Paulina Styś-Nowak dnia 2017/05/23

Tarta ze szparagami

Szparagi to mega zdrowe warzywa! U mnie w domu nie cieszą się zbyt dużą popularnością, ale w takiej tarcie smakują wszystkim, nawet największym przeciwnikom szparagów. 

Na szczęście Antoś ochoczo próbował szparagów (dowód na końcu wpisu) i był to jeden z pierwszych nowych produktów. Bardzo się cieszę, że moment rozszerzania diety przypadł właśnie na sezon kiedy to będzie mnóstwo pysznych warzyw i owoców!


Tarta ze szparagami - składniki na ciasto:

  • 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej lub graham
  • 1 jajko
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 60g masła
  • 2 szczypty soli
  • pół łyżeczki słodkiej papryki
  • łyżeczka ziół prowansalskich

Tarta ze szparagami - składniki na wypełnienie:

  • 4 jajka
  • 1 kostka półtłustego sera typu feta (270g)
  • pęczek szparagów
  • pół czerwonej papryki
  • 4 łyżki kukurydzy konserwowej
  • sporo pieprzu
  • pęczek szczypiorku


Tarta ze szparagami i fetą - przepis:

  • Zagnieć ciasto z podanych składników i wstaw na godzinę do lodówki.
  • Wyłóż ciastem formę do tarty, podziurkuj widelcem. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piecz przez 15 minut.
  • W tym czasie wymieszaj jajko z fetą (kawałek odłóż do posypania) i sporą ilością pieprzu.
  • Jajeczną masę wylej na podpieczony spód, poukładaj warzywa i oprósz pokruszoną fetą.
  • Piecz w temp. 200 stopni C przez ok. 40 minut.
  • Podawaj ze szczypiorkiem.



Wartość odżywcza 1 kawałka (1/8 całości):

  • Energia: 311 kcal
  • Białko: 16 g
  • Tłuszcz: 16 g
  • Węglowodany: 25 g
  • Błonnik pokarmowy: 5 g


Tarta z fetą i szparagami jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: A, D, E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

16 komentarzy:

  1. Jeszcze nie jadłam szparagów, boję się że jak zrobię to cała się zmarnuje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do odważnych świat należy :) W tej tarcie nie są jakoś mocno wyczuwalne nawet dla osób, które ich nie lubią. Więc powinny przejść ;)

      Usuń
    2. Szparagi są przepyszne mmmmm

      Usuń
  2. Antos jest przeuroczy��

    OdpowiedzUsuń
  3. CZY masło można zamienić na olej kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, czy można użyć szparagi ze słoika - konserwowe? One są żółte, nie zielone jak świeże :O Pierwszy raz kupiłam, bo niestety świeżych nigdzie nie znalazłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeżych już nie ma :) Nigdy nie próbowałam konserwowych więc nie wiem jak to smakowo wypadnie. Ale zawsze można dać inne warzywo, np. brokuł, kalafior.

      Usuń
    2. oo, super pomysł, a takie warzywko dawać wtedy surowe?

      Usuń
    3. Surowe, upieką się przez 40 minut :)

      Usuń
    4. Zrobiłam z kalafiorem, jest przepyszne! Dziękuję :)

      Usuń
  5. Ciasto wyszło mi twarde jak kamień... Ale mimo to tarta bardzo smaczna. I ten zapach... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy tarta jest smaczna również na zimno, jako lunch do pracy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jadł ktoś na zimno???

    OdpowiedzUsuń
  8. również jestem ciekawa czy na zimno bedzie dobra?

    OdpowiedzUsuń
  9. Również ciasto wyszło mi twarde zobaczymy jutro jakie bedzie w smaku

    OdpowiedzUsuń