Ciasteczka bez cukru, masła i glutenu | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2014/05/18

Ciasteczka bez cukru, masła i glutenu


Zapraszam na pyszne ciasteczka osłodzone naturalną słodyczą owoców. Bazę stanowią bezglutenowe płatki jaglane - można je zastąpić również innym rodzajem płatków, np. gryczanymi czy owsianymi. Jeśli wybieramy płatki owsiane, a chcemy uzyskać ciasteczka bezglutenowe, na opakowaniu powinien znaleźć się symbol przekreślonego kłosa (wówczas mamy 100% pewność, iż nie są one zanieczyszczone glutenem z innych zbóż).

 

 

Składniki (na blaszkę, ok. 16 sztuk):

  • Banan - 2 dojrzałe sztuki
  • Suszone śliwki - ok. 60g
  • Płatki jaglane - 1 i 1/3 szklanki
  • Wiórki koksowe - 1/2 szklanki
  • Migdały - 3 łyżki

Sposób przygotowania:

  • Banany zmiksuj na gładkie puree - dodaj do nich posiekane śliwki i ponownie zmiksuj.
  • Migdały zmiksuj na drobne kawałeczki.
  • Wymieszaj wszystkie składniki.
  • Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia nakładaj ciasto (łyżką lub rękoma) i formuj płaskie, okrągłe ciasteczka.
  • Ciasteczka piecz w temp. 180 stopni C przez ok. 15 minut (w połowie pieczenia obróć na drugą stronę.

Wartość odżywcza jednego dużego ciasteczka:

  • Energia: 85 kcal
  • Białko: 1,9 g
  • Tłuszcz: 3,4 g
  • Węglowodany: 12,5 g
  • Błonnik pokarmowy: 2 g
  • Cholesterol: 0 mg

Ciasteczka z płatków jaglanych są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych:  magnezu, cynku;
  • Witamin: E, B1, B2, B6;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

12 komentarzy:

  1. często robię podobne i dodaję do nich to co akurat mam w kuchni :D Pyszne, piękne i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Najważniejsze to mieć bazę czyli banany i płatki, a reszta to już kwestia tego co wpadnie w ręce ;)

      Usuń
  2. Kuszące i prościutkie w wykonaniu. Coś czuję, że powstaną jeszcze w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ciasteczka. Też je własnie często robię bazując na płatkach i bananie, a do tego opcja "na-winie", czyli co mam to dam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również często przygotowuję podobne, ale jeszcze nigdy nie dodałam do nich płatków jaglanych... na pewno są smakowite i lekko chrupiące! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś dla mnie :-) Pyszny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. super pomysł,
    mam pytanie: jak długo można je przechowywać ?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie wiem, u mnie znikły w ciągu dwóch dni ;)

      Usuń
    2. Mam kaszę jaglaną, czy też się nada? Może ją lekko zmiksować?

      Usuń
  7. Uwielbiam tego bloga. Pani wspaniała :-) chce się gotować. Wszystko tu jest smaczne, apetyczne. Super przepisy, super blog. 6+

    OdpowiedzUsuń