Paulina Styś-Nowak dnia 2016/05/05

Super szybkie śniadanie: koktajl czekoladowy

Takie koktajle śniadaniowe to świetna sprawa dla tych zabieganych, ale także osób, które nie są przyzwyczajone do jedzenia śniadań. Można w nich przemycić sporą dawkę energii i jeszcze więcej wartości odżywczych. I to wszystko w stosunkowo małej objętości. Oczywiście smaki to tylko kwestia gustu. Zamiast kakao dodajcie truskawki, maliny, jagody czy inne ulubione owoce.


Składniki na jedną porcję (ok. 350ml; 1,5 standardowej szklanki):

  • Płatki owsiane - 3 łyżki
  • Mleko (u mnie ryżowe, ale może być też krowie) - 1 szklanka
  • Banan - sztuka
  • Suszone daktyle - 5 sztuk
  • Awokado - 1/2 sztuki
  • Kakao gorzkie w proszku - łyżka


Sposób przygotowania:

  • Wcześniejszego wieczora zalej płatki i daktyle mlekiem.
  • Rano zmiksuj wszystkie składniki na gładki koktajl - w razie potrzeby dolej więcej mleka.


Wartość odżywcza śniadaniowego koktajlu czekoladowego:

  • Energia: 575 kcal
  • Białko: 16 g
  • Tłuszcz: 21 g
  • Węglowodany: 80 g
  • Błonnik pokarmowy: 9 g


Śniadaniowy koktajl czekoladowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, C, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

36 komentarzy:

  1. A czy można pominąć lub ewentualnie zamienić na coś awokado bo akurat nie mam w domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super rozwiązanie na lekkie i pożywne śniadanie. Sama mam problem ze śniadaniami, a opcja jeszcze czekoladowa wydaje się smakowita, na pewno spróbuję :3

    OdpowiedzUsuń
  3. koktajl jest pyszny, dziękuję za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy można nie dodawać suszonych daktylów?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszny jest ten koktajl i idealny na śniadanie. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zaskoczona że jest tak pyszny i słodki,szok☺

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda cudownie, bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy takie śniadania mogą jesc także dzieci w wieku 6 i 5 lat ? I nie chodzi mi tylko o to tylko też o inne przepisy na śniadania czy obiady

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Tak, oczywiście ;) Dzieci w tym wieku powinny jeść to samo co rodzice (jak najbardziej zdrowo)

      Usuń
  10. Czy taki posiłek jest dość syty, szybko będzie odczuwalny głód? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszny i syty ten koktajl czekoladowy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie zakupiłam koktajler, zamiast daktyli dodam rodzynki.Mniaam:)
    Dzięki za przepis i proszę o więcej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeżeli chciałabym dodać truskawki badz inne owoce zamiast kakao. Ile powinnam tego dodać? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam ochotę na ten koktajl ale nie mam ochoty czekać do jutra aż te płatki się namoczą. Jest jakiś szybszy sposób np zalanie gorącym mlekiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zalać gorącym mlekiem lub chwilkę podgotować płatki ;)

      Usuń
  15. Wyszło ohydne nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  16. a czy zamiast awokado można dać mango?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mega za słodko ;) I zupełnie inne wartości odżywcze. Nie rezygnowałabym tutaj z awokado ;)

      Usuń
  17. A jak zaleje te płatki mlekiem to wstawić to do lodówki?jutro idę po składniki i które płatki owsiane wybrać?

    OdpowiedzUsuń
  18. A można zamiast banana dać czubatą łyżkę ksylitolu do posłodzenia? Nie mam obecnie żadnego banana w domu

    OdpowiedzUsuń
  19. czy trzeba to zalaz zimnym mlekiem.czy cieplym? bez banana bedzie mniej slodkie czy nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko obojętnie jakie. Bez banan będzie mniej słodkie ;)

      Usuń
  20. ja dołożyłam kawałek swiezego imbiru- daje fajny posmak i podkreca matabolizm

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja takie koktajle robię synkowi co ma 9 miesięcy do saszetka i zajada aż mu się uszy trzęsą

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja podaję takie koktajle 9 miesięcznemu synkowi i wszystko wcina 😋

    OdpowiedzUsuń
  23. Kurde. ;) To naprawdę jest dobre. Właśnie sprawdzam czy będzie wystarczającym posiłkiem zamiast śniadania czy będę mieć użycie sytości. ;) Ale smak rewelacja. Miła odmiana. Polecam spróbować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Do rożnych koktajli polecam dorzucić rozkruszonego lodu ( w blenderze zmiksowac kostki na śnieg) A później znowu zmiksowac z całym koktajlem. Wtedy podwoi swoją wagę i będzie idealny na ciepłe dni

    OdpowiedzUsuń