Paulina Styś-Nowak dnia 2022/10/21

Pieczone ziemniaki

Dzisiaj mam dla Was ciekawy sposób na pieczone ziemniaki. Przepis ten ostatnio krąży po social mediach, więc i ja postanowiłam go wypróbować. W mojej wersji - jak to zwykle bywa - zważamy na ilość dodanego tłuszczu, aby z fajnego dania nie zrobić bomby kalorycznej.

Przepis ten wymaga nieco czasu, głównie dlatego, że musimy wcześniej ugotować ziemniaki. Jednak nie jest on zbyt pracochłonny jeśli chodzi o sposób przygotowania. Jest dużo szybciej niż w przypadku tych placków ziemniaczanych, a efekt równie dobry. 

Te ziemniaki z piekarnika można podać na wiele różnych sposobów, np. z sosem czosnkowym, wędzonym łososiem i świeżymi warzywami, z gulaszem z soczewicy, albo gulaszem z kurczaka. Ja tego dnia gotowałam też schab duszony, więc padło na takie połączenie.


Pieczone ziemniaki - składniki na 2 porcje:

  • Ziemniaki średniej wielkości - 6 sztuk
  • Oliwa z oliwek - 6 łyżeczek
  • Sól, pieprz


Ziemniaki z piekarnika - przepis:


Ziemniaki dokładnie umyj. Gotuj w skórce w wodzie przez ok. 30 minut. Ważne, aby wszystkie ziemniaki były podobnej wielkości.

Ugotowane ziemniaki odcedź z wody i rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ponacinaj je nożem w 2 - 3 miejscach.

Ziemniaki rozgnieć za pomocą miseczki lub innego naczynia, które nadaje się go rozgniatania. Oprósz je solą i pieprzem. Skrop oliwą - po jednej łyżeczce na ziemniaka.

Piecz z termoobiegiem w temp. 220 stopni C przez 40 minut. Przy okazji upiekłam czosnek, który wykorzystuje do innych dań, lub po prostu do posmarowania chleb.

Wartość odżywcza porcji pieczonych ziemniaków:

  • Energia: 363 kcal
  • Białko: 6 g
  • Tłuszcz: 15 g
  • Węglowodany: 55 g
  • Błonnik pokarmowy: 4,5 g

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

2 komentarze: