnie. Wciąż gotuję w domu, głównie dla rodzinki, dlatego na pewno sprawdzę ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta sałatka jest przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
  35. Chcecie wiedzieć coś więcej na temat zdrowego odżywiania i diet? Jeśli szukacie informacji na ten temat koniecznie zajrzyjcie na tę stronę https://dietetyk.edu.pl/ . Znajdziecie tu masę artykułów, które jak najbardziej warto jest przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja jestem pewny na 100 procent że ten blog polecę mojemu przyjacielowi. Jego takie blogi bardzo interesują.

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepis wygląda świetnie :)
    Czekamy również na nowości!
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  38. Chętnie będę częściej zaglądała na bloga, bo poszukuję właśnie nowatorskich pomysłów na to, co mam jeść na co dzień i tak dalej. W zasadzie wiem, że to, co ja robię, nie jest rozsądne, ale myślę, że lepiej w IO leczyć się dietą i takimi https://krukam.pl/ produktami, niż metforminą. Dlatego już lecisz w zakładki!

    OdpowiedzUsuń
  39. Wygląda na prawdę pysznie! Na co dzień korzystam z cateringu dietetycznego od https://bedietcatering.pl/wroclaw/, ale na weekend taka sałatka może być :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Takie sałatki to prosta droga do lepszego samopoczucia.

    OdpowiedzUsuń
  41. Pokaże to małżonce to może to mi zrobi. Najlepiej jakby zrobiła mi to na weekendzie.

    OdpowiedzUsuń
  42. I kto powiedział, że sadzone jest nudne :) Dziękuję za przepis, z pewnością zagości na moim stole na dłużej

    OdpowiedzUsuń
  43. Pysznie, zdrowo - tak właśnie widzę moje odchudzanie! Warto moze też postawić na firmę https://www.kuzniazdrowia.pl i ich catering dietetyczny

    OdpowiedzUsuń
  44. Swietne przepisy. Proste i zdrowe! Czy wydala Pani tez ksiazne? Z checia zakupie!

    OdpowiedzUsuń
  45. Pyszności :) Ja nie umiem takich ładnych dan robic ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. fajny artykuł. a diety pudełkowe to duża wygoda

    OdpowiedzUsuń