Paulina Styś-Nowak dnia 2013/09/29

Nudnym kanapkom mówimy stanowcze NIE! Czas na pastę z tuńczyka.

Składniki :



  • Tuńczyk w sosie własnym - puszka
  • Jaja - 2 sztuki
  • Koncentrat pomidorowy - 2 łyżeczki
  • Czosnek - 1 ząbek
  • Oliwki - kilka sztuk (ja nie dałam bo nie lubię :)
  • Przyprawy: pieprz, sól, ostra i słodka papryka

  •  

    Sposób przygotowania:

    • Jaja gotujemy na twardo.
    • Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy. 
    • Pozostaje tylko doprawić do smaku ;)


    Wartość odżywcza porcji (ok. 1/3 całej pasty):

    • Energia: 92 kcal
    • Białko: 12,9 g
    • Tłuszcze: 3,6 g
    • Węglowodany: 2,1 g
    • Błonnik pokarmowy: 0,3 g
    • Cholesterol: 140,8 mg

    Pata z tuńczyka jest dobrym źródłem:
    • Składników mineralnych: potasu, magnezu, żelaza, cynku;
    • Witamin: A, E, kwasu foliowego, B12, B2, B6, PP;
























    Chcesz zdrowo schudnąć?

    Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

    Pobierz za darmo

    27 komentarzy:

    1. żebym to ja jeszcze lubiła tuńczyka... a nie znoszę :<

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Można zastąpić inną rybką, np. makrelą :)

        Usuń
      2. też nie lubiłam tuńczyka :) do dzisiaj kiedy to zrobiłam tę pastę rodzince ;)

        Usuń
    2. może głupie pytanie, ale jaja surowe?

      OdpowiedzUsuń
    3. zrobię, fajnie brzmi, dzięki (fufu dla oliwek ;) )

      OdpowiedzUsuń
    4. Rewelacja! wiecej takich przepisów:)

      OdpowiedzUsuń
    5. Zrobiłam, przepyszna pasta! Pewnie jeszcze nie raz zagości na moich kanapkach :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Przepis niewegetariański. Wegetarianie ryb nie jedzą :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zgadza się - rozpędziłam się przy etykietach ;)

        Chociaż osobiście znam semiwegetarian, którzy jedzą ryby ;)

        Usuń
      2. Tzw. semi-wegetarianizm w teorii nie istnieje, ludzie smai sobie przypinają taką etykietkę, żeby w oczach wegusów wypadać lepiej^^. Mięso, albo się je, albo nie (a ryba to też mięso, no nie?:) ). Twój blog jest naprawdę kopalnią super przepisów, ale warto o tej małej różnicy pamiętać, przy dodawaniu etykiet:) Niektórzy nieuświadomieni mogą zostać wprowadzeni w błąd :)

        Usuń
      3. Zgadzam się w 100 procentach ;)

        Usuń
    7. a ogorka konserwowego mozna dodac?

      OdpowiedzUsuń
    8. Aaaa widzę, że u Ciebie też był szczypiorek, nie zauważyłam ;) / miniqa

      OdpowiedzUsuń
    9. O jeju jakie to pyszne! Idealne na kromce chleba razowego i na wierzch szczypiorek! Myślę, że bardzo dobrze skomponuje się to jeszcze z ogórkiem kiszonym na wierzchu, wypróbuję następnym razem. Jest B-O-S-K-I-E, myślałam że będzie średnie ale jest genialne naprawdę!

      OdpowiedzUsuń
    10. Witam, ile taka pasta może leżeć w lodówce? ;)

      OdpowiedzUsuń
    11. Witam, ile taka pasta może leżeć w lodówce? ;)

      OdpowiedzUsuń
    12. Witam, ile taka pasta może leżeć w lodówce? ;)

      OdpowiedzUsuń
    13. Pasta wyszla PYCHOTKA, robilam dokladnie w/g przepisu. Bardzo polecam

      OdpowiedzUsuń
    14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
    15. można dodać kukurydzę zamiast oliwek? :)

      OdpowiedzUsuń
    16. Wyszła pyszna! Nawet z oliwkami ;) Ja akurat dałam 3 czarne, bo za zielonymi nie przepadam ^^

      OdpowiedzUsuń