Paulina Styś-Nowak dnia 2017/09/20

Pieczone placki dyniowe (wytrawne)

Cudowna dynia nadaje się do każdej potrawy! I na słodko i na wytrawnie. Dzisiaj mam dla Was przepis na wytrawne placuszki. Robią się niezwykle szybko (gdy używa się malaksera). Smakują doskonale w towarzystwie duszonych warzyw (cebula, papryka, cukinia, pomidory) i indyka. Doskonały, rozgrzewający obiad na te szarobure dni.


Składniki na placki na 3 porcje (po 4 sztuki):

  • ok. 400g dyni hokkaido
  • połowa selera korzeniowego (ok. 200g)
  • 3 jajka
  • 6 łyżek mąki pełnoziarnistej
  • pęczek natki pietruszki
  • olej rzepakowy lub oliwa - 3 łyżki
  • sól, pieprz


Sposób przygotowania:

  • Dynię i seler zetrzyj na grubych oczkach lub używając malaksera. 
  • Do warzyw dodaj pozostałe składniki - wymieszaj.
  • Formuj okrągłe placuszki i rozkładaj je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 30 - 40 minut (pod koniec pieczenia można je obrócić na drugą stronę).


Wartość odżywcza jednej porcji placków:

  • Energia: 288 kcal
  • Białko: 13 g
  • Tłuszcz: 17 g
  • Węglowodany: 21 g
  • Błonnik pokarmowy: 9 g


Placki dyniowe są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

9 komentarzy:

  1. A gdzie te 3 łyżki oleju?

    OdpowiedzUsuń
  2. A można zastąpić mąką z brązowego ryżu? Dla wersji bezglutenowej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myśli Pani, że można zamienić część selera na marchewkę? Akurat kupiłam tak mały seler, że nawet nie ma tych 200 g :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby ktoś był zainteresowany, tak zrobiłam i wyszło pysznie :)

      Usuń
  4. Zrobione i zjedzone. Ja podawałam z łyżeczką jogurtu i wędzonym łososiem. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym przepisie to te jajka czym zastąpić ?

    OdpowiedzUsuń