Paulina Styś-Nowak dnia 2014/05/07

Fantastyczna i zdrowa pasta na kanapki


Pasta powstała zupełnie przypadkowo - lodówka świeciła pustką a z szafki spoglądała na mnie fasola ;) Więc wieczorem namoczyłam, rano ugotowałam, po południu zmiksowałam. Pasta jest pyszna - na pewno będę ją częściej powtarzać ;)

Pastę można także wykorzystać jako dip do warzyw!

 

Składniki:

  • Biała fasola (nasiona suche) namoczona przez noc w wodzie - 2/3 szklanki (ok. 100g)
  • Oliwa z oliwek lub olej rzepakowy - 3 łyżki
  • Orzechy nerkowca (lub inne) - garść (ok. 30g)
  • Czosnek - ząbek
  • Szczypiorek
  • Sól, pieprz
  • Woda - ok. 3 łyżki (do uzyskania odpowiedniej konsystencji)


Sposób przygotowania:

  • Odlej wodę, w której moczyła się fasola. 
  • Nalej świeżą wodę i gotuj do miękkości (ok. godzinę).
  • Po ugotowaniu odcedź i zostaw do ostudzenia.
  • Fasolę przerzuć do miski, dodaj pozostałe składniki i zmiksuj na gładką pastę.
  • Na koniec dopraw do smaku i dodaj posiekany szczypiorek.

Wartość odżywcza łyżki pasty z fasoli:

  • Energia: 80 kcal
  • Białko: 3,2 g
  • Tłuszcz: 4,5 g
  • Węglowodany: 6,7 g
  • Błonnik pokarmowy: 2 g
  • Cholesterol: 0 mg


Pasta z fasoli jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B1, B6;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

27 komentarzy:

  1. kolejna z past, którą zapisuję do zrobienia :) coś czuję, że podbije moje podniebienie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ile tak mniej więcej pasty wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsza pasta z tego bloga. Zdecydowanie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! Pyszna! Dziękuje Paulinka za przepis☺

    OdpowiedzUsuń
  5. pasta jest faktycznie fantastyczna:) czy myślisz że dodanie do pasty lyzeczki koncentratu będzie dobrym pomysłem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można spróbować albo z koncentratem, albo z suszonymi pomidorami :)

      Usuń
  6. W czym to miksować?

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry przepis :) Ciekawi mnie tylko, czy zdrowe tłuszcze w niej zawarte nie stracą swych dobroczynnych właściwości podczas przechowywania w lodówce? Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wręcz przeciwnie ;) Przechowywanie oleju w lodówce pozwala na dłużej zachować jego wartości odżywcze (dlatego też np. powinno trzymać się olej lniany w lodówce).

      Usuń
  8. Witam, jak długo można przechowywać taką pastę?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, czy można taką pastę przygotować z czerwonej fasoli?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzis zrobilam ta paste bo mialam w lodowce resztki bialej fasoli. MMMM ale pychota. Dzieki za przepis Paulinko!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam tę pastę raz z orzechami włoskimi a raz z ziarnami słonecznika (jedno i drugie wcześniej podprażyłam na patelni dla uzyskania głębszego smaku) - obie wyszły wspaniale! Na kanapce lubię je najbardziej z czerwoną papryką. Dziękuję za super przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dodaje za każdym razem inne orzechy/nasiona :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Witaj ja chcialabym zapytać o skutki uboczne (wzdęcia_ czy masz na nie sposób)pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do gotującej się fasoli można dodać cząber i majeranek. Należy też odlać wodę w której moczyła się fasola i gotować w świeżej wodzie, gotujemy bez przykrycia i zbieramy powstającą w trakcie gotowania pianę.

      No i najważniejsze - jedząc strączki regularnie jelita przyzwyczajają się do ich trawienia i nie ma wtedy problemu z gazami.

      Usuń
  13. Pasta pyszna. Paulinko korzystałam z Twojego jadłospisu 1500kcal, szkoda że tylko na tydzień. Proszę zrób jadłospis na 4 tygodnie i do tego listę zakupów. Ja pracuje na zmiany 12 h jestem panią w średnim wieku mało aktywna, mam w tygodniu np. dwie dniówki i dwie nocki jak w tym przypadku odrzywiać się zdrowo. Pozdrawiam.Mysza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie dam rady - obecnie nie pracuję, ponieważ przebywam na urlopie macierzyńskim.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Szkoda Pani Paulinko, będę czekała. Proszę się cieszyć macierzyństwem
      pozdrawiam

      Usuń
  14. Czy taką pastę można przygotować z fasoli z puszki? :)

    OdpowiedzUsuń