Paulina Styś-Nowak dnia 2014/09/08

Aromatyczny deser z duszonych jabłek (przygotujesz go w 10 minut!)

Deser z jabłkami

Ten lekki i pożywny deser to dosłownie chwila roboty. Za to efekt smakowy naprawdę robi wrażenie :)


UWAGA: Zapraszam do udziału w konkursie ""Daj się wpuścić w maliny". Wystarczy przygotować autorski zdrowy deser i zrobić mu zdjęcie. Do wygrania ciekawe nagrody! Więcej szczegółów znajdziesz tutaj.

Co tu dużo mówić? Jedz jabłka! :)

 

 

Składniki na porcję:

  • Jabłka (słodkie) - 2 średnie sztuki
  • Kora cynamonu lub 1/2 łyżeczki cynamonu
  • Jogurt grecki - 3 łyżki
  • Miód - łyżeczka
  • Migdały/orzechy włoskie (zmielone) - 2 łyżki

Sposób przygotowania:


  • Jabłka obierz ze skórki i posiekaj na mniejsze kawałki - duś do miękkości z dodatkiem cynamonu.
  • Jogurt wymieszaj z miodem.
  • Gdy jabłka wystygną nałóż warstwy do pucharka lub szklanki.

Lekki deser

Wartość odżywcza deseru:

  • Energia: 335 kcal
  • Białko: 7 g
  • Tłuszcz: 18 g
  • Węglowodany: 36,6 g
  • Błonnik pokarmowy: 6 g
  • Cholesterol: 26 mg


Deser z duszonymi jabłkami jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, cynku;
  • Witamin: E, C, B1, B2, B6, B12;

Deser z duszonmi jabłkami

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

23 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również często przyrządzam ten deser :) W wersji ultraszybkiej zamiast świeżych, duszonych jabłek używam domowych prażonych ze słoika. I smakuje nawet moim rodzicom (a oni są bardzo wybredni jeśli o zdrowe jedzenie chodzi:D)

    OdpowiedzUsuń
  3. a moje jablka sa strasznie kwasne :(
    mam pytanie z innej beczki- czy 3-4 kromki ciemnego chleba z połową kulki mozarelli zapieczone, mogą być na śniadanie? Lub naleśnik z 2 jajek, 3 łyżek pełnoziarnistej mąki, łyżki otrębów i łyżki płatków owsianych + 1/4 kulki mozarelli do tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej mogą być. Do tego koniecznie trzeba dodać świeże warzywa jak np. pomidor, papryka, sałata.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo :) super blog!!

      Usuń
  4. pyszności :) lubię takie desery:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak deser w kawiarni! Pięknie podany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pani przepisy na takie lekkie desery. Dlatego - jak przyjemnie jest być na diecie; -) Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sęk w tym żeby jeść takie zdrowe jedzenie i nie myśleć w ogóle, że jest się "na diecie" :) Deserek pyszny, już wypróbowałem :)

      Usuń
    2. Dokładnie tak. Skupiamy się na zmianie nawyków żywieniowych, a nie diecie, która jest tyko na chwile ;)

      Usuń
  7. Wygląda pysznie a sezon jabłkowy się zbliża, na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacja!!! leciutki, a słodyczy nadal sporo- dla łasuchów idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie i jesiennie :) Ja ten deser dałam na naleśniki, smakowało pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. biorę go w całości mniam mniam

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj zrobiłam był pyszny a rodzinka wołała o więcej:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobilam ten deser i musze powoedziec że czasami w prostocie jest siła jogurt jablko miód po prostu rewelacja. Myślałam że dla mnie 1 łyżeczka miodu będzie za mało jednak zupełnie wystarczy nawet dla takiego łasucha jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam korę cynamonu, ile dać?

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy do tego można wypić kawę zbożową z mlekiem?

    OdpowiedzUsuń