Paulina Styś-Nowak dnia 2017/02/22

Kurczak w sosie curry

Wiele razy podchodziłam do tematu "Kurczak w sosie curry". W końcu mogę powiedzieć, że jestem usatysfakcjonowana - danie wyszło po prostu przepyszne!

Kurczaka w sosie curry podałam z domowymi chlebkami naan.


Kurczak w sosie curry - składniki na 4 porcje:

  • Pierś z kurczaka - ok. 600g
  • Cebula - sztuka
  • Mleczko kokosowe z puszki (wymieszana śmietana z częścią płynną) - szklanka
  • Jogurt naturalny - 4 łyżki
  • Czosnek - 2 ząbki
  • Papryczka chilli (posiekana) - łyżeczka
  • Imbir w proszku - łyżeczka
  • Curry w proszku - 1 łyżeczka
  • Kurkuma - 1 łyżeczka
  • Sok z cytryny - łyżka
  • Cukier - 1/2 łyżeczki  
  • Skrobia ziemniaczana lub kukurydziana - płaska łyżka (roztrzepana w niewielkiej ilości wody)
  • Świeży szpinak - 4 garści
  • Olej rzepakowy - 2 łyżki
  • Sól, pieprz
     

Kurczak w sosie curry - przepis:

  • Pierś z kurczaka posiekaj w drobną kostkę, oprósz solą, sporą ilością pieprzu, dodaj imbir, papryczkę chilli, przyprawę curry, kurkumę, sok z cytryny, cukier i przeciśnięty czosnek, łyżkę oleju - dokładnie wymieszaj i odstaw na 10 minut.
  • Cebulę posiekaj w kostkę i zeszklij na łyżce oleju.
  • Do cebuli dodaj zamarynowane mięso - smaż aż lekko się zrumieni. 
  • Usmażone mięso zalej mlekiem kokosowym, dodaj 2 garści zpinaku i duś jeszcze 5 minut. 
  • Po tym czasie dodaj do sosu mąkę ziemniaczaną roztrzepaną w niewielkiej ilości wody (spróbuj i ewentualnie dopraw jeszcze do smaku).
  • Wyłącz gaz i dodaj jogurt naturalny.
  • Podawaj z chlebkami naan lub ryżem i pozostałą ilością świeżego szpinaku.

Wartość odżywcza tak skomponowanego obiadu (porcja curry + 2 chlebki naan):

  • Energia: 774 kcal
  • Białko: 49 g
  • Tłuszcz: 33 g
  • Węglowodany: 71 g
  • Błonnik pokarmowy: 11 g

Kurczak w sosie curry z chlebkami naan jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;


Wypróbuj inne przepisy na zdrowe obiady:

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

26 komentarzy:

  1. Może być maka pszenna pełnoziarnista?

    OdpowiedzUsuń
  2. ile kalorii ma porcja kurczaka bez chlebków i ile ma jeden chlebek?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile kalorii ma jeden chlebek?

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis cudny:) Super blog:) Dzięki Tobie odżyłam w kuchni, nawet mój dwuletni synek dzięki Twoim przepisom nie tyka "śmieciowego" jedzenia. Bardzo Ci dziękuje :)





















    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne! Proponuję do sosu dodać ulubione warzywa. Ja dałam zielony groszek, paprykę czerwoną, cukinię, trochę kapusty i marchewkę. Dzięki temu porcja mi się podwoiła i miałam obiad na dwa dni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przepyszne!!!!zrobiłam ze szpinakiem mrożonym,bo akurat taki miałam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ktoś już pytał, ale nie widziałam odpowiedzi.
    Ile kcal ma jeden chlebek?

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam dziś, jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedno z najlepszych Pani przepisów , cała rodzina zjada z apetytem.Pani przepisy są wspamiałe :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm pychota! właśnie się zajadam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. To, że pewnie smaczne to jedno, ale to, że wygląda niesamowicie to zupełnie inny temat, naprawdę super

    OdpowiedzUsuń
  13. Czym mogę zastąpić Make? A jogurt grecki?

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjne danie! Proste w przygotowaniu, pyszne, zdrowe! Nie sądziłam że chlebki naan mi wyjdą ale WYSZLY z pszennej pełnoziarnistej, a zamiast kurczaka indyk. Co prawda moje dziecko nie tknęło mięska curry ale dla dorosłych rewelka!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. To danie jest pyszne. Pierwszy raz robiłam chlebki naan i wyszły 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień dobry :)
    Nie widzę przepisu na chlebek naan :(

    OdpowiedzUsuń