Paulina Styś-Nowak dnia 2017/03/07

Jogurtowy pudding chia z musem malinowo - jagodowym

Pora poopróżniać zamrażarkę z letnich zapasów. Choć dla tego puddingu warto kupić mrożone owoce by choć przez chwilę przypomnieć sobie smak lata :)


Składniki na 4 porcje:

  • Nasiona chia - 4 łyżki
  • Jogurt naturalny - mały kubek 250g
  • Miód - 2 łyżki
  •  
  • Maliny (świeże lub mrożone) - szklanka
  • Jagody (świeże lub mrożone) - szklanka
  • Banan - 2 sztuki


Sposób przygotowania:

  • Wieczorem zalej nasiona chia jogurtem - wymieszaj i odstaw na noc do lodówki.
  • Do napęczniałych nasion chia dodaj miód i dokładnie wymieszaj.
  • Maliny zmiksuj z jednym bananem, jagody zmiksuj z drugim bananem.
  • Nałóż do szklanki poszczególne warstwy deseru.


Wartość odżywcza jogurtowego puddingu chia z musem jagodowo - malinowym:

  • Energia: 202 kcal
  • Białko: 5,4g
  • Tłuszcz: 4,7 g
  • Węglowodany: 31 g
  • Błonnik pokarmowy: 7 g


Pudding chia z musem jagodowo - malinowym jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: wapnia, magnezu, cynku;
  • Witamin: C, kwasu foliowego, B2, B6, B12;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

13 komentarzy:

  1. pysznie wygląda!zastanawiam się tylko, czy matka karmiąca może jeść chia?bo gdzieś czytałam, że hamuje laktację i na razie sobie odmawiam...czy słusznie?bo zdaje się, jesteś na tym samym etapie��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze słyszę.. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że raczej nieprawda ;) Jem chia regularnie a pokarmu jest nawet za dużo ;)

      Głównym czynnikiem warunkującym skuteczną laktacje jest regularne i częste (zaraz po porodzie) przystawianie dziecka do piersi. Odruch ssania wpływa na wydzielanie odpowiednich hormonów i produkcję oraz wypływ mleka. Dieta nie ma tu żadnego znaczenia.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. ponoć związane jest to z tym, że chia pochodzą od szałwi hiszpańskiej, która hamuje laktację i jest polecana, gdy chve się odstawić dziecko od piersi. Ale karmię już prawie rok, to chyba taki pyszny deser od czasu do czasu mi krzywdy nie zrobi :) pozdrawiam

      Usuń
    3. Na pewno nie ;) Tak jak pisałam wcześniej. Chcemy utrzymać laktację - przystawiamy regularnie dziecko do piersi i hormony robią dalej swoje :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię jogurt z chia i truskawkami, jagody i maliny zazwyczaj jem w sezonie. Potwierdzam, że jest to pyszne i sycące połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja jestem uczulona niestety na nasiona chia takze nawet jedna lyzka dodana do deseru skutkuje swedzaca wysypka a szkoda bo chetnie bym skorzystala z przepisu:) pomysl super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, czy można użyć siemienia lnianego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, przy czym siemię nie da takiego efektu gęstego puddingu.

      Usuń
    2. Ja podobny pudding robiłam z babką płesznik i jajowatą, gdy nie miałam nasion chia - też wyszedł ok. A

      Usuń
  5. Czy ten deser można przechowywać np w kubku termicznym w lodówce kilka godzin po przygotowaniu?

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy chia może zjeść roczniak?

    OdpowiedzUsuń