Paulina Styś-Nowak dnia 2013/04/10

Jaglanka a'la bounty

Bounty
Jaglanka a'la bounty może stanowić dobrą alternatywę na słodkie, niedzielne śniadanie! Porcja z połowy składników będzie w sam raz na popołudniowy deser ;)


Kasza jaglana nie często gości na stołach Polaków - a szkoda! Posiada ona mnóstwo cennych wartości odżywczych - bogactwo magnezu, cynku, żelaza oraz witamin z grupy B (zwłaszcza B1, B2, B6) stanowi dobry powód, aby włączyć ją do swojego jadłospisu. Z uwagi na brak glutenu może być spożywana przez osoby cierpiące na celiakię. Ponadto jest lekkostrawna - nie powoduje dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego.

Nie sposób opisać w kilku zdaniach jej wszystkich wartości odżywczych - jedno jest pewne - kasza jaglana stanowi zdrowe urozmaicenie naszej diety, dlatego nie wahajmy się jej spożywać jak najczęściej. Niestety często trudno jest ją znaleźć na półkach sklepowych, nawet dobrze zaopatrzonych hipermarketów - w tej sytuacji możemy dostać ją w internetowych sklepach ze zdrową żywnością (ja kaszę jaglaną otrzymałam w paczuszce od sklepu zdrowyzakatek.pl) ;)



Składniki na porcję:

  • Kasza jaglana bio - 3 łyżki
  • Woda - szklanka
  • Stewia w proszku (ewentualnie cukier/miód) - łyżeczka
  • Jogurt naturalny - 3 łyżki
  • Wiórki kokosowe - 2 łyżki
  • Gorzka czekolada (o zawartości kakao min. 70%) - 3 tafelki
  • Zagęszczone mleko niesłodzone o obniżonej zawartości tłuszczu - 1/4 szklanki
  • Orzechy nerkowca (posiekane) - łyżka


Sposób przygotowania:


  • Kaszę jaglaną gotujemy przez ok. 12 minut w szklance wody z dodatkiem ½ łyżeczki stewii. Następnie odstawiamy pod przykryciem do czasu wchłonięcia całego płynu.
  • Jogurt naturalny mieszamy z łyżką wiórek kokosowych i ½ łyżeczki stewii.
  • Do rondelka przelewamy mleko zagęszczone, dodajemy pokruszoną gorzką czekoladę, łyżkę wiórek kokosowych i posiekane orzechy nerkowca – stawiamy na gaz i mieszamy do całkowitego rozpuszczenia czekolady.
  • W szklance układamy na przemian kaszę, jogurt i masę czekoladową.


Wartość odżywcza porcji jaglanki a'la bounty:

  • Energia: 423 kcal
  • Białko: 12,5 g
  • Tłuszcz: 21,8 g
  • Węglowodany: 49,3 g
  • Błonnik pokarmowy: 4,9 g
  • Cholesterol: 18,6 mg



Jaglanka a'la bounty jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, magnezu, żelaza, cynku;
  • Witamin: E, kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12;
Deser jak bounty

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

39 komentarzy:

  1. Ultra zdrowa alternatywa dla batonika? Jestem za! :) Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jeszcze pytanie czy mozna uzyc innych orzechow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej ;) Orzechy włoskie, laskowe, migdały - wszystko się nada :)

      Usuń
  3. Ale się dzisiaj zgrałyśmy :D U mnie dzisiaj krem owsiany a'la bounty! Możemy sobie przybić piatkę za śniadanie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. po prostu - wygląda zniewalająco

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze się przekonać do tej kaszy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jest bardzo smaczna ;) I pasuje zarówno do deserów, sałatek jak i dań obiadowych.

      Usuń
  6. Kocham jaglankę! jem dość często. uwielbiam połączenie z jabłkiem, jogurtem naturalnym i gorzką czekoladą. kokos również uwielbiam, więc będę musiała skorzystać z przepisu :)
    Poza tym nie uważam, żeby też była jakoś bardzo trudno dostępna. Ta firmy Sante jest w praktycznie wszystkich "Kauflandach/Auchanach/Tescach". Ostatnio nawet w E.Leclerku znalazłam dwie innej firmy, które nie dość że były tańsze od Sante to jeszcze mają większą pojemność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja chyba nie mam szczęścia co do sklepów - ani w tesco, ani w kauflandzie, ani w carrefourze nie znalazłam jaglanki ;/

      Usuń
    2. Ja kupuję w "warzywniakach". Jest najtaniej i w co drugim można kupić na wagę :)

      Usuń
  7. Też długo szukałam kaszy jaglanej. Już znalazłam i teraz czeka na zrobienie "czegoś". Twój przepis bardzo mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie jaglanka w ubogiej wersji jak widzę :D :) mmmm.

    http://martynizm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę to zrobić. Uwielbiam kaszę jaglaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie przepis na pewno Ci się spodoba :)

      Usuń
  10. po kolei robię Twoje śniadania-to jest suuuuuper mmmm pyszota :

    OdpowiedzUsuń
  11. w końcu zabrałam się za tą wersję jaglanki, jest boooska :)
    właśnie zajadamy się nią, ja i 2,5 letnia córka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. w końcu zabrałam się za ten przepis, jest boooski :)
    właśnie zajadam się tym śniadaniem z 2,5 letnią córką ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. a stewie gdzie można kupić?

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy można zastąpić produkty mleczne ich innymi odpowiednikami roślinnymi? Np. jogurt gęstym mlekiem kokosowym? Mleko sojowe, ryżowe, migdałowe?

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy przepis wypróbowany. Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej :-) gdzie kupujesz mleko niesłodzone o obniżonej zawartości tłuszczu? Ja spotykam tylko te w puszcze słodzone... Dzięki za odpowiedź! Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są praktycznie we wszystkich hipermarketach ;)

      Usuń
  17. a używasz takiego z kartonu 7,5% tł? bo w puszkach są tylko słodzone. Super blog! KaTia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam to było to mleko z kartonu ;)

      Usuń
  18. czym mozna zastopic mleko nieslodzone? czy mozna jakos inaczej przygotowac ta mase czekoladowa?

    OdpowiedzUsuń
  19. 3 tafelki czekolady tzn. 3 tabliczki?

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Mam pytanie czy kaszę jaglaną mogą jeść osoby po usunięciu woreczka żółciowego i w jakim odstępie po operacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mogą. Kasza jaglana jest łatwostrawna więc sprawdzi się tuż po operacji.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  21. mogę użyć kaszy jaglanej w workach?

    OdpowiedzUsuń
  22. Czym mogłabym zastąpić zagęszczone mleko?

    OdpowiedzUsuń
  23. Zjadłam połowę i prawie zwymiotowałam, za mdłe i za słodkie, resztę musiałam wyrzucić. Są też plusy, po takim śniadaniu jest mi niedobrze na samą myśl o słodyczach :-P

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny przepis ale zamiast stewii stanowczo polecam miód. Jestem cukrzykiem a mimo to używam tylko miodu ale w małych ilościach. Stewia to jest produkt przetworzony a miód to sama natura, chyba że ktoś jest uczulony.

    OdpowiedzUsuń
  25. Poezja smak, dużo brudnych naczyń ale dla tego smaku warto:)
    Dzięki Pani polubiłem gorzką czekoladę ,dziękuję

    OdpowiedzUsuń