Paulina Styś-Nowak dnia 2014/06/29

Placki ziemniaczane z cukinią


Zaraz po przygotowaniu pieczonych placków ziemniaczanych naszła mnie ochota na placki z dodatkiem innych warzyw. I tak ostatnio powstały placki z cukinią i marchewką, które podałam z jogurtowym sosem koperkowym i sałatą. Pycha! 

 

Składniki na 3 porcje (ok. 18 placuszków):

  • Ziemniaki - 1 kg
  • Cukinia - 800 g
  • Marchew - 300 g
  • Jajo - 2 sztuki
  • Mąka pszenna graham (typ 1850) - 6 czubatych łyżek
  • Olej rzepakowy - do posmarowania blaszki
  • Sporo pieprzu, sól


Dodatki:
  • Świeże warzywa - u mnie mix sałat
  • Sos koperkowy (jogurt naturalny + sok z cytryny + koperek + sól i pieprz)


Placki ziemniaczane z cukinią - przepis:


  • Ziemniaki, cukinię i marchew dokładnie umyj, obierz i zetrzyj na tarce na grubych oczkach lub użyj malaksera z tarczą do wiórków (polecam - placki powstają w 5 minut ;).
  • Następnie dodaj wszystkie pozostałe składniki, dopraw i dokładnie wymieszaj.
  • Blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia  posmaruj odrobiną oleju rzepakowego
  • Warzywną masę nabierają ręką i odciskaj z nadmiaru wody (u mnie oddzieliło się jej dosyć dużo, im mniej wody tym bardziej chrupiące placuszki) - formuj na blaszce placuszki.
  • Placki piecz w temp. 230 stopni C przez ok. 30 minut (po 15 minutach obróć na drugą stronę).
  • Podawaj ze świeżymi warzywami i sosem na bazie jogurtu naturalnego :)



Wartość odżywcza porcji placków ziemniaczanych z cukinią:

  • Energia: 485 kcal
  • Białko: 17,9 g
  • Tłuszcz: 10 g
  • Węglowodany: 79 g
  • Błonnik pokarmowy: 13 g
  • Cholesterol: 144 mg


Placki ziemniaczane z cukinią są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

 

Sprawdź inne przepisy z dodatkiem cukinii:

 

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

31 komentarzy:

  1. a jakieś placuszki ale bez ziemniaków ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie czy jeżeli smażyłam kotlety z kurczaka bez tłuszczu na teflonie to wytworzyły się jakieś szkodliwe związki? Mam wyrzuty sumienia że nie zjadłam zdrowego posiłku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli patelnia teflonowa nie jest porysowana to nic nie powinno szkodliwego powstać. Jeśli natomiast widać ryski to lepiej jej nie używać - z uszkodzonego teflonu mogą"uwalniać" się rakotwórcze związki.

      Usuń
    2. Można jeszcze smażyć na przykład pierś z kurczaka na papierze. Pierś jest wtedy soczysta i nie wysuszona.

      Usuń
  3. jestem baaardzo na tak!;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam pytanie co sądzisz o spożywaniu pieczywa na kolacje, jak i w ciągu dnia. Zawsze mam problem z jedzeniem kolacji, tzn. po prostu nie wiem co mam jeść a podobno nie jest dobrze jeść go na kolacje. Dodam, że jem chleb żytni... Ile mniej więcej chleba powinno się jeść w ciągu dnia żeby było zdrowo i tak, by nie przytyć? :D

    Dodam, że jestem twoja wierną czytelniczką.^^

    Pozdrawiam,
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość pieczywa zależy od indywidualnego zapotrzebowania energetycznego i od tego co się danego dnia spożywa ;) Trzeba pamiętać, że nie tyjemy od spożycia samego chleba, lecz przede wszystkim od nadmiernego spożycia kalorii.

      Na kolację zawsze polecam rozmaite sałatki, które są lekkie i niskokaloryczne a jednocześnie sycące (zwykle dodaję do nich jakieś produkty białkowe, no. jajo, pieczonego kurczaka).

      Pozdrawiam serdecznie,
      Paulina

      Usuń
  5. dla mnie nie trafione...! masakra

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie rewelacyje! Smaczne, lekkie i nieskomplikowane. U mnie wersja bez cukini, pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy popełniła błąd piekac je na termoobiegu,w piekarniku są juz od ponad 40 minut a w środku nadal wydają się surowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile stopni? Warzywa prawdopodobnie są już upieczone (to tylko takie wrażenie z powodu grubych wiórek) :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Ja też pieklam z termoobiegiem i wyszły super

      Usuń
  8. Pierwszy przepis zaliczony. U mnie w wersji bez cukinii bo akurat nie miałam ale uwielbiam a że placuszki były pyszne to napewno jeszcze z nią zrobie☺

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne placki, ale ja zamiast odciskać z masy "wodę", wrzucam warzywa do wyciskarki, dzięki czemu mam pyszny sok i pulpę z której robię kotlety. Jedynie z ziemniaków wylewam sok, chyba że zastąpię je batatami wtedy jak najbardziej sok jest do wypicia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Placuszki są mega!!! Nie odciskałam za mocno soku, bo lubię takie mokrutkie w środku i chrupiące z zewnątrz. Wyszły przepyszne! Z niecierpliwością czekam na kolejne przepisy, bo te na stronie wypróbowałam już chyba wszystkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. To kolejny trafiony przepis. Od kiedy korzystam z Twoich przepisów muszę wydzielić porcje.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy zamiast graham można użyć mąki pszennej pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń
  13. Placuszki własnie w piekarniku😉nie moge sie juz doczekac😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszniutke!Caly obiad bardzo mi smakował, poczestowalam nawet kolezanke, ktora wpadla na kawke😉Chrupkie, smaczne, a ze zostalo jeszcze troche w misce,na nastepny dzien znowu je upieklam😉polecam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem na diecie w ciąży cukrzycowej. Jak zminimalizować ilość ziemniaka - z czym go pomieszać/zamienić? Czy myślisz, że zaproponowana ilość nie powinna bardzo znacząco wpłynąć na poziom glukozy i można ten przepis wykonać bez zmian?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podaj je z pieczonym mięsem lub sadzonym jajkiem. To powinno obniżyć ŁG całego dania :)

      Usuń
  16. Miało być: jestem na diecie w ciąży z cukrzycą ciążową....

    OdpowiedzUsuń
  17. Smaczne zrobiłam z batatami tylko dlaczego się rozpadają???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bataty zamiast ziemniaków, surowe, starte?

      Myślę, że to kwestia tej zamiany. Bataty nie puszczają wody po starciu tak jak ziemniaki. I w trakcie pieczenia stają się miękkie, a ziemniaki bardziej chrupiące. Celowałabym że to to.

      Usuń
  18. Jednym słowem... REWELACJA! 😉

    OdpowiedzUsuń
  19. Tyle pracy i na marne … nie polecam tego przepisu (napewno nie z piekarnika ) jak już coś to lepiej na patelni zrobić.

    OdpowiedzUsuń