Proste ciasto galaretkowo - owocowe | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2012/09/20

Proste ciasto galaretkowo - owocowe

Składniki na keksówkę:

  • Jogurt naturalny - pół szklanki
  • Otręby owsiane - 6 łyżek
  • Jajo - sztuka
  • Proszek do pieczenia - 1 i 1/2 łyżeczki
  • Suszona żurawina - 4 łyżki
  • Galaretka o ulubionym smaku
  • Ulubione owoce (u mnie banan i brzoskwinia)



Sposób przygotowania:

  • Jogurt, otręby, jajo, suszone żurawiny i proszek do pieczenia dokładnie mieszamy - ciasto przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy przez ok. 30 minut w temp. 190˚ C.
  • Gdy ciasto się upiecze odstawiamy je do ostygnięcia i przygotowujemy galaretkę używając połowy ilości wody zaznaczonej w instrukcji na opakowaniu.
  • Galaretkę odstawiamy w chłodne miejsce do czasu aż zacznie tężeć.
  • Tężejącą galaretkę wylewamy na ciasto i wciskamy w nią kawałki owoców - ciasto wkładamy do lodówki.

Wartość odżywcza porcji ciasta galaretkowo - owocowego:

  • Energia: 182 kcal
  • Białko: 8 g
  • Tłuszcz: 2 g
  • Węglowodany: 35 g
  • Błonnik pokarmowy: 3 g
  • Cholesterol: 45 mg

Ciasto galaretkowo - owocowe jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: żelaza, magnezu, cynku;
  • Witamin: A, kwasu foliowego, B2, B12, B6;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

16 komentarzy:

  1. Ciasto zrobiłam w sobotę u jestem zachwycona!!! Pycha pycha i jeszcze raz pycha! Domownicy zachwyceni tylko narzekali ze tak mało zrobiłam! Rewelacja ciasto będzie stale w moim menu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Torcik jest pyszny, a szczególnie spód. Robiąc torcik po raz drugi wzbogaciłam go o warstwę jogurtową (waniliowy jogurt + żelatyna)

    OdpowiedzUsuń
  3. czy można zastąpić proszek do pieczenia sodą?

    OdpowiedzUsuń
  4. dałam niecałą łyżeczkę sody i jest ok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A co można dać zamiast jogurtu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być mleko (również roślinne), ale w mniejszej ilości (ok. 1/4 szklanki).

      Usuń
  6. W jakiej formie piec ciasto? Prosze o wymiary. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Keksówka ma dł. 22 cm, szer. 9 cm, wys. 6,5 cm ;)

      Usuń
  7. Otręby mogą być pszenne?

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam ,ciasto proste na maxa i świetne! pycha pycha pycha, jeszcze raz powtórze-Pani blog jest moją inspiracją i przepisy najlepsze ze wszystkich które wyszukałam w necie :) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. a mozna dodac jogurt grecki? zamiast naturalnego

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy można zamienić galaretkę na tę domową?? Jeżeli tak, to jak należy postąpić??

    OdpowiedzUsuń
  11. w porcji jest 182kcal a w całym cieście? :)

    OdpowiedzUsuń