Paulina Styś-Nowak dnia 2013/10/20

Wegański budyń błotny :)

Budyń swój "błotny" wygląd zawdzięcza dodatkowi syropu z daktylów ;) Gdyby dodać inną słodycz kolor z pewnością byłby zielonkawy (jak na budyń z cukinii przystało).

 

Składniki na 3 porcje:

  • Mleko roślinne (u mnie ryżowe) - 2 szklanki
  • Cukinia - średnia sztuka
  • Mąka ziemniaczana - 2 płaskie łyżki
  • Syrop daktylowy - 3 łyżki (można zastąpić suszonymi daktylami, ok. 10 sztuk)
  • Cukier z prawdziwą wanilią - łyżka
  • Imbir - szczypta
  • Cynamon - szczypta

Sposób przygotowania:

  • Cukinię obieramy ze skórki, siekamy w kostkę wrzucamy do mleka (1/2 szklanki zostawiamy do rozrobienia z mąką ziemniaczaną).
  • Do mleka dodajemy również syrop daktylowy lub posiekane daktyle, cukier waniliowy oraz imbir - gotujemy aż cukinia zmięknie.
  • Miksujemy na gładką masę - ponownie stawiamy na gaz i cienką stróżką dodajemy pozostałą część mleka z dokładnie rozrobioną mąką ziemniaczaną - energicznie mieszamy żeby nie powstały grudki.
  • Budyń przelewamy do miseczek i podajemy z ulubionymi dodatkami (u mnie orzechy nerkowca)

 

Wartość odżywcza porcji budyniu cukiniowego:

  • Energia: 179 kcal
  • Białko: 6,9 g
  • Tłuszcz: 2,6 g
  • Węglowodany: 34 g
  • Błonnik pokarmowy: 2 g
  • Cholesterol: 0 mg


Budyń cukiniowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu;
  • Witamin: C, kwasu foliowego, B2, B6;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

8 komentarzy:

  1. nazwa jest zajebista :))) i choć nie jestem weganką chętnie bym takie coś zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie - z cukini różne nietypowe cuda można czarować, kiedyś robiłam cukiniowy dżem, ale budyniu nigdy nie próbowałam - trzeba to zmienić! Z przepisu pewnie wkrótce skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale super pomysł! Na pewno świetnie smakował. Chyba muszę jutro, po drodze z uczelni, kupić cukinię :D Daktyle i resztę składników praktycznie zawsze w domu mam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne przepisy, dziękuję, za to że prowadzisz ten blog!

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tak jak w przepisie na "mleko" ryżowe: http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2013/10/weganskie-mleko-ryzowe.html

      pozdrawiam ;)

      Usuń
  6. Pani Paulino! W którymś z przepisów używała Pani dżemu niskosłodzonego i polecała stronę, z której go zamówiła... Mogłaby Pani podrzucić link? Byłam na tej stronie, ale nie zapisałam :(

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba chodzi o dżem podany w tym przepisie: http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2013/03/czekoladowe-nalesniki-bez-tuszczu-i-jaj.html

      :)

      Usuń