Paulina Styś-Nowak dnia 2016/03/30

Szybki gulasz z kurczakiem

Oficjalnie oświadczam, że wracam do regularnego wstawiania przepisów. Koniec tego. Niech się wali i pali, ale nowe przepisu na blogu muszą być!

Poniższy przepis, może mało ambitny, ale niezwykle szybki i łatwy do wszelkich modyfikacji. Możecie pozamieniać warzywa, dodać cukinię, brokuły czy fasolkę szparagową. Zamiast kurczaka świetnie sprawdzi się soczewica czerwona, a nawet ciecierzyca z puszki. To danie obiadowe spodoba się szczególnie tym, którzy nie mają za wiele czasu na gotowanie, tym bardziej że jest jednym z tych obiadów, które robi się w większej ilości na dwa dni ;)

Gulasz podałam z owsianym pęczakiem, ale świetnie sprawdzi się także brązowy ryż, kasza gryczana czy kasza jęczmienna.

 

Składniki na 4 porcje:

  • Pierś z kurczaka - 2 średnie sztuki (po ok. 150 - 200g) (może być także pierś z indyka)
  • Cebula - 2 sztuki
  • Pieczarki - 12 sztuk
  • Marchew - 2 sztuki
  • Korzeń pietruszki - 1 sztuka
  • Papryka - 2 sztuki
  • Pomidory w puszce - 2 puszki (w sezonie świeże)
  • Natka pietruszki - pęczek
  • Sól, pieprz, słodka i ostra papryka, curry, zioła prowansalskie
  • Olej rzepakowy - łyżka


Sposób przygotowania:

  • Mięso pokrój w kostkę, natrzyj dużą ilością przypraw i wrzuć na suchą, mocno rozgrzaną patelnię. Smaż aż się zarumieni.
  • Zdejmuj usmażone mięso na talerzyk. 
  • Na patelnię wlej olej i wsyp posiekaną w kostkę cebulę - smaż przez kilka minut. 
  • Następnie dodaj posiekane pieczarki,wszystkie warzywa włącznie z pomidorami oraz usmażone wcześniej mięso.
  • Całość duś przez ok. 20 minut aż warzywa będą miękkie.
  • Na koniec dodaj posiekaną natkę i dopraw do smaku.


Wartość odżywcza porcji gulaszu z kurczakiem:

  • Energia: 236 kcal
  • Białko: 23 g
  • Tłuszcz: 5 g
  • Węglowodany: 24 g
  • Błonnik pokarmowy: 12 g


Gulasz z kurczakiem jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

42 komentarze:

  1. Całe szczęście, Uwielbiam Twój blog :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybko i zdrowo - to lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Regularnie to znaczy jak często?

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dobrze że jesteś znowu z nami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nareszcie suuper mega sie ciesze bo brakowało mi już Twoich przepisów :)Noo ja jestem bardzo aktywna więc musze zwiekszać podaż bialka w diecie więc co myślisz jak ćwicze 5 razy w tygodniu Chodakowską np turbo spalanie itd a nie odchudzam sie tylko chce utrzymac wage to 100 g miesa na obiad wystarczy?
    Mam 25 lat 60 cm 53 kg
    ile powinam jeśc kalorii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy takiej aktywności powinnaś jadać ok. 2300 kcal, w tym 15% energii powinno pochodzić z białka (to daje 86g, czyli 1,6g białka na kg masy ciała).

      Tyle mięsa na obiad w zupełności wystarczy :)

      Usuń
  6. U Ewy w jadłospisach przy 1800kcal jest 150g mięsa, według mnie to za dużo. Ja jem zdecydowanie mniej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy na czym nam zależy jak zależy nam na utrzymaniu mięsni to trzeba jeść jednak to białko bialeczko żeby uzupełnic podaż protein

      Usuń
    2. Jasne, że trzeba, ale nie ma powodów żeby jeść po 300g kurczaka i 6 jajek każdego dnia ;)

      Usuń
  7. Wczoraj robiłam. Prosto szybko i przede wszystkim smacznie. Uwielbiam Twoje przepisy.
    A tak przy okazji - czy zamiast mielić co 3 dni len w domu moge kupić już zmielony w sklepie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :)

      Nie polecam kupować już zmielonych nasion lnu, ponieważ jest duże ryzyko, że te korzystne kwasy tłuszczowe ulegną utlenieniu. Niestety są bardzo wrażliwe na światło, tlen i temperaturę. A łupinka doskonale je chroni przed czynnikami zewnętrznymi.

      Usuń
  8. Taj myślałam. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny,znakomity,pyszny,szybki do zrobienia. Dziękujemy za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis wczoraj wyprobowalam,pyszny gulasz nawet mezowi smakowal chociaz nie jest chetny do zdrowej kuchni.
    Od trzech dni przegladam bloga i mam nadzieje ,ze zaraze sie zdrowym odzywianiem i moze wkoncu uda mi sie schudnac.
    Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszlo bardzo smacznie, ale mam jedno pytanie do zgromadzonych - ile to jest "szybko", bo pokrojenie tego wszystkiego zajelo mi jakies 1,5h... :v

    Pozdrawiam
    Kuba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. mi zajmuje to ok. 20 minut ;) Może to kwestia wprawy ;)

      Usuń
    2. Moze tak byc :D Moze sie kiedys pochwale, jesli uda mi sie zejsc ponizej 30 minut ;)

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Godzinkę trzeba spokojnie poświęcić, mi krojenie około 30 minut :) zaraz obiadek zobaczymy .... :)

      Usuń
  12. Jaka jest gramatura posiłków obiadowych dla osób odchudzających się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma uniwersalnej ilości. Uzależnione jest to od indywidualnego zapotrzebowania energetycznego.

      Usuń
  13. bardzo dobre polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. gulasz bez sosiku,hmmmmm..... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam na imię Ola chcę do was dolaczyc

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne danie -właśnie zrobiłam. Ja dałam mięso z udek bez skóry, a część marchewki i pietruszki starałam na tarce na grubych oczkach. Polecam,pycha!

    OdpowiedzUsuń
  17. najlepszy blog ze zdrowym jedzeniem jaki ogladałam . cudo!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny sposób na przekonanie kogoś do zdrowego jedzenia :) smakuje każdemu

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobione - pychotka. Smakiem bardziej przypomina sataraż, niż gulasz. Pachnie obłędnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trochę odbiegne od tematu ale chciałam się zapytać czy kasza gryczana podsmazana na oleju rzepakowym z dodatkiem przecieru pomidorowego i łyżeczki jogurtu jest zdrowa i można jeść na diecie? :) Dopiero zaczynam swoją przygodę ze zdrowym jedzeniem, a to danie mi przysmakowalo ;) świetne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można ;) Tylko dajemy nie więcej jak łyżeczkę - łyżkę oleju w zależności od wielkości porcji ;)

      Usuń
  21. Wyszło przepyszne! Chyba wreszcie udaje mi się zarażać rodziców zdrowym jedzeniem. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Paulina, od tygodnia przegladam Twoj blog z przepisami i jestem nimi zachwycona, pomimo, ze gulasz wyprobowalam jako pierwszy. Jest przepyszny. Jednak zamiast obiadu wyszedł nam mega gar na kolacje. To sie z mezem usmialismy z tego mego gotowania :) Troszke przesadziłam z ilościa :) Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za tego bloga, jestem mega szczesliwa, ze go odkryłam. W sumie zawsze zdrowo sie odzywialismy, ale brakowalo mi pomyslow.

    OdpowiedzUsuń
  23. Zrobiłam i jak zwykle pychota!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Pycha. 3,5 letnia córka wcina razem z kaszą. Super sposób na przemycenie warzyw.

    OdpowiedzUsuń
  25. Robiłam ten gulasz - jest przepyszny! Dzisiaj planuję zrobić cielęcinę z warzywami według tego przepisu https://najlepszewkuchni.pl/przepis/cielecina-pieczona-w-rekawie-z-warzywami.html Mam nadzieję, że wyjedzie równie smaczna :) U mnie w domu wszyscy uwielbiają dania z mięsem w roli głównej.

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy można do tego gulaszu dodać cukinię?

    OdpowiedzUsuń