Paulina Styś-Nowak dnia 2016/06/15

Indyk w szpiankowym sosie (błyskawiczny obiad)

Szybkie i proste obiady to jest to co lubimy najbardziej. Zapraszam więc na spróbowanie indyka w szpinakowym, lekkim sosie. Podałam go z opiekanymi w koperku ziemniaczkami i kalafiorem. Pycha!


Składniki na jedną porcję:

  • Pierś z indyka - ok. 100g
  • Szpinak świeży - 2 garści
  • Jogurt grecki - 2 łyżki
  • Czosnek - ząbek
  • Olej rzepakowy - łyżka
  • Sól, pieprz, słodka papryka


Sposób przygotowania:

  • Mięso posiekaj w kostkę i wrzuć na rozgrzany olej.
  • Oprósz przyprawami: solą, papryką i pieprzem, dodaj przeciśnięty czosnek i smaż aż będzie rumiane.
  • Po tym czasie dodaj umyty i osuszony szpinak - smaż dosłownie przez minutę aż liście lekko zwiędną.
  • Wyłącz gaz. Odczekaj 2 - 3 minuty aż mięso lekko przestygnie i dodaj jogurt - wymieszaj.



Wartość odżywcza indyka w szpinakowym sosie:

  • Energia: 253 kcal
  • Białko: 24 g
  • Tłuszcz: 15 g
  • Węglowodany: 5 g
  • Błonnik pokarmowy: 2 g


Indyk w szpiankowym sosie jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

40 komentarzy:

  1. W jaki sposób przyrządziłaś ziemniaki? Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw gotowałam przez 20 minut, później odcedziłam. Dodałam odrobinę oleju rzepakowe, sporo pieprzu i koperek i do piekarnika na 220 stopni aż zrobi się rumiana skórka ;)

      Usuń
    2. musze sprobowac i to juz dzis :D Jeszcze zeby uscislic - czy lepiej uzywac do tego termoobiegu, czy tylko grzalke na gorze? z gory dzieki!

      Usuń
    3. Ja miałam ustawione grzanie góra - dół :)

      Usuń
  2. Czy podana wartość energetyczna zawiera dodatki czyli ziemniaki i kalafior ( tak jak na zdjęciu )?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już wiem co jutro będzie u mnie w domciu na obiadek :) Mam nadzieję że moim "Pofforciom" zasmakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj zrobiłam na obiad. Pyyyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zjadłam, pycha!!! A tak bardzo unikałam szpinaku... :P Trzeba jeść od razu po przygotowaniu, czy można zabrać do pracy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy odgrzewaniu jogurt może się nieapetycznie ściąć więc chyba ta potrawa sprawdzi się lepiej na świeżo ;)

      Usuń
    2. Mój synek ma silną alergię na mleko i jego przetwory. Czy ma Pani pomysł co mogłabym użyć zamiast jogurtu by nie straciło smaku i nie było suche.

      Usuń
    3. Oj w tej sytuacji chyba ten przepis odpada. Ciężko będzie tutaj wymyślić coś zamiast jogurtu czy śmietany.

      Usuń
    4. Obecnie jest na rynku sporo zamiennikow bezmlecznych. Chociazby smietana i jogurt sojowy, mleczko kokosowe, wiec przepis bez problemu mozna zmodyfikowac na bez mleczny

      Usuń
    5. Racja - z mlekiem kokosowym z puszki można spróbować. Choć smak będzie zdecydowanie inny - kokosowy ;)

      Usuń
  6. Proszę o informację czy można użyć szpinaku mrożonego i ile kalorii będzie miała porcja 100 g tych pieczonych ziemniaków? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mrożony tak średnio - wyjdzie z tego nieapetyczna papka. Jeśli 100g ziemniaków skropimy łyżeczką oliwy/oleju to będą miały ok 120 kcal.

      Usuń
  7. Obiadek pychota! Ja ziemniaczki przyprawilam troszke inaczej, slodka papryka i majerankiem;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obiad można zrobić na 2 dni. Właśnie wypróbowałam nową metodę. Smażę kurczaka ze szpinakiem wg przepisu. Odkładam porcję na 2.dzień. Następnego dnia odgrzewam kurczaka ze szpinakiem i potem dodaję jogurt. Wychodzi tak samo pyszne, jak pierwszego dnia

    OdpowiedzUsuń
  9. Trafiłam na Pani Blog przypadkiem i zdecydowanie dodam do ulubionych :) Świetne proste i zdrowe przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  10. dobry przepis, odrobine podrasowałem, indyk smażony z chipotle i odrobiną teryiaki żeby wzbogacić smak, zamiast ziemniaków kasza gryczana

    OdpowiedzUsuń
  11. a czy kurczak musi byc smazony...? jak go zrobić żeby danie wyszło tak samo smaczne,ale bez ingerencji oleju? w jaki sposób zrobić pierś by była soczysta..? bo w parowarze to chyba soczysta nie wyjdzie, a chcąc z piekarnika, to jak sprawić żeby była soczysta bez marynaty z oleju? proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej soczysty będzie po upieczeniu w rękawie (można go wcześniej obsmażyć z dwóch stron na patelni bez dodatku tłuszczu) lub z wolnowaru jeśli takowy Pani posiada.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Z parowaru wychodzi bardzo soczysty.Ja robię marynatę z ziół,przypraw i oliwy. Wkładam filety z kurczaka, przykrywam folią przezroczystą i zostawiam na godzinkę lub dwie. Potem zwyczajnie pasuje. Jest pyszny i bardzo soczysty.

      Usuń
  12. Dziękuję za przepis. Wszystkim smakowało. Danie nawet dla największych niejadków:P

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzisiaj zrobiłam indyka w sosie szpinakowym razem z tymi ziemniakami.Wyszedł przepyszny, już dawno tak sie nie zachwycałam żadnym przepisem tym bardziej dietetycznym.Dziękuję bardzo za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pycha:) palce lizać z tym że zrobiłam piersi z kurczaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczak też może być ;)

      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  15. Ja też zrobiłam z kurczaka, rewelacyjne danie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszotka 😊 Właśnie zajadam 😁

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam z mrożonego szpinaku, podałam z kaszą jaglaną.
    P Y C H O T K A! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Polecam piersi smażone w tzw. papirusie. Pyszne

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy jarmuz moze byc zamiast szpinaku

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy może być zwykły jogurt naturalny zamiast greckiego ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Pycha,ja jeszcze dodałam do sosu pieczarki i paprykę.Mega

    OdpowiedzUsuń