Świetne brownie z ciecierzycy | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2017/06/22

Świetne brownie z ciecierzycy

Dzisiaj coś dla wielbicieli brownie. Zamiast czekolady wierzch można oprószyć truskawkami lub malinami!


Składniki na formę o wymiarach 25x20 cm:

  • 3 szklanki ugotowanej ciecierzycy
  • 4 jajka
  • 2 banan
  • 1/2 szklanki miodu
  • sok wyciśnięty z 1 pomarańczy
  • 5 łyżek kakao
  • 3 łyżki oleju kokosowego lub masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 kostek gorzkiej czekolady


Sposób przygotowania:

  • Zmiksuj wszystkie składniki (za wyjątkiem czekolady) na gładką masę.
  • Masę wylej do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch oprósz grubo posiekaną czekoladą.
  • Piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 45 minut.


Wartość odżywcza kawałka (1/12 całości):

  • Energia: 180 kcal
  • Białko: 6 g
  • Tłuszcz: 7 g
  • Węglowodany: 22 g
  • Błonnik pokarmowy: 2,5 g


Brownie z ciecierzycy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: kwasu foliowego, B2, B6, B12;




Sprawdź również przepis na brownie cukiniowe (kliknij w zdjęcie)!
http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/2016/08/cukiniowe-brownie.html

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

20 komentarzy:

  1. Zrobiłam,przepyszne jest!!!Moj 3-latek uwielbia:))))dziękuję za wspanialy przepis*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto jest pyszne!!! Jestem na diecie 1500 kcal i niestety przychodzą takie dni, kiedy bardzo się chce coś słodkiego. To ciasto jest super, bo jest sycące, więc 1 kawałek w zupełności wystarcza na zaspokojenie słodyczowego głodu. Ja użyłam takie dobre pół szklanki ksylitolu i moim zdaniem jest akurat. Jeszcze jeden plus; szybkie do zrobienia. Na noc namoczyłam ciecierzycę, rano ugotowałam w 45 min i przestudziłam. Po przestudzeniu, zblendowałam wszystkie składniki w 15 min i przelałam do prodiża wyłożonego papierem do pieczenia. Gorzką czekoladę roztopiłam i roztarłam na wierzchy jeszcze gorącego ciasta . Jeszcze na gorąco świetnie się kroiło, więc nie czekaliśmy do całkowitego wystudzenia, bo ślinka ciekła na sam widok. Pani Paulino, dalej będę wypróbowywać Pani przepisy, bo są zachęcające i czuję, że wiele potraw z pani propozycji znajdzie się w moim/naszym menu. Pozdrawiam i życzę sukcesów.

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz!

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Cst zamiast miodu mozna dotáció stevie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Paulino! Zakochałam się w Pani przepisach... Czy do tego brownie można użyć erytrolu? Jeśli tak - w jakiej ilości?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Paulino! 3 szklanki ugotowanej ciecierzycy - to jest ciecierzycy surowej? Ps. Przypadkiem trafiłam na Pani bloga i już tu zostałam ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest już ciecierzyca ugotowana, potrzeba ok. 1 szklanki surowej :)

      Usuń
  5. witam
    Czy może być ciecierzyca z puszki ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy zamiast miodu moze byc ksylitol? Kupilam ostatnio a jeszcze nie uzywalam wiec nie wiem jak zachowa sie w wypiekach i czy jest bardzo slodki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słodkość zbliżona do cukru. Nadaje si do wypieków ;)

      Usuń
  7. Czy kakao ma być gorzkie i czy może być zwykły olej zamiast kokosowego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kakao gorzkie (to klasyczne). Zamiast oleju kokosowego proszę użyć masła.

      Usuń
  8. Genialne!!!! Wprost nie do wiary, bez grama mąki. Upieklam, wyszło przepyszne, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smaczne. Zrobiłam "na wszelki wypadek" z połowy porcji, ale wszystkim smakowało. Nikt nie zgadł, że jest z ciecierzycy i wszyscy bardzo się zdziwili, że podałam brownie, chociaż jestem na diecie. Ale to dobry wybór, bo zasyciłam się jednym kawałkiem, a nie był to jeszcze taki wielki grzech jak klasyczne brownie ;)

    OdpowiedzUsuń