Paulina Styś-Nowak dnia 2014/12/02

Taki Gyros nie pójdzie Ci w biodra!


Każde dziecko doskonale wie, że naczelną zasadą zdrowego odżywiania jest jedzenie dużych ilości warzyw. Jednak gdyby zacząć drążyć temat głębiej to problemem wielu osób nie jest to, że nie jedzą warzyw, lecz to z czym je podają. 

Bo nawet z takich niewinnych i super niskokalorycznych warzywek można zrobić bombę idącą prosto w biodra! Wystarczy zapiec je w sosie serowo - śmietanowym lub przygotować sałatkę z majonezem i nasz lekki posiłek poszedł w zapomnienie.

Dlatego też dzisiaj mam dla Was propozycję na odchudzoną wersję klasycznej sałatki Gyros, w której istotną funkcję pełni spora ilość majonezu. U mnie zamiast zwykłego majonezu jego odchudzona wersja - smakowo nie ma praktycznie różnicy, ale za to kalorycznie robi robotę! 

Porcja mojej sałatki (ok. 250g) zawiera zaledwie 190 kcal. W klasycznej wersji (z tradycyjnym majonezem) taka sama porcja to aż 350 kcal! Sami oceńcie czy warto :)

Chcesz schudnąć szybko i zdrowo?

Pobierz teraz za darmo moich 15 najlepszych przepisów na "Odchudzające Słodkości" i ciesz się szczupłą sylwetką!

Jedz słodkości i chudnij

Składniki:

  • Pierś z kurczaka - sztuka
  • Przypawa Gyros
  • Olej rzepakowy - łyżeczka
  • Ogórki konserwowe - 5 - 6 sztuk
  • Czerwona cebula - 1/2 sztuki
  • Kukurydza konserwowa - puszka
  • Ketchup dobrej jakości* - kilka łyżek
  • Lekki majonez (klik) - kilka łyżek
  • Kapusta pekińska - średnia główka

*Ketchup dobrej jakości to taki, który zawiera jak najwięcej pomidorów lub koncentratu pomidorowego, a jak najmniej składników dodatkowych.


Sposób przygotowania:

  • Pierś z kurczaka posiekaj w kostkę i oprósz sporą ilością przyprawy do Gyrosa - smaż na łyżeczce oleju
  • Ogórki i cebulę posiekaj w kostkę. Kapustę posiekaj w pióra. Kukurydzę odsącz z zalewy.
  • Nakładaj w naczyniu kolejne warstwy składników, najpierw mięso, następnie ogórki, cebula, kukurydza, majonez, ketchup i kapusta.


Wartość odżywcza porcji odchudzonej sałatki Gyros (ok. 250g):

  • Energia: 190 kcal
  • Białko: 16,9 g
  • Tłuszcz: 4 g
  • Węglowodany: 25,8 g
  • Błonnik pokarmowy: 4,5 g
  • Cholesterol: 46 mg


Odchudzona sałatka Gyros jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin:A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

34 komentarze:

  1. Robiłam taką na ostatki ! :) dokładnie tak samo, skradła serca koleżanek, od teraz wysyłam Twój przepis :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. i taki gyros lubię:) tez przygotowuję czasem taką dwu warstwową sałatkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam super przepis lekkiego majonezu już używałam jest ekstra, mam pytanko a jeśli zrezygnuje z tej jednej łyżki oleju i usmażyć nisko na patelni teflonowe to o ile kalorii będzie mniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej można zrezygnować z dodatku tłuszczu, wtedy taka porcja sałatki będzie miała ok. 180 kcal.

      Usuń
  4. Ja robie tak : 2 łyżki majonezu na kubeczek jogurtu i jeszcze do tego przypawa i wszystko mieszam. Pyszotki! To moja ulubiona sałatka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam dodać czosnek i mamy sos czosnkowy - nie pamiętam, gdzie znalazłam przepis na niego, ale proporcje podobne - jeszcze można dodać oregano/rozmaryn :)

      Usuń
  5. Przyznam się, że nigdy nie jadłam sałatki gyros;), ale taką wersję na pewno spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna wersja :) Masz jakiś sprawdzony, porządny ketchup dostępny w sklepie? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i przypomniałaś mi o gyrosie, o którym zapomniałam już dobre kilka miesięcy :( Czas to nadrobić! Pożyczam przepis, bo sałatka wygląda rewelacyjnie! I ten majonez :D jak mogłam go wcześniej przeoczyć :D Teraz będę majonezować każdą powierzchnię nadającą się do spożycia :D Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro twierdzisz, że nie pójdzie w biodra to trzeba spróbować ;) Jakby w cycki poszło to by się nic nie stało :P Polecam Ci też Paulino moje wersje sałatki gyros :) http://salatkagyros.pl/

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie pożeram tę sałatkę. Druga porcja czeka na męża. Jest wyśmienita!!! I nigdy nie wpadła bym na to że można zrobić tak fantastyczny majonez dietetyczny ach i och :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta sałatka jest super pyszna i na pewno zagości u mnie na te święta!

    OdpowiedzUsuń
  11. Majonez lekki tez jest kaloryczny.czym można go zastąpić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale nie aż tak :) Zupełnie bez kalorii się nie da :)

      Usuń
    2. Możesz spróbować domowego sosu czosnkowego lub koperkowego na bazie jogurtu naturalnego. Ważne tylko, żeby jogurt był dość gęsty. To nie to samo ale w przypadku wielu dań sprawdza się naprawdę świetnie:)

      Usuń
  12. Będe próbować ta sałatke robic na święta,mysle do tego by coś upiec:)jakieś dietetyczne ciasto:)zobaczymy:) blog super i proszę cię Paulinko czy odpisała byś na mojego e maila:) moj e mial-dorocia306@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ile porcji wychodzi z podanej ilości składników? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za odpowiedź :)

    Żeby mi jeszcze ten dietetyczny majonez chciał wyjść (mam za sobą trzy nieudane próby), to byłoby idealnie, bo sałatkę gyros uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co się dzieję, że nie wychodzi? Ilością octu i musztardy możesz dowolnie manipulować :)

      Usuń
    2. Jak zwykle mam problem z przyprawieniem. :D Raz to tak przesoliłam, że majonez wylądował w koszu... A raz chyba była to wina musztardy, bo dodałam kremską, którą uwielbiam, ale tutaj raczej nie pasuje, dała dziwny posmak.

      Cóż, nie poddam się, będę próbowała dalej! ;)

      Usuń
    3. Spróbuj z delikatesową i doprawiaj delikatniej - w końcu się uda :)

      Usuń
  15. przepis jest na ile porcji..? i z jakiej porcji piersi z kurczaka?

    OdpowiedzUsuń
  16. jeśli mam problemy z jelitami i średnio mogę jeść smażone poleciłabyś jak to zastąpić? czy z gotowanym kurczakiem może byc tak samo smaczne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak najbardziej może być z gotowaną piersią.

      Usuń
  17. Tak dla upewnienia, ten przepis jest na jedna porcje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie, z tego wyjdzie więcej porcji, tak ze 3 - 4.

      Usuń
    2. Eh, dobrze ze zapytalam, dziekuje za szybka odpowiedz, tak przy okazji swietna strona, swietne przepisy :)

      Usuń
  18. Czy kapustę pekińską mozna zastąpić np. sałatą rzymską?

    OdpowiedzUsuń
  19. Sałatka zrobiona. Szczerze - taka sobie. Dałam niewiele keczupu, dosłownie łyżka na dużą salaterkę, a i tak jego smak zabił wszystkie inne. Zdecydowanie wolę wersję z drobnym makaronem, kukurydzą, ogórkiem i kurczakiem plus trochę majonezu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia bardzo indywidualna ja uwielbiam klasykę i dodaje więcej keczupu, ale też sos, czyli majonez z czosnkiem nie czuć wiec dominacje jednego składnika. Makaron do gyrosa przyznam, nie słyszałem, zostanę jednak przy klasyce :)

      Usuń