Jajka w pomidorach (szakszuka) | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2016/09/02

Jajka w pomidorach (szakszuka)

Niepodważalnym mistrzem jajecznicy jest mój mąż. Jednak udało mi się go zaskoczyć czymś co biję na głowę nawet najlepszą jajecznicę. Koniecznie spróbujcie szakszuki (izraelskie danie) czyli jajek w pomidorach (najlepiej malinowych). Obłęd!


Składniki na dwie porcje:

  • Jajka - 4 sztuki
  • Cebula - 1/2 sztuki
  • Czosnek - spory ząbek
  • Pomidory - 4 sztuki
  • Oliwa - łyżka
  • Sól, pieprz, świeża bazylia


Sposób przygotowania:

  • Rozgrzej oliwę i zeszklij na niej posiekaną w kostkę cebulę i czosnek.
  • Pomidory sparz we wrzątku i obierz ze skórki. Posiekaj w kostkę.
  • Do cebuli dodaj pomidory (razem z sokiem i pestkami) - smaż wszystko przez chwilę aż odparuje nadmiar wody.
  • Dopraw do smaku solą i pieprzem.
  • Na pomidory wybij jajka i smaż aż zetnie się białko.
  • Gotową potrawę oprósz świeżą bazylią lub szczypiorkiem i świeżo zmielonym pieprzem. 
  • Podawaj z grzankami :)


Wartość odżywcza porcji szakszuki:

  • Energia: 267 kcal
  • Białko: 18 g
  • Tłuszcz: 17 g
  • Węglowodany: 10 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g

Szakszuka jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

25 komentarzy:

  1. Kolejne proste danie na które nawet nie trzeba przepisu.Jesteś beznadziejna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepiej działać niż zniechęcać do działania. a ty masz jakiś blog ze zdrowymi przepisami, kochanie?

      Usuń
    2. Trafiłam na tego bloga parę dni temu, jestem pełna podziwu. Ciekawe artykuły, wszystko dokładnie wytłumaczone. Przepisy proste, może według niektórych osób banalne ale sama nie wpadłabym na zrobienie bananowej granoli czy np powyższego dania, a rozpisanie tego na makroskładniki to dla wielu osób "czarna magia". Będę zaglądała tutaj częściej. PS: Komentarze pełne nienawiści piszą osoby, którym w życiu nie wyszło i zazdroszczą, nie warto się nimi przejmować :)

      Usuń
    3. Kochane, z hejterami nie ma sensu walczyć ;) Byli,są i będą. Niech się trują swoim własnym jadem ;)

      Usuń
  2. Proste dania są najlepsze, bo nikt nie będzie gotował codziennie innych, wymyślnych potraw a takie proste przepisy można wprowadzić na co dzień :) Na pewno wypróbuję szakszukę, to moje smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej. Absolutnie świetne,tak jak lubię,proste i kolorowe no i zdrowe a i mega smaczne.
    Miłego dnia kochani.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Paulinko- ile to jest jedna porcja? Jedno jajko, dwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość porcji zawsze podaję przed składnikami przepisu,

      Na dwie porcje 4 jajka, tak więc na jedną dwa :)

      Usuń
    2. Uważam iż powinna pani dać na bloga jakiś pomysl z serem białym i jogurtem to tylko moja propozycja 😊

      Usuń
    3. Chyba potrzebujesz nauczyciela polonistę i dobrych okularów

      Usuń
  5. To danie jest przepyszne.Zwłaszcza o tej porze roku kiedy pomidory są soczyste i słodkie. prosty przepis a smak wyśmienity. Dziękuje:))

    OdpowiedzUsuń
  6. To danie jest przepyszne.Zwłaszcza o tej porze roku kiedy pomidory są soczyste i słodkie. prosty przepis a smak wyśmienity. Dziękuje:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam i rzeczywiście wyszło pysznie! :) Moja wskazówka- żeby jajko ładnie się ścięło warto przykryć patelnię pokrywką.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wyszło mi :( wszystko było jakieś wodniste :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie za krótko smażyłaś pomidory - trzeba odparować sok ;)

      Usuń
    2. Mi niestety też wyszło wodniste a nie mogłam dłużej smażyć bo pomidory się już rozpadały, ale i tak pyszne :D

      Usuń
  9. Wczoraj jak robiłam zupę pomidorową z piekarnika (pyszna poza tym) blender chyba nie dał rady i na sitku zostały mi nie tylko pestki i skórki, ale całkiem niezła passata, dzisiaj wykorzystałam do szakszuki i efekt super, a czas przygotowania skrócił się do czasu ścięcia jajek ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne pomysły. Powoli sprawdzam kolejne potrawy i są na prawde smaczne. Kiedyś gotowałem typowo po polsku, dzisiaj o wiele chętniej próbuje zdrowszych potraw, po których lepiej się czuję. Dzięki wielkie za pomysły! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne danie na śniadanie zrobione. Niby takie proste - ale tu odkryłam nowy sposób podania - od razu jakby coś innego na talerzu szczególnie, że na wierzch jajek położyłam po łyżeczce domowego pesto z bazylii. Dziękuję za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pesto na pewno świetnie pasowało do całości :)

      Usuń
  12. tak prostu przepis a ja jeszcze nigdy nie jadłam tak dobrych jajek :D Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tez kwestia pomidorów, ale jak się rozpadną też będzie ok ;)

      Usuń