Paulina Styś-Nowak dnia 2013/02/18

Słodkie trufle bez cukru i tłuszczu!

Kolejny przepis ukazujący uniwersalność roślin strączkowych. Takie trufle bez obaw można jeść na diecie – w dodatku przygotowuje się je w ekspresowym tempie ;)

Składniki:

  • Czerwona fasola - z puszki lub ugotowana
  • Daktyle suszone - szklanka
  • Morele suszone - szklanka
  • Płatki migdałów - 1/2 szklanki
  • Orzechy laskowe - 1/2 szklanki
  • Kakao/karob - łyżka + do obtoczenia trufli
  • Laska wanilii
  • Cynamon - łyżeczka

Sposób przygotowania:

  • Fasolę gotujemy/odsączamy na sitku i dokładnie opłukujemy.
  • Z wanilii wyskrobujemy ziarenka.
  • Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę.
  • Z powstałej masy formujemy małe kuleczki, które obtaczamy w kakao/karobie.
  • Trufle odstawiamy do lodówki na kilka godzin.


Wartość odżywcza 5 trufli (ok. 35 g):

  • Energia: 95 kcal
  • Białko: 2,6 g
  • Tłuszcz: 4,1 g
  • Węglowodany: 15 g
  • Błonnik pokarmowy: 3 g
  • Cholesterol: 0 mg



Trufle fasolowe są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, żelaza, magnezu;
  • Witamin: A, E, kwasu foliowego, B2, B6, PP;



Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

20 komentarzy:

  1. Pychotka, wlasnie sie objadam nimi bez umiaru :D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie jest zjeść coś pysznego a zarazem zdrowego , mniam ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł dla chocoholików :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podobają mi się te knedle, zdecydowanie! :) Wyglądają pysznie, a patrząc na skład, smak nie zawiedzie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się ich skład! W porównaniu do trufli, jakie zrobiłam dziś (serek, masło i masło orzechowe) to faktycznie twoje są dietetyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trufle wyglądają obłędnie. :) Nie mogę się doczekać, aż je samodzielnie wykonam. Na zdjęciu prezentują się wspaniale - ładnie opakowane z pewnością nadadzą się na upominek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Trufle z fasoli! No to jest hit :D uwielbiam te słodycze a odkąd jestem na w pełni zdrowej diecie i omijam cukierki w sklepie - jeszcze ich nie jadłam! zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm, przepis brzmi zachęcająco, tylko czy po tej fasoli się nie odleci? :P swoją drogą czy fasolę czerwoną można zastąpić białą albo np. ciecierzycą?

    OdpowiedzUsuń
  9. A ile tej fasoli ma być?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Standardowa puszka lub ok. 1/2 szklanki suchej

      Usuń
  10. A ile trufli wychodzi z tego przepisu? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. czy moze ktos mi pomoc jak zrobic taka gladka mase moj bledner nie podolal?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzeba cierpliwości. Ja zazwyczaj używam najpierw tej zamykanej końcówki z ostrzem w kształcie litery S, a później miksuje jeszcze końcówką podstawową. Bakalie (orzechy i suszone owoce) łatwiej się zmiksują gdy na godzinę wcześniej zalejesz je ciepłą wodą.

      Usuń
  12. dziekuje sprobuje.zostawiam w lodowce na noc bo cierpliwosci nie mialam :-) moze dzis mi sie uda i mam nadzieje ze nie jest zepsute

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam- obłędne... :D

    OdpowiedzUsuń
  14. 1.Trufle zrobiła....ale w nieco innej osłonie. Ponieważ niektóre dzieci mają alergię na orzechy (a chciałam je zrobić synkowi na imprezkę do przedszkola) to zamiast migdałów i orzechów (w sumie szklanka) dodałam 3/4 szklanki wiórków kokosowych (zmielonych w młynku do kawy). Wyszły przepyszniaste a kaloryczność podobna.
    2.Zastanawiałam się także czy zamiast obtaczać je w kakao to można zastąpić to gorzką czekoladą, kosztem większej ilości kalorii.
    3. Jeszcze jedno z podanej ilości wynika, że 1 trufla to 7g (skoro 5trufli to 35g-pzrepis) w komentarzach Pisze Pani, że z przepisu wychodzi 40-50 trufli. Mi wyszło 50 trufli ale o gramaturze 14g każda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z wiórkami też na pewno były świetne :) Obtaczać można zarówno w czekoladzie, kakao, karobie ale też właśnie w wiórkach koksowych.

      Usuń
  15. Świetny pomysł. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń