Paulina Styś-Nowak dnia 2014/06/27

Lody, lody dietetyczne ;)


Mało było mnie tutaj ostatnio, ale uroczyście mogę ogłosić, że wszystkie egzaminy zdane i wreszcie będzie więcej czasu na rzeczy przyjemne ;)


Ufff... to był ciężki rok. Dobrze, że już się skończył.

Podobno ma być ciepło? Więc wstawiam przepis na lody, które przygotowałam podczas poprzednich upałów.

 

Składniki na 1 litr bazy:

  • Banan - 2 sztuki
  • Jogurt grecki - 200g
  • Pełne mleko - 1/2 szklanki
  • Suszone daktyle - 5 sztuk (25g)

Dodatki:
  • świeże owoce, orzechy, wiórki kokosowe, gorzka czekolada - u mnie truskawki (300g) i gorzka czekolada (3 tafelki)


Sposób przygotowania:

  • Daktyle namocz w mleku - zmiksuj z jogurtem i bananami - ja przygotowałam bazę z podwójnej ilości składników i następnie podzieliłam na dwie części.
  • Do jednej części dodałam truskawki i zmiksowałam.
  • Do drugiej dodałam startą na grubych oczkach gorzką czekoladę i wymieszałam.
  • Masę przelałam do osobnych pojemników.
  • Mrozimy, a żeby nie było kryształków wody miksujemy blenderem co 1 - 2 godziny od momentu aż zacznie zamarzać do momentu aż blender będzie dawał radę (u mnie niestety były kryształki, gdyż zrobiłam masę po południu i wtedy kiedy trzeba było miksować spałam ;) Dlatego polecam przygotować lody rano).
  • Wyjmujemy na 15 minut przed nakładaniem.


 Wartość odżywcza 200 ml lodów (1/5 całości):

  • Energia: 130 kcal
  • Białko: 3,2 g
  • Tłuszcz: 5,2 g
  • Węglowodany: 17,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 1 g
  • Cholesterol: 20 mg


Dietetyczne lody są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: wapnia, magnezu, potasu;
  • Witamin: A, C, B2, B6, B12;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

20 komentarzy:

  1. a moi siostrzeńcy, jak im zrobiłam domowe lody, to stwierdzili, że najfajniejsze w tych lodach "są te kawałki lodu, bo fajnie chrupią" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. hej, a co z lodami dla vegan ? :)
    Kiedys bardzo czesto gotowalam z Twoich przepisow,
    ale odkad jestem a Diecie weganskiej wszystko sie znienilo.

    Moze pokazesz tez opcje dla vegan?
    Bede wdzieczna!


    N.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie pyszności i w dodatku nie trzeba patrzeć na kalorie. Mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. masz może jakiś pomysł na dietetyczny spod do sernika?pytam o jakąś lżejsza wersję ponieważ dostałam wiejski twarog i chciałabym zrobić sernik na duże spotkanie rodzinne z tym że chciałabym jakoś zmniejszyć kalorycznos tego sernika. Czy mozna może stworzyć jakiś zdrowy odpowiednik tradycyjnego ciasta kruchego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wujek google wie wszystko. Wystarczy trochę poszukać albo pokombinować samemu :)

      Usuń
  5. Wygląda smakowicie. Spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lody wyglądają bajerancko:) mam ogromną prośbę, czy można by było opublikować coś dla montimaniaków, czyli ponawiam prośbę o przepisy uwzględniające potrawy z indeksem glikemicznym do 50:)Byłabym wdzięczna, bo moje potrawy lekko mi się przejadają
    Pozdrawiam ślicznie i gratuluję porządnie zdanej sesji

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam lody, z chęcią wypróbuję :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychota.
    Zapraszam do mojej akcji Lody, lody dla ochłody na Mikserze.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. a pełne mleko na co można zamienić ???bo ja nie bardzo toleruję mleko..;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na dowolne mleko roślinne, np. migdałowe albo kokosowe

      Usuń
  10. Fantastyczny przepis, z pewnością wypróbuję, mam jednak 3 pytania:
    - czy próbowałaś je wykonać z mleka 2%?
    - czy próbowałaś może zamienić czekoladę na kakao?
    - czy myślisz, że mogę poeksperymentować z dodaniem kawy rozp, bezkofeinowej? Jestem wielką fanką wszystkiego co ma kawowy smak, ale przy wcześniejszych próbach wykonywania koktajlu bananowo-kawowego smak nie był niestety oszałamiający...
    Robiłam ostatnio Twoje ciastka żytnie, wyszły rewelacyjne, więc nie mogę się doczekać lodów wg Twojego pomysłu :) Pozdrawiam! Jo Asia K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam z mleka 2%. Myślę, że kakao również może być - wyjdzie opcja kakaowa ;) Z kawą też warto poeksperymentować, może wyjść ciekawy smak (w tym celu zaparzyłabym kawę w mleku podanym w przepisie).

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja robiłam z mleka 2%, wyszły pyszne ;)

      Usuń
  11. Opcja z kawą faktycznie bardzo ciekawa. Ogólnie bardzo fajny przepis, ja spróbuję go zrobić z mlekiem migdałowym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć, czy daktyle które są dodawane do wielu Twoich przepisów są kandyzowane?
    Pytałam w różnych sklepach i nie spotkałam nigdzie suszonych
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suszone ;) Znajdziesz je w większych hipermarketach albo sklepach ze zdrową żywnością.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Potwierdzam, ja swoje kupiłam w Tesco.

      Usuń