Czekoladowe naleśniki (bez tłuszczu i jaj) | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2013/03/26

Czekoladowe naleśniki (bez tłuszczu i jaj)

 

Składniki na 10 naleśników:

  • Mąka graham (typ 1850) - 1,5 szklanki
  • Mąka kukurydziana - 5 łyżek
  • Mleko 1,5% (może być również napój roślinny w wersji wegańskiej) - 1,5 szklanki
  • Woda - 1,5 szklanki
  • Kakao - 2 łyżki
  • Olej rzepakowy - odrobina do posmarowania patelni
  • Nadzienie: konfitura z niską zawartością cukru (u mnie konfitura z dzikiej róży z internetowego sklepu zdrowyzakatek.pl - gorąco polecam!)


Sposób przygotowania:

  • Wszystkie składniki na ciasto mieszamy ze sobą.
  • Patelnię smarujemy ręcznikiem papierowym nasączonym odrobiną oleju rzepakowego (tylko przed pierwszym naleśnikiem).
  • Na mocno nagrzaną patelnię nalewamy porcję ciasta i smażymy z dwóch stron.


Wartość odżywcza jednego naleśnika czekoladowego (bez nadzienia):

  • Energia: 90 kcal
  • Białko: 3,6 g
  • Tłuszcz: 1,2 g
  • Węglowodany: 18,2 g
  • Błonnik pokarmowy: 2,3 g
  • Cholesterol: 1,5 mg

Czekoladowe naleśniki są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: kwasu foliowego, B1, B2, B6, PP;


P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

32 komentarze:

  1. Uwielbiam w każdej postaci i ze wszystkim naleśniki;).

    OdpowiedzUsuń
  2. naleśniczki super , naprawdę świetny przepis , koniecznie go zapisuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super! Naleśniki mogłabym jeść codziennie, a jeszcze gdy są tak mało kaloryczne to już wgl! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. czy zamiast mąki graham nie lepiej razową??

    OdpowiedzUsuń
  5. wielbię Cię za ten przepis <3 wspaniałości naleśnikowe!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki Ci! Przepis wygląda super!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm no no, pychotka! u mnie także muszą w końcu zagościć naleśniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Naleśniki się udały, tylko musiałem długie śledztwo przeprowadzać skąd wytrzasnąć tą mąkę graham i okazało się,że to Mąka Pszenna typ 1850 typu Graham. Pozdrawiam
    Aha i zamiast tej konfitury, zrobiłem sobie naturalny mus jabłkowy z cynamonem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w nawiasie zaznaczyłam, że jest to mąka typ 1850 (ale racja, że zapomniałam dopisać pszenna) :)

      Usuń
  9. Hej :) Bardzo spodobały mi się Twoje przepisy. Wczoraj robiłam naleśniki i muszę przyznać, że na początku było ciężko, bo te naleśniki są o wiele bardziej delikatne niż klasyczne z mąki pszennej, ale dałam radę. Trochę zgrzeszyłam bo dodałam cukier... Były pyszne :)
    Teraz robię paluchy pełnoziarniste, mmm
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, naleśniki smażą się nieco trudniej od tych tradycyjnych - z pewnością trzeba mieć dobrą patelnie z nieprzywierającą powłoką. Mam nadzieję, że paluchy również zasmakują ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Mam kilka pytań do autorki jako do dietetyka:
    1. Dlaczego bez jaj?
    2. Ponawiam też pytanie poprzednika - nie lepsza mąką razową?
    3. Jaką rolę pełni kakao w tym przepisie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Bez jaj, ponieważ sporo osób jest uczulonych na białka jaja kurzego, więc jest to dla nich fajna opcja na zjedzenie naleśnika ;) Poza tym wersja bezjajeczna przeznaczona jest również dla osób na diecie wegańskiej.

      2. Oczywiście można użyć także mąki razowej.

      3. Kakao nadaje czekoladowy smak - jak najbardziej można pominąć.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. Czy można zamiast mąki kukurydzianej dać więcej mąki razowej ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się, że naleśniki bez mąki kukurydzianej będą się rozwalać i przywierać do patelni, gdyż ona pełni tutaj rolę jaj. Dlatego w tej sytuacji wystarczy dodać 1 - 2 jaja zamiast mąki kukurydzianej i 2 szklanki mąki graham lub razowej ;)

      Usuń
    2. Dodac 2 szklanki mąki zamiast poprzedniej 1,5 szklanki czy oprócz tego dodac jeszcze 2 szklanki z tymi jajami ?

      Usuń
    3. Dodać 2 szklanki zamiast wcześniejszego 1,5 :)

      Usuń
  12. aha :) kupiłam dziś mąkę kukurydzianę w biedronce za 2,49zł :) szczerze mówiąc myślałam że to większy wydatek ;) A czy jest ona zdrowa? Lepsza od pszennej pełnoziarnistej? J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko powiedzieć, która jest zdrowsze, gdyż są to mąki z zupełnie innych surowców i mają zupełnie inne wartości odżywcze :)
      Mąka kukurydziana jest bezglutenowa, przez co nie można jej w 100% używać tak jak mąki pszennej.

      Usuń
  13. a czy zamiast mąki graham może być żytnia (750)?
    niestety w mojej miejscowości ciężko znaleźć zdrowsze produkty. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować i z żytnią, ale ma ona nieco inne właściwości.
      Mąkę graham można dostać nawet w Biedronce (przynajmniej u mnie jest) ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Powolutku próbuję wszystkich przepisów.Ten był dzisiaj na obiad...pyszne.tylko ja dałam 2 szklanki mąki i wodę zawsze daje gazowana .Wtedy są mięciutkie.Pycha

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy jest jeszcze inna alternatywa dla jajek niż mąka kukurydziana? Wyszła mi lekka nietolerancja białka jaja kurzego, a lekarz zalecił także unikanie kukurydzy i jej przetworów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można spróbować dodać 2 - 3 łyżki glutka otrzymanego po zalaniu wodą siemienia lnianego (ale nie próbowałam na ile to się sprawdza w naleśnikach) ;)

      Usuń
  16. Woda gazowana czy nie? Mam nadzieję, że zasmakują mojemu maluszkowi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obojętne, z gazowaną będą bardziej puszyste ;)

      Usuń
  17. czy mozna dac make orkiszowa?

    OdpowiedzUsuń