Paulina Styś-Nowak dnia 2017/10/10

Czekoladowa owsianka

Lećcie po węgierki póki jeszcze są! Bez węgierek w sumie też będzie ok ;)


Składniki na jedną porcję:

  • 5 łyżek płatków owsianych
  • szklanka dowolnego mleka (krowie lub roślinne)
  • łyżeczka kakao
  • pół banana
  • kilka węgierek
  • pół gruszki
  • łyżka posiekanych orzechów włoskich


Sposób przygotowania:

  • Do mleka wsyp płatki i kakao, dodaj posiekanego w plastry banana i gotuj do osiągnięcia oczekiwanej gęstości.
  • Owsiankę przerzuć na miseczkę i dodaj pozostałe owoce.


Wartość odżywcza czekoladowej owsianki:

  • Energia: 530 kcal
  • Białko: 18 g
  • Tłuszcz: 16 g
  • Węglowodany: 78 g
  • Błonnik pokarmowy: 8 g


Czekoladowa owsianka jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

 

Wypróbuj przepisy na inne pyszne owsianki:

 

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

18 komentarzy:

  1. Smakownie:)Tylko "przeżucić" piszemy przez "RZ::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja Cię :P Już poprawiłam ;) Chyba za mało śpię ;)

      Usuń
  2. I znalazł się pomysł na jutrzejsze śniadanko :)
    Aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbowałam. Owsianka przepyszna, czekoladowa i bardzo sycąca. Dla mnie owoce są zbędne, sama owsianka jest delikatnie słodka. Korci mnie, żeby dodać trochę cynamonu..

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Paulino,

    Z tego miejsca bardzo bym chciała Pani podziękować za to, że po prostu Pani jest. Uwielbiam korzystać z Pani przepisów. To dzięki Pani coraz bardziej uwielbiam gotować i piec. Jestem zakochana w ciasteczkach żytnio-bananowych. Dzisiaj upiekłam serniczki mocno bananowe i jestem nimi zachwycona. Jest Pani genialna! Pani przepisy są genialne. Udowadnia Pani, że aby zjeść coś słodkiego wcale nie trzeba jechać do sklepu i iść w stronę działu ze słodyczami. Jest Pani ogromną inspiracją. Dlatego z tego miejsca, dziękuję.

    Mam przy okazji do Pani jedno pytanie. Chodzi o sok malinowy. Oczywiście o taki domowej roboty, który składa się tylko z soku i cukru. Maliny są zdrowe, ale biały cukier już nie do końca. Czy mimo białego cukru nadal poleciłaby Pani picie herbaty z sokiem malinowym? Uwielbiam wieczorami napić się herbatki z sokiem malinowym. Czy powinnam ograniczyć go ze względu na cukier czy bez żadnych wyrzutów wieczorami wypić kubek herbatki z takim sokiem?

    Jeszcze raz pani dziękuję!

    P.S Czy pojawi się może jeszcze jakiś przepis na serniczki albo jakiś nowy na zdrowe ciasteczka?
    Pozdrawiam serdecznie, Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za tak miły komentarz! :)

      Z uwagi na cukier jednak sugerowałabym ograniczenie dodatku takiego soku. Wiadomo, że nie dodaje się go w dużych ilościach, ale warto zejść np. do kilku razy w tygodniu.

      Jeśli nie ma słodyczy i ogólnie potraw z cukrem to takie ilości będą akceptowalne :)

      Pozdrawiam!

      Na pewno będą się w przyszłości pojawiać. Ostatnio trochę ciężej z czasem :(

      Usuń
  5. Pani Paulinko,

    WSPANIAŁY BLOG! Od jakiegoś czasu szukałam właśnie czegoś takiego i w końcu jestem:) Na pewno zostanę na dłużej. Brakuje mi tylko możliwości wydrukowania przepisów z podaną wartością kaloryczną, chyba, że nie potrafię tego dostrzec:)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniamniusne������

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam Pani Paulino :)
    Mam kilka pytań do Pani. Powinnam jeść lekkostrawnie lecz kalorycznie
    Jakie produkty powinnam dodać do jadłospisu?
    Czy dużo cukru z owoców i miodu może zaszkodzić?
    Mogłaby mi Pani podpowiedzieć jakieś lekkostrawne śniadanie z kalorycznością ok.500/600 kalorii? Byłabym bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można śmiało dodać awokado, makarony, rozgotowane płatki owsiane, namoczone owoce suszone, oliwę.

      Oczywiście to zależy tez od stopnia lekkostrawności diety. Czasami można pozwolić sobie na więcej a czasami trzeba wprowadzić większe ograniczenia. Wszystko tak naprawdę zależy od przyczyny wprowadzenia diety oraz samopoczucia pacjenta.

      Duża ilość cukru nie jest wskazana u nikogo.

      Rodzaj śniadania będzie zależał od wspomnianej wcześniej tolerancji produktów :)

      Usuń
  8. Jestem uzależniona od słodyczy i nie mogę tego przemóc. Dziękuję za pomysł - już idę do kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszne śniadanie :). Tyle, że zrobiona na wodzie za mało słodka (pewnie dlatego w przepisie mleko).

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna owsianka. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszna owsianka mniam mniam,
    Dziękuję za urozmaicenie śniadań l. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealna na śniadanie! Płatki owsiane są zdrowe i sycące. Podane na ciepło, świetnie pobudzą organizm w jesienny poranek! :) Zwłaszcza teraz kiedy robi się coraz cieplej! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Owsianka to najlepsze danie na śniadanie. Chociaż wolę wersję bardziej light, bez czekolady i orzechów ale za to z owocami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jako pierwszy z Pani przepisów sprawdziłam gofry... Są obłędne! Jadłam je codziennie przez tydzień na 2 śniadanie i czasem na deser po obiedzie do kawusi, ponieważ nie mogłam się powstrzymać :))) jutro zrobię czekoladową owsiane... Już nie mogę się doczekać śniadanka :))) na drugie pewnie wybiorę jakiś koktajl :)) =

    OdpowiedzUsuń