Śniadanie w minutę: gryczanka na słodko (bez gotowania) | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2015/01/25

Śniadanie w minutę: gryczanka na słodko (bez gotowania)

Śniadanie nigdy nie było tak proste i szybkie w przygotowaniu. Od tej pory nie chcę słyszeć żadnych wymówek! Nawet jeśli nie jesteś rannym ptaszkiem, zrobienie i zjedzenie tego śniadania zajmie Ci dosłownie chwilę. 

Gryczanka jest mega sycąca (dla Panów proponuję zwiększyć porcję o połowę) i bardzo zdrowa. Pamiętajcie tylko, aby użyć kaszy gryczanej nieprażonej - zwykła, prażona nie nadaję się do miksowania po namoczeniu. Przepis inspirowany gryczanką Kingi Paruzel ;)

 

Składniki na porcję:

  • Kasza gryczana nieprażona - 4 łyżki
  • Orzechy nerkowca - łyżka
  • Banan - mała sztuka
  • Mleko (może być dowolne roślinne) - 1/2 szklanki
  • Zmielone siemię lniane - łyżka
  • Ziarna z połowy laski wanilii
  • Dowolne owoce świeże, mrożone lub suszone


Sposób przygotowania:

  • Kaszę i orzechy zalej na noc wodą.
  • Rano odlej wodę i zmiksuj na gładko z dodatkiem banana, mleka (jeśli chcesz śniadanie na ciepło można je podgrzać), nasionami lnu i wanilią.
  • Podawaj z dowolnymi owocami :)


Wartość odżywcza porcji gryczanki:

  • Energia: 383 kcal
  • Białko: 14 g
  • Tłuszcz: 11 g
  • Węglowodany: 57 g
  • Błonnik pokarmowy: 4 g
  • Cholesterol: 0 mg


Gryczanka jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

51 komentarzy:

  1. Mmmm pychotka! Zdrowe dla ciała, smaczne dla podniebienia i piękne dla oka :) Czego chcieć więcej? :D No może więcej tej gryczanki :) Na pewno zrobię na przyszłe śniadania :) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda i brzmi pysznie, ale o 4:40 miksowanie i budzenie domowników to zbrodnia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz tam zbrodnia ;) Zaczną wcześniej dzień ^^

      Usuń
  3. Super pomysł! Wypróbuję na jutrzejsze śniadanie :)
    Zapraszam też na moje tosty z awokado:
    http://www.sferakomfortu.blogspot.com/2015/01/tosty-z-awokado-i-serem-cheddar-na.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne śniadanie, wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę kaszę w wersji z bananem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy można od razu kasze i orzechy namoczyć w mleku i nie odlewać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak właśnie robię :)

      Usuń
  7. uwielbiam takie śniadania :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda na pysznie kremową :D Zjadłabym! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio zajadam się płatkami gryczanymi, też pyszne i gotuje się je tylko minutkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. UWIELBIAMY! :D takie gryczane śniadanko to świetna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. i z orzechami nerkowca... mmmm, smakowitości!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł na śniadanie, chociaż nie przepadam za kaszą gryczaną, to chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasza gryczana nieprażona ma zupełnie inny (mniej charakterystyczny) smak. Warto spróbować :)

      Usuń
    2. Zdecydowanie tak, wracam aby podziękować za ten świetny przepis na gryczankę. Często serwuję sobie na śniadanie,a po za tym ta kasza została już na stałe w mojej kuchni. Pozdrawiam cieplutko i raz jeszcze wielkie dzięki :)

      Usuń
  13. Pyyyycha!:) Bardzo ciekawy smak ma ta kasza ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda idealnie, skusze się na takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jaglanka, gryczanka, komosanka- tyle możliwości żeby jeść kasze, że aż wstyd tego nie robić!:) pyszny przepis

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam ;-) a czym można zastąpić banany? Mam do nich wybitną awersje :-/ do awokado też się niestety już chyba nigdy nie przekonam :-(
    Pozdrawiam
    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banany możesz zastąpić np. mango albo puree z dyni ;)

      Usuń
  17. Zrobiłam z jogurtem i cynamonem zamiast wanilii. Wyszła pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kobieto jak ja się cieszę, że na Ciebie trafiłam. Motywujesz mnie strasznie!!!A jeszcze te imeile, które od Ciebie dostaję-przypominają mi, że warto odżywiać się zdrowo!!!
    Dzięki Wielkie!
    Pozdrawiam
    Ania ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. W jaki sposób liczona jest kaloryczność porcji? Z moich obliczeń wychodzi ok. 450kcal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaloryczność jest podana bez owoców - sama gryczanka.

      Usuń
  20. Zastanawiam się jaka jest konsystencja tej gryczanki i ile jej mniej więcej objętościowo wychodzi - na pierwszy rzut oka na składniki, wydaje mi się mało :-( I w związku z tym nie wiem, czy się najem. W każdym razie sprawdzę i zobaczę, inaczej się nie przekonam, a bardzo mnie nurtuje smak kaszy gryczanej na słodko - nie umiem sobie tego wyobrazić i jestem mega ciekawa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porcja może wydawać się mała i też myślałam, że się tym nie najem, a okazało się, że nie mogłam dokończyć. Gryczanka jest bardzo sycąca ;)

      Usuń
  21. A można kaszę zastąpić otrębami gryczanymi?

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie, w tym przypadku otręby się nie sprawdzą.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeju jaka pycha na ciepło! Akurat kiedy znudziły mi się owsianki, pojawiła się gryczanka ;p Będę ją teraz katować :) Ja dodałam jeszcze łyżkę miodu, bo wolę jak jest bardziej słodko :) Porcja nie do przejedzenia... Następnym razem zrobię z połowy porcji.

    Dziękuję Ci, że jesteś ! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostrzegałam, że mimo małej ilości jest bardzo pożywna :)

      Cieszę się, że smakuje :D

      Usuń
  24. robiłam i jest pyszna i MEEGA sycąca :) tylko nie daje mi spokoju to, że je się ją na surowo w życiu bym na to nie wpadła , a co z kaszą jaglaną też tak można . A czy jeżeli ugotuje kaszę gryczana to jej kaloryczność jakoś wzrośnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kaszy jaglanej raczej nie da się w ten sposób przygotować (aczkolwiek nie próbowałam). Po ugotowaniu kaloryczność kasz nie rośnie ;)

      Usuń
  25. Czy kasza gryczana biała to to samo co nieprażona? Jaką wodą zalać zimną czy gorącą? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to to samo ;) Temperatura wody nie ma znaczenia.

      Usuń
  26. Czy ilość węgli jest podana z owocami czy bez? ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo smaczne śniadanko. Najbardziej podoba mi się w nim to, że kaszy nie trzeba gotować, przez co zachowuje większość swoich właściwości. Przepis zostaje wpisany do mojego repertuaru codziennych śniadanek, jeżeli pozwolisz... :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dlaczego wam wszystkim wychodzi to pyszne, a ja zrobiłam i nie byłam w stanie tego zjeść. Smak i zapach jak namoczonego na noc grochu - tak przypuszczam, bo nigdy grochu nie jadłam na surowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, może po prostu nie są to Twoje smaki ;)

      Usuń
  29. A czy można zrobić już całą gryczankę wieczorem i rano ją zjeść ? Nie mam sumienia o 6 rano budzić domowników miksowaniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Warto wtedy dodać kapkę soku z cytryny żeby nie ściemniałą ;)

      Usuń
  30. Surowa kasza gryczana na pewno jest dobrze przyswajana przez organizm?

    OdpowiedzUsuń