Paulina Styś-Nowak dnia 2013/04/03

Majonez lekki jak piórko

Majonez dietetyczny


Przepis, który powinien pojawić się przed Wielkanocą - jednak brak czasu i ograniczony dostęp do Internetu skutecznie mi to uniemożliwił. Nie mniej jednak nie mam zamiaru czekać do kolejnych świąt, ponieważ majonez z tofu jest idealną alternatywą dla tradycyjnej wersji tego powszechnie lubianego i spożywanego w dużych ilościach dodatku do wielu potraw.

Majonez z tofu jest pyszny - właściwie można go stosować do wszystkiego (tak jak tradycyjny majonez), a więc sałatki jarzynowej, jaj, past rybnych, jako dip do warzyw pokrojonych w słupki, pieczonych frytek itd. itp. Byłam wręcz zaskoczona, że smakiem, wyglądem i konsystencją tak dobrze przypomina zwykły majonez z oleju i jaj. Jednak jest pewne ale! - żeby uzyskać taką wersję nie możecie bać się go doprawić, w przeciwnym wypadku będzie mdły i niesmaczny (w tajemnicy Wam powiem, że kluczem do uzyskania odpowiedniego smaku jest wystarczający dodatek octu i musztardy!).

Gorąco zachęcam do wypróbowania przepisu - majonez z tofu jest odpowiedni dla wszystkich, także dla wegan oraz osób dbających o zdrowie i swoją sylwetkę :)



Składniki:

  • Tofu - kostka 180 g
  • Oliwa z oliwek lub olej roślinny (u mnie rzepakowy) - 3 łyżki
  • Czosnek - ząbek
  • Musztarda - łyżka
  • Ocet jabłkowy - 2 - 3 łyżeczki
  • Sól, pieprz - do smaku


Sposób przygotowania:

  • Wszystkie składniki umieszczamy w pojemniku blendera i miksujemy na gładką masę i... GOTOWE!


Wartość odżywcza łyżki majonezu z tofu (25 g):

  • Energia: 61 kcal
  • Białko: 2,7 g
  • Tłuszcz: 5,1 g
  • Węglowodany: 1,1 g
  • Błonnik pokarmowy: 0,1 g
  • Cholesterol: 0 mg


Dla porównania poniżej wartości odżywcze tradycyjnego majonezu:
  • Energia: 178,5 kcal
  • Białko: 0,3 g
  • Tłuszcz: 19,7 g
  • Węglowodany: 0,65 g
  • Błonnik pokarmowy: 0 g
  • Cholesterol: 16,25 mg

Majonez z tofu jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B6, B1;
Majonez z tofu


Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

10 komentarzy:

  1. Podoba mi się ta lekka wersja majonezu. Wiadomo, że domowy jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm o majonezie z tofu jeszcze nie słyszałam, ale wydaje się bardzo zdrowy :) Ja w najbliższej przyszłości mam zamiar zrobić na bazie twarogu, jogurtu i oleju lnianego, zobaczymy co z tego wyjdzie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawia mnie jak długo tego typu majonez może stać w lodówce. Jak szybko się psuje? Moje pytanie dotyczy też przeróżnych past i maseł, na które przepisy możemy znaleźć na tym blogu.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpinam się pod pytanie.

      Usuń
    2. Szczerze powiem, że za każdym razem jak robiłam ten majonez to zostawał w całości zużyty do sałatki ;) Jednak ja bym go trzymała w lodówce nie dłużej jak 4 - 5 dni ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. jakiego tofu używałaś? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robię majonez domowy light z takiego przepisu; serek wiejski light(kupuje z biedronki) 250 g wrzucam do blendera dodaje ciepłe gotowane 1 jajko sok z cytryny (do smaku lub octu) i przyprawy i troszkę musztardy.Miksuje ok 10 minut.I gotowe polecam do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie, że czasem tęskni mi się za majonezem a tofu zdecydowanie trudniej dostać niż serek wiejski :)

      Usuń