Te chipsy są świetne, a w dodatku zdrowe! | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2014/05/02

Te chipsy są świetne, a w dodatku zdrowe!


W Biedronce pojawił się jarmuż dzięki czemu pierwszy raz miałam okazję go spróbować. Bardzo mi posmakował zarówno na surowo jak i pod postacią... chrupiących chipsów.
Koniecznie muszę go posadzić. Czy ktoś z Was uprawia jarmuż? - proszę o wskazówki dotyczące jego hodowli ;)

 

Składniki:

  • Liście jarmużu
  • Olej rzepakowy 
  • Sól


Sposób przygotowania:

  • Liście jarmużu dokładnie umyj i potnij na kawałki podobnej wielkości (usuń grube łodygi).
  • Przygotowane kawałki rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i skrop niewielką ilością oleju rzepakowego, a następnie oprósz solą (można dodać również inne ulubione przyprawy).
  • Chipsy piecz w piekarniku nagrzanym do 160 stopni C przez ok 7 - 10 minut (trzeba do nich co chwilę zaglądać bo łatwo się palą) do momentu aż będą chrupiące.

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

9 komentarzy:

  1. Mega chrupiące! :) Na dłużej zagoszczą w moim menu

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne są ja dodaje troszkę chili i cynamonu jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam, a teraz na pewno spróbuję Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja akurat znałam już jarmuż,ale rzeczywiście dzięki biedronce będzie pojawiał się u mnie częściej - bo jest (nie wiedzieć czemu) trudny do zdobycia ;( a taki pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam :) Jarmuż miałam kiedyś w ogródku, nie ma specjalnych wymagań, trochę wody, trochę słońca... a najlepsze jest to, że można go zbierać spod śniegu ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie wyjęłam swoje z piekarnika. U mnie piekły się prawie 20 minut. Są ekstra, tylko trzeba uważać z solą i olejem. Ja przesadziłam

    OdpowiedzUsuń
  7. Super blog, świetne przepisy! Wpadłam jak śliwka w kompot;). Upieklam juz ciasto z jabłkami a już cała lista przepisów czeka w kolejce:) dziękuję! A czy te chipsy od razu do zjedzenia czy też pozostają chrupiące przez jakiś czas? Pozdrawiam :) miniqa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to nie wiem bo zawsze gdy je robiłam to znikały od razu ;)

      Usuń
    2. U nas nie znikły zaraz bo wielka blacha ich była, została garść i ja wiem ja wiem.. niestety miękną:(.. pytanie następne czy da rade je do piekarnika na minut dwie podsuszyć, ale wtedy o tym nie pomyślał;)

      Usuń