Czeko - ciasto buraczane | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2014/05/06

Czeko - ciasto buraczane


Zapraszam na mocno czekoladowe ciasto, w którym głównym składnikiem są... buraki!
Przyda się mężczyzna... albo nie! Takie ścieranie buraków to świetna forma treningu - polecam tylko założyć rękawiczki! :)

 

Składniki na keksówkę:

  • Buraki - ok. 400g (waga po obraniu)*
  • Gorzka czekolada (min. 70% kakao) - 2 tabliczki
  • Kakao gorzkie - 3 łyżki
  • Mąka pszenna graham (typ 1850) lub razowa (typ 2000) - szklanka
  • Jaja - 3 sztuki
  • Cukier - 1/2 szklanki (100g)
  • Cynamon - łyżka


*Ja dałam 500g buraków - ciasto wyszło troszeczkę za ciężkie i za wilgotne, więc proponuję nieco mniejszą ilość ;)

 

 

Sposób przygotowania:

  • Buraki zetrzyj na tarce na małych oczkach.
  • Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej.
  • Jaja ubij z cukrem. 
  • Połącz wszystkie składniki i przelej ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia (nie jest to konieczne w przypadku formy sylikonowej.
  • Ciasto piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 50 minut.

Wartość odżywcza porcji (1/10 formy):

  • Energia: 248 kcal
  • Białko: 6,5 g
  • Tłuszcz: 9,6 g
  • Węglowodany: 33,6 g
  • Błonnik pokarmowy: 2,9 g
  • Cholesterol: 64,8 mg


Czeko - ciasto buraczane jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

27 komentarzy:

  1. wygląda bardzo apetycznie ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam podobne - smakowało bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowo i czekoladowo,super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj zaserwowałam te ciasto koleżankom.
    Żadna z nich nie wpadła na pomysł, że mogą być w nim buraki.
    Bardzo nam smakowało, natomiast sądzę że najlepiej dać ok. 300 gram buraków, a nawet mniej, ze względu na to że przy 400-tu gramach te ciasto dalej jak dla mnie było zbyt mokre.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajne:0 i zdrowe tylko czy nie potrzebuje ono jakiegoś spulchniacza - proszek/ soda ????




    OdpowiedzUsuń
  6. ten burak to surowy czy gotowany ??

    OdpowiedzUsuń
  7. Droga Paulino, dziekuje za ten przepis! Upieklam i wyszlo pyszne, ale u mnie jakos mniej puszyste niz u ciebie, bardziej zbite, mokre i ciezkie ... wiec nastepnym razem upieke je na blaszcze, a nie w keksowce i bede serwowac jako zdrowe brownie ;) Uzylam maki orkiszowej, myslisz, ze to moglo miec wplyw na mokra konsystencje? pozdrawiam, Asia KS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka mogła mieć wpływ, aczkolwiek moje też było dosyć ciężkie i wilgotne (być może zdjęcie tak tego nie oddaje) ;)

      Usuń
    2. dziki za odpowiedz, a zapomnialam dopytac jeszcze - co z proszkiem do pieczenia? uzywalas? pozd Asia KS

      Usuń
    3. Nie, w tym cieście nie używałam ani proszku, ani sody ;)

      Usuń
  8. Ja również podkusiłam się tym przepisem. Niestety mi się nie poszczęściło. Ciasto wyszło zbite i gumowate. Po przekrojeniu wygladało jak chałwa :(
    Ps ale i tak się nim zajadam :) w smaku niczego sobie, chociaż wiem że nie taki efekt miał być.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ciasto nie potrzebuje spulchniacza- sody, proszku do pieczenia?
    Blog boski!
    Pozdrawiam, Lidka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam żadnego spulchniacza ;)

      Usuń
  10. Ja uwielbiam takie ciasta. Buraczane brownie. Genialnie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam �� Czy buraki były odsaczone z wody? Dałam około 400g i wyszło mi strasznie ciężkie i lepiące �� A konsystencja gumy do żucia ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Użyłaś buraków surowych czy ugotowanych?

      Usuń
  12. Witam, nie wiem czemu ale w ciastku jedynie co czuc to buraki :/ wiem ze przeciez to ciasto buraczane, jednakze sugerowalam sie komentarzami ze nawet nie czuc tego smaku wiec Pani Paulino czy trzeba do ciasta uzyc specjalnego gatunku buraka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że nie, a przynajmniej nie zwracałam na to uwagi.

      Usuń
  13. Ciasto wyszło przepyszne 😀 dziękuję za przepis ☺

    OdpowiedzUsuń
  14. prosze uscislic w przepisie czy ubic bialka tylko czy zoltka?

    OdpowiedzUsuń