Leczo z soczewicą i pieczarkami (obiad jednogarnkowy) | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2015/09/21

Leczo z soczewicą i pieczarkami (obiad jednogarnkowy)

Leczo
Aromatyczne, super pomidorowe i bardzo pożywne. Takie właśnie jest leczo, również to z soczewicą :) Śmiało można przygotować je w większej ilości i mamy gotowy obiad na dwa dni!


Składniki na 5 porcji:

  • Cebula - 2 sztuki
  • Pieczarki - ok. 8 sztuk
  • Papryka - 3 sztuki
  • Cukinia - duża sztuka lub dwie mniejsze
  • Soczewica czerwona - 10 łyżek
  • Pomidory świeże - ok. 10 sztuk lub dwie puszki pomidorów z puszki
  • Koncentrat pomidorowy w razie potrzeby (do smaku)
  • Olej rzepakowy - 2 łyżki
  • Natka pietruszki 
  • Sól, pieprz, ostra i słodka papryka, chilli


Sposób przygotowania:

  • W dużym garnku rozgrzej olej, wrzuć posiekaną drobno cebulę i smaż aż zmięknie.
  • Następnie dodaj posiekane  w grubą kostkę pieczarki, paprykę i cukinię.
  • Duś wszystko przez ok. 10 minut.
  • Następnie dodaj opłukaną na sitku soczewicę i zalej wszystko posiekanymi pomidorami (sparzonymi i obranymi ze skórki) lub pomidorami z puszki.
  • Duś aż soczewica będzie miękka (przez ok. 10 minut).
  • W razie potrzeby dodaj niewielką ilość koncentratu pomidorowego.
  • Dopraw do smaku i dodaj natkę pietruszki.
  • Jedz z pieczywem pełnoziarnistym.

Leczo z soczewicą

Wartość odżywcza porcji lecza z soczewicą:

  • Energia: 238 kcal
  • Białko: 13 g
  • Tłuszcz: 6  g
  • Węglowodany: 31 g
  • Błonnik pokarmowy: 10 g


Leczo z soczewicą jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin:A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, PP;
Leczo

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

40 komentarzy:

  1. podoba mi się bo jest smacznie i szybko, uwielbiam takie 1-garnkowe dania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję kochana za przepis, mam soczewicę i nie wiedziałam jak ją zużyć :) a wszystko inne rośnie u mnie w warzywniaku :) mam pomysł na jutrzejszy obiad

    OdpowiedzUsuń
  3. jadłam podobne,szybko,prosto zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbia takie szybkie, proste i jednogarnkowe potrawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Uwielbiam leczo i takie na pewno wypróbuję :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem takiego samego zdania, pizza nie musi mieć już na sobie tony sera, a i tak wyjdzie pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na szybki i zdrowy obiad! Przetestowane dzisiaj... i wyszło przepyszne :>

    OdpowiedzUsuń
  8. Potwierdzam, prosty, pyszny obiad!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo szybkie danie i bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow to jest pycha!swietny pomysl na zdrowy pyszny obiad i bez dodatku miesa!ps. zainspirowalas mnie swoimi przepisami do zdrowego i pysznego gotowania. Dzieki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne, proste danie - dzisiaj je przygotowałam:) Świetny blog, super przepisy:) Jak dobrze, że tutaj trafiłam:):):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę zrobić. :-) Wygląda obłędnie. Można cię znaleźć na Instagramie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam jeszcze nie dotarłam i chyba już nie dotrę, bo skąd wziąć jeszcze czas na takie rzeczy? :)

      Usuń
  13. Dobre polecam. Ja zrobiłam bez cukinii bo akurat nie miałam ale i tak wyszło pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. pomyliłam i kupiłam zieloną soczewice czy może być i taka?

    OdpowiedzUsuń
  15. jesteś cudowana !! :) jestem zauroczona przepisami :) dziękuję !! :) Kamila

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny przepis, wracam do niego często, szybko, zdrowo i pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pani Paulino, bardzo dziękuję za te wspaniale pomysły na zdrowe, niedrogie i szybkie dania. Kilka z nich już spróbowałam i muszę przyznać, że jestem zachwycona, aż się chce dbać o zdrowie i poświęcić trochę więcej czasu na gotowanie! Niedawno rozpoczęłam przygodę ze zdrowszym trybem życia i póki co mam wiele chęci i motywacji, by nie przestawać, a Pani blog towarzyszy mi od samego początku za co ogromnie dziękuję. Oby było więcej tak świadomych i pomocnych ludzi jak Pani.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzisiaj ugotowałam leczo wg Twojego przepisu, zamiast kiełbasy dałam pierś z kurczaka. Wyszło bardzo smaczne i sycące danie. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Oczywiście zamiast pieczarek, a nie kiełbasy dałam pierś z kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  20. A czy można to leczo wrzucić w słoiki, myślę o zrobieniu większej ilości w sezonie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, ale chyba tak ;)

      Usuń
    2. Robię, zobaczymy co z tego wyniknie. Dam znać za jakiś czas ;) pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Witam

    porcja ma 238 kcal a ile waży ta jedna porcja 250g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, nigdy nie ważę gotowych posiłków. Jest to po prostu 1/5 ilości składników ;)

      Usuń
  22. a ta soczewica taka surowa, czy z puszki?? taki krótki czas duszenia w tych pomidorach (10 min) dlatego się zastanawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Surowa, surowa ;) Czerwona gotuje się bardzo krótko :)

      Usuń
  23. Przepyszne danie.Ja nie lubie samej soczewicy,a w tym wydaniu to súper pomysl.Bardzo dziekuje.

    OdpowiedzUsuń
  24. To jest przepyszne- dziś u mnie na obiadek

    OdpowiedzUsuń