Dietetyczne ciasteczka a lepsze od tych z cukrem i szkodliwym tłuszczem! | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2014/01/30

Dietetyczne ciasteczka a lepsze od tych z cukrem i szkodliwym tłuszczem!


Ciasteczka znikają z prędkością światła - jedne z najlepszych jakie do tej pory poczyniłam. Polecam!


Składniki na 15 sztuk:

  • Płatki owsiane - 1 i 1/2 szklanki
  • Jajo - sztuka
  • Jogurt naturalny - 1/2 szklanki
  • Zmielone migdały - 3 łyżki
  • Nasiona słonecznika - 4 łyżki
  • Suszona żurawina - 8 łyżek

 

Sposób przygotowania:

  • Wymieszaj wszystkie składniki.
  • Uformuj małe ciasteczka i rozłóż je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Ciasteczka upiecz w temp. 180 stopni C przez ok. 20 - 25 minut.

Wartość odżywcza jednego ciasteczka:

  • Energia: 94 kcal
  • Białko: 3,3 g
  • Tłuszcz: 3,5 g
  • Węglowodany: 12 g
  • Błonnik pokarmowy: 1,7g
  • Cholesterol: 15 mg


Ciasteczka z suszoną żurawiną są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B1, B2, B6;
Tutaj jeszcze więcej zdrowych przepisów na ciasteczka. Zapraszam!

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

68 komentarzy:

  1. Idealne jako przekąska nawet do szkoly <3

    OdpowiedzUsuń
  2. ciastka na jogurcie to ciekawy pomysł, muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I można jeszcze dorzucić prażone wiórki kokosowe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczne :) Ja ostatnio zrobiłam bananowe ciacha owsiane z makiem i również były pyszne :) Świetnie nadają się do pracy na doładowanie energii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Twoje przepisy, ten właśnie zostaje przetestowany na jutrzejsze słodsze drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. te ciasteczka uwielbiam i często robię! najlepsze, chrupiące, i pełne zdrowia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy zamiast słonecznika można dać ziarna dyni?

    OdpowiedzUsuń
  8. omg...bosskie,tylko jak na jednym poprzestać ??

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasteczka wyszły świetne, idealna, zdrowa przekąska :) Szybko się rozchodzą!

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy mielone migdały można zastąpić siekanymi? (bo mam akurat kupione migdały siekane w taką małą kostkę) I czy żurawinę można pominąć albo zastąpić np rodzynkami czy suszonymi śliwkami?

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy mielone migdały można zastąpić siekanymi? (bo mam akurat kupione migdały siekane w taką małą kostkę) I czy żurawinę można pominąć albo zastąpić np rodzynkami czy suszonymi śliwkami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Migdały mogą być siekane - ja miałam w całości i je zmiksowałam blenderem na mniejsze kawałki, ale nie całkowicie na mąkę. Żurawinę też można zastąpić rodzynkami - wtedy nawet można dać ich troszkę mniej bo są słodsze.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Nie wiem jakim cudem, ale wyszło mi 20 dużych ciasteczek O.o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze! Też jestem w szoku, może sypnęłaś czegoś więcej?

      Usuń
    2. *sypnąłeś ;) Proporcje te same, ale bez migdałów (nie chciało mi się schodzić do sklepu), więc dodałem pozostałych składników o jedną łyżkę więcej.

      Usuń
    3. ups, przepraszam ;)

      To nie wiem o co chodzi - mam nadzieję, że mi się nic nie pomieszało. A ciasteczka smakowały?

      Usuń
  13. nie miałam jogurtu więc dałam śmietanę 12 % a zamiast migdałów i słonecznika dorzuciłam zmiksowane włoskie orzechy i kilka daktyli :) cudoooOooo !

    OdpowiedzUsuń
  14. Można zamienić migdały na orzechy włoskie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy to ma być jogurt naturalny gęsty czy zwykły . Zaciekawiły mnie te ciasteczka . Nie chcę zepsuć

    OdpowiedzUsuń
  16. dziękuję za pomysl

    OdpowiedzUsuń
  17. SMACZNE I ZDROWE CIASTECZKA! SZYBKO SIĘ JE ROBI I PROSTE SKŁADNIKI
    POLECAM!!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. I ten przepis również "pożyczam" - lubię słodycze ale powinnam jednak jeść zdrowe :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. smaczne zdrowe ale niekoniecznie dietetyczne, 96 kalori to duzo jak jedna delicja ma 40.
    Ale ciasteczka mniam;-) nastepna porcja bedzie z orzechami zamiast migdalami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia jak definiujemy słowo dietetycznie ;) Dla mnie dietetycznie oznacza zdrowe i pożywne, niekoniecznie niskokaloryczne. Najważniejsze, aby nie były to puste kalorie. Poza tym zjedzenie 2 - 3 takich ciasteczek na podwieczorek zupełnie wystarcza i nie czujemy głodu. A jak sięgniemy po delicję to zbytnio się tym nie najemy, a poziom cukru wzrośnie i gwałtownie spadnie - w efekcie znowu będziemy szukać wysokocukrowej przekąski ;)

      Usuń
  20. no tak masz racje kwestia definicji, dla mnie najlepiej zeby bylo 2 w jednym;-)
    Ale pochwale sie ze wczoraj pieklam porcje migdalowo orzechowa a braku jogurtu uzylam maslanki owocowej i dosypalam odrobine siemienia lnianego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pani Paulino, zastanawia mnie dlaczego Pani uważa, że tłuszcz jest szkodliwy? ... Ja uważam, że jest niezbędny; w odpowiedniej ilości. Czy jako składnik należy użyć do ciastek żurawiny bez cukru?
    Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością chodzi o zawartość tłuszczu szkodliwego w gotowych wypiekach, tj uwodornionego.

      Wiola

      Usuń
    2. Dokładnie tak, chodzi o tłuszcze trans.

      Usuń
  22. Przepyszne, tak jak napisałaś znikają z prędkością światła, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam mniam uwielbiam taki zdrowe słodkości :3 zbliżają się święta i szykuje się za przygotowanie czegoś mało kalorycznego i zdrowego na święta, fajne porady jak upiec takie zdrowe ciastka świąteczne znalazłam - http://www.biomedical.pl/dieta/jak+zrobic+zdrowe+ciasteczka+swiateczne_983,6632/

    OdpowiedzUsuń
  24. superowe są!!!!do torebki na przekąskę idealne!
    dla mnie były mało słodkie i dodatkowo rozgniotłam banana,ale dałam mniej rodzynek(żurawiny akurat nie miałam)-może dlatego.
    a może by je tak polać roztopioną czekoladą? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasteczka faktycznie nie są super słodkie, kwestia przyzwyczajenia :)

      Jasne, można polać roztopioną gorzką czekoladą :)

      Usuń

  25. Dziś zrobiłam pierwszy raz te ciasteczka, dodałam dodatkowo rodzynki i suszone pokrojone morele, pierwszy gryz wydawały się mało słodkie ale już następne smakowały wyśmienicie. Dziękujemy za przepis i Pozdrawiamy jeszcze w starym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  26. zrobiłam wczoraj wieczorem i wyszły suuper :) rodzina i chłopak byli zachwyceni ;) mam tylko wątpliwość co do pewnej kwestii - jeśli zrobiłabym więcej i chciała zachować na kolejne dni, to gdzie najlepiej je przechowywać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej w zamkniętym pojemniczku do tygodnia :)

      Usuń
  27. prze py szne i megaproste! będę często robic :) proponuje jednak nie kombinowac i trzymać się przepisu, bo ja dalam 4 łyżki żurawiny i 4 lyzki rodzynek zamiast 8 żurawiny i kęsy z zurawina smakuja zdecydowanie lepiej niż te z rodzynkami, zwlaszcza przypieczonymi

    OdpowiedzUsuń
  28. najlepsze!!!piękę je na okrągło z różnymi dodatkami-chyba nigdy mi sie nie znudzą.ostatnio nie miałam jajka to dałam banana :))
    jak przestałam jeśc cukier todla mnie są wystarczająco słodkie a jak mi się sypnie razem rodzynek zurawiny i moreli to są super słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciastka są smaczne, idealne dla mojego męża-łasucha, choć nie ma w nich cukru to żurawina sama w sobie idealnie zastępuje tu słodycz.
    Brawo dla pani Pauliny :)

    OdpowiedzUsuń
  30. czy można jogurt naturalny zastąpić kefirem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciastka wyszły przepyszne pozdrawiam :)

      Usuń
  31. Czy te ciasteczka są bardzo twarde?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś bardzo nie, raczej tak standardowo :)

      Zawsze można je krócej piec - wtedy będą miękkie

      Usuń
  32. Platki uzylas gorskie czy blyskawiczne?

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam,
    Te ciasteczka są naprawdę SUPER! Szybkie, łatwe, a co najważniejsze-zdrowsze od tych sklepowych :D Przed chwilą wyjęłam ostatnią partię z piekarnika (wyszło mi ok. 25 sztuk). Uwielbiam je za to, że mimo dodawania składników nie do końca zgodnie z przepisem, to one i tak wychodzą :D
    Coś mi się wydaje, że będę tu częśćiej zaglądać :)
    Pozdrawiam,
    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  34. znalazlam tego bloga dzis i cos wspanialego, zawsze myslalam ze slodkosci znacza kilogramy a po dzisiejszym koktajlu z mango i banana- az sie przeslodzilam (dodalam zamiast mleka 2 lyzki kefiru ale ogolnie nie jadlam nic slodkiego od tygodnia to pewnie dlatego). i tak skacze z przepisu na przepis i odkrywam coraz to ciekawsze cuda tylko tak pomyslalam ze brakuje troche jednej informacji- czasu przydatnosci :-/ bo jak to zrobic takie ciasteczka i jak czlowiek nie wie ile moga polezec to pewnie wszystkie zje zeby sie nie zmarnowaly haha oczywiscie to Pani blog i wiem ze pewnie co druga osoba cos sugeruje ale bylo by fajnie takie wiadomosci znalesc :-) tak czy siak ciasteczka napewno sprobuje (ale juz nie dzis bo bym pewnie je opedzlowala) i blog naprawde super

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz ;)

      Problem w tym, że u mnie zwykle takie rzeczy znikają w ciągu 2 - 3 dni (staram się nie robić większych ilości) i nie ma nawet okazji poprzechowywać ;)

      Usuń
  35. Witam,mam pytanie. :) Czy jeśli chciałabym do ciasteczek dodać banana, to lepiej takiego pokrojonego w kostkę czy bananowa "papke"? Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy doda Pani papkę z banana to wtedy można zrezygnować z jajka (banan sklei masę).

      Usuń
  36. Wczoraj zrobiłam w wersji oryginalnej... PYCHA!!! wyszło mi 16 ciasteczek :) Dzisiaj zaś kombinuję bo od dawna miałam smak na ciasteczka z fistaszkami, tak więc zamiast żurawiny i słonecznika dałam 12 łyżek fistaszków i 1 łyżkę masła orzechowego....siedzą w piekarniku, jestem ciekawa co z tego wyjdzie hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj brzmi to dobrze! Na pewno będą pycha :)

      Usuń
  37. Dziś wypróbowałam przepis z małą modyfikacją ;)zamiast migdałów dodałam pół banana ;) ciastka rewelacja ;p bardzo proste i pyszne ;) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  38. jak to nie ma cukru??a w żurawinie suszonej to co jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, ciastka są osłodzone cukrem z żurawiny

      Usuń
  39. Pani Paulino
    ciasteczka robiłam są super polecam.
    Mam w domu osobę która nie może używać cukru a te ciasteczka są idealne
    Korzystam z Pani przepisów i polecam wszystkim
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń