Paulina Styś-Nowak dnia 2017/11/17

Świetna sałatka z burakiem, fetą i pomarańczą

Uwielbiam takie sałatki. Mega pożywne i bardzo zdrowe. Taka sałatka świetnie nadaje się na kolację. Można wykorzystać składniki ugotowane wcześniejszego dnia lub do obiadu (w tym wypadku kaszę i buraka). Jest to dość duża porcja, jeśli kogoś to przeraża oczywiście można zmniejszyć ilość składników ;)


Składniki na 2 porcje:

  • 100g kaszy gryczanej
  • 2 małe ugotowane buraki
  • 1 pomarańcza
  • ok. 120g sera typu feta
  • 4 garści świeżego szpinaku
  • 2 gałązki selera naciowego
  • ząbek czosnku
  • łyżeczka posiekanego chilli
  • łyżka oliwy
  • świeżo zmielony pieprz


Sposób przygotowania:

  • Kaszę ugotuj (ja zwykle gotuję więcej do obiadu i zostaje później na kolację, z burakami czynię podobnie).
  • Buraki, pomarańczę, fetę i seler posiekaj w ulubione kształty.
  • Przeciśnięty czosnek podsmaż przez chwilę na oliwie (uważaj żeby się nie przypalił bo będzie gorzki) i dodaj chilli, szpinak oraz kaszę - smaż przez kilka minut.
  • Wymieszaj składniki i oprósz świeżo zmielonym pieprzem.


Wartość odżywcza porcji sałatki:

  • Energia: 445 kcal
  • Białko: 22 g
  • Tłuszcz: 17 g
  • Węglowodany: 50 g
  • Błonnik pokarmowy: 10 g


Sałatka z burakiem, fetą i pomarańczą jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

15 komentarzy:

  1. Brzmi i wygląda cudownie. Pozostaje sprawdzić, jak smakuje. Przy najbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis pani Paulino.Mam pytanie dotyczące cytryny, czy można ją zamrozić i zamrożoną zetrzeć na tartce i w takiej postaci podawać do herbaty czy potraw.Czy to prawda,że w skórce jest najwięcej witamin ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  3. Testowałam...z mieszanymi uczuciami w trakcie przyrządzania...z zachwytem w trakcie degustacji. Świetna sałatka, nie dość że wygląda pięknie to jeszcze doskonale smakuje. Wybrałam białą kaszę, według mnie jest delikatniejsza w smaku, pomarańcze zastąpiłam mandarynkami Zachwyciło mnie połączenie składników: kasza, szpinak,mandarynki, ser feta, seler naciowy i czosnkowo-paprykowa nuta. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. A kiedy będą nowe przepisy? Tak dawno Ciebie nie było :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam pani Paulino.Mam pytanie dotyczące cytryny, czy można ją zamrozić i zamrożoną zetrzeć na tartce i w takiej postaci podawać do herbaty czy potraw.Czy to prawda,że w skórce jest najwięcej witamin ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o nasze rodzime owoce to jest to święta prawda. Nie wiem jak z cytrusami gdzie skórka przecież nie jest jadalna... No i jak bym się jednak obawiała substancji chemicznych, które są właśnie na skórce.

      Usuń
  6. Bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatka po prostu przepyszna! Super przepis pani Paulino!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszna salata i bardzo sycaca

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy chilli można pominąć lub ewentualnie zastąpić zwykła papryką czerwoną? Chciała bym podać taka sałatke też córce, ale ona ma niecałe 2 latka

    OdpowiedzUsuń