Paulina Styś-Nowak dnia 2019/01/04

Pasta fasolowa z orzechami włoskimi

Pyszna pasta o orzechowym smaku. Świetnie smakuje na chrupiących grzankach, posypana dużą ilością szczypiorku.


Składniki:

  • szklanka suchej białej fasoli
  • 2 duże garści orzechów włoskich
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • 5 - 6 łyżek wody
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • szczypiorek


Sposób przygotowania pasty fasolowej:

  • Fasolę namocz (najlepiej przez całą noc) i ugotuj do miękkości.
  • Ugotowaną fasolę zmiksuj na gładką pastę z pozostałymi składnikami, dopraw do smaku.


Wartość odżywcza porcji pasty (1/4 całości):

  • Energia: 287 kcal
  • Białko: 11,5 g
  • Tłuszcz: 17 g
  • Węglowodany: 21,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 7 g

Pasta fasolowa z orzechami włoskimi jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B1, B2, B6;

 

Sprawdź przepisy na inne pasty kanapkowe:

 

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

14 komentarzy:

  1. Czy z fasolą z puszki też będzie ok?

    OdpowiedzUsuń
  2. super bo takich wariacji z strączkowcy można duzo kombinować, mam robot kuchenny Kohersen Mycook i wnim sobie łatwo robie takie na parę dni

    OdpowiedzUsuń
  3. W kuchni na pewno przydadzą się worki foliowe od najlepszego producenta. Podczas gotowania powstaje mnóstwo odpadów, chociaż większość z nich to odpady bio.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co powiecie na ofertę https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-poznan ? Jest to moim zdaniem najlepszy catering dietetyczny na rynku .

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uważam, że najlepszy jest goodie foodie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ekstra :) Ja ostatnio mialam podobna paste w cateringu dietetycznym od caterobazar. bardzo mi smakowala, takze w ktorys weekend, gdy nie mam diety sprobuje sobie taka zrobic :D moze akurat mi wyjdzie podobna do tamtej !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja teraz też catering zamawiam z https://dietly.pl, ale dzieciakom chętnie taką pastę zrobię, całkiem niezła się wydaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobra, ale wolę bez szczypiorku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo prosta i smaczna pasta, która na stałe zagościła już w naszym domowym menu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej! Link do słodkich przepisów nie działa :(

    OdpowiedzUsuń