Paulina Styś-Nowak dnia 2018/04/09

Babeczki marchewkowe

Miękkie, puszyste, lekko wilgotne. Idealne na drugie śniadanie czy podwieczorek. Można spakować do torebki, plecaka czy zabrać na spacer :)


Składniki na ok. 20 sztuk:

  • szklanka mąki orkiszowej graham (typ 1850)
  • szklanka mąki orkiszowej jasna (typ ok. 650)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 szklanki drobno startej marchewki
  • 3 łyżki nasion słonecznika
  • 3 łyżki orzechów włoskich
  • 4 łyżki rodzynek
  • sok wyciśnięty z połowy pomarańczy
  • 4 jaja
  • 4 łyżki miodu
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego


Sposób przygotowania:

  • Orzechy drobno posiekaj (ja orzechy i nasiona zmiksowałam na mąkę z uwagi na niezbyt uzębionego synka ;))
  • Białka ubij na sztywną pianę ze szczyptą soli.
  • Pod koniec ubijania dodaj miód i żółtka.
  • Następnie dodaj resztę składników i miksuj przez chwilę na małych obrotach.
  • Piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 50 minut.


Wartość odżywcza jednej babeczki marchewkowej:

  • Energia: 140 kcal
  • Białko: 4 g
  • Tłuszcz: 6 g
  • Węglowodany: 17 g
  • Błonnik pokarmowy: 2 g


Babeczki marchewkowe są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, cynku;
  • Witamin: A, E, B1, B2, B6, B12;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

18 komentarzy:

  1. uwielbiam ciasto marchewkowe, więc takie muffinki to ideał dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaką mąką można zastąpić mąkę orkiszową? Czy zamiast niej mogą być dwie szklanki mąki pszennej razowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, może być mąka pszenna pełnoziarnista lub graham.

      Usuń
  3. Właśnie zrobiłam. Rewelacja. Wszyscy się zajadają. Nie wiem czy coś zostanie do jutra... Dzięki za super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Drobno startej? Czyli na tych najmniejszych oczkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Ja miksowałam blenderem w tym zamykanym kubku z ostrzem.

      Usuń
  5. Zrobiłam właśnie na pierwsze urodzinki dla synka, mnie bardzo smakują zobaczymy jak synuś zareaguje:) Jedynie co to skróciłam czas pieczenia, wystarczyło 25 minut.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam, a czym zastąpić miód? Akurat mam miód gryczany, który bardzo dominuje wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam wczoraj i zabrałam dziś do pracy, wyszły bardzo dobre. Zniknęły w pare minut. Też skrócilam czas pieczenia do 25min.

    OdpowiedzUsuń
  8. Proszek do pieczenia hm.. Może być soda?

    OdpowiedzUsuń
  9. A co można dac zamiast soku?

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy może być mąka żytnia

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy można orkiszową pełnoziarnistą z pszenna zwykłą pół na pół?

    OdpowiedzUsuń