Gryczane placuszki kakaowe | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2015/09/28

Gryczane placuszki kakaowe

Dietetyczne placuszki
Gryczane placuszki to doskonały pomysł na pożywne śniadanie. Powstają dosyć szybko i równie szybko znikają :)

Przepis podpatrzony na blogu Am mniam.

Składniki na 2 porcje (ok. 15 małych placuszków):

  • Kasza gryczana niepalona (biała) - 100g
  • Suszone daktyle - 10 sztuk
  • Mleko sojowe wzbogacane wapniem (może być też inne roślinne lub krowie) - o,5 szklanki
  • Kakao gorzkie - 2 łyżki
  • Ziarna z jednej laski wanilii
Dodatki - do wyboru:
  • Świeże owoce 
  • Dżem 100% z niską zawartością cukru (najlepiej domowy)
  • Orzechy i nasiona
  • Masło orzechowe
  • Jogurt naturalny z owocami


    Sposób przygotowania:

    • Kaszę zalej na noc gorącą wodą. W drugiej miseczce zalej wodą daktyle.
    • Rano odlej wodę, dodaj pozostałe składniki i zmiksuj na gładką masę.
    • Nakładaj łyżką porcje ciasta na patelnię delikatnie posmarowaną tłuszczem i smaż z dwóch stron.
    • Podawaj z ulubionymi dodatkami :)


    Wartość odżywcza placuszków gryczanych (porcja z połowy składników) bez dodatków:

    • Energia: 310 kcal
    • Białko: 10 g
    • Tłuszcz: 4,5 g
    • Węglowodany: 55 g
    • Błonnik pokarmowy: 8 g

    Kakaowe placuszki gryczane są dobrym źródłem:
    • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
    • Witamin: A, B1, B2, B6, B12, PP;

    Kakaowe placuszki

    P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

    21 komentarzy:

    1. Świetny pomysł. Dotychczas wykorzystywałam tę kaszę do naleśników z farszem warzywnym. Czas spróbować wersji na słodko :)

      OdpowiedzUsuń
    2. I znów kolejna kakaowa słodkość ;) Ja niestety nie przepadam... A co zamiast kakao można dodać do tych placuszków?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Możesz po prostu pominąć i zamiast tego dodać wanilię albo cynamon ;)

        Usuń
    3. Próbowałam dzisiaj zrobić ale bez miksowania blenderem. Nie polecam. Podejmę drugą próbę z blenderem za kilka dni jak będę miała więcej czasu ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. Czym zamienić daktyle? Nie przepadam za nimi :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Mogą być suszone śliwki lub morele.

        Usuń
      2. Spróbuj :) Ja za suszonymi daktylami nie przepadam jeśli mam je zjeść osobno, ale wcześniej zamoczone i wrzucane do koktajli czy do placków są dla mnie zupełnie inne i w ogóle ich nie wyczuwam :)

        Usuń
    5. Pomylilam się i kupiłam kaszę jeczmienną mazurską :/ czy mogłabym jej użyć zamiast gryczanej niepalonej?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Niestety nie, kaszy jęczmiennej tak nie zmiksujemy. Wykorzystaj ją jako dodatek do obiadu ;) A gryczaną białą kupisz następnym razem ;)

        Usuń
    6. Czy te placuszki wyjdą bez dodatku jajka?

      OdpowiedzUsuń
    7. Witam Pani Paulino, robiłam dzisiaj te placuszki i wszystko ok ale smażenie totalna klęska. Nie wiem jak się Pani udało takie kształtne placki usmażyć ale probowałam na małej i wiekszej ilości tłuszczu, na małym i wiekszym ogniu ale po prostu przywierają do patelni i się rwą. Patelnia ceramiczna. Miałaby Pani jakieś wskazówki? Dziękuję!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Myślę, że to może być wina patelni. Kiedyś też miałam patelnię ceramiczną i wszystko przywierało, nie dało się na niej nic zrobić..

        Usuń
    8. Czy ziarna wanilii są konieczne ?

      OdpowiedzUsuń
    9. Ohyda! Jak dla mnie oczywiście... Czuję tylko ostry smak kakaa. Próbowałam jakoś zmodyfikować przepis dodając mąki, większej ilości mleka, nawet cukier, nic nie pomogło.. Wszystko poszło do kosza. Strata czasu i pieniędzy.

      OdpowiedzUsuń