Knedle ze śliwkami | Zdrowe Przepisy Pauliny Styś

Paulina Styś-Nowak dnia 2012/09/24

Knedle ze śliwkami

Składniki na dwie porcje:

  • Twaróg półtłusty - 250 g
  • Mąka pszenna pełnoziarnista - szklanka
  • Jajo - sztuka
  • Mleko - łyżka
  • Sól - pół łyżeczki
  • Śliwki węgierki - 10 dojrzałych sztuk

Sposób przygotowania:

  • Rozgniatamy twaróg na stolnicy, dodajemy jajo, mąkę, mleko i sól - zagniatamy ciasto.
  • Odrywamy kawałki ciasta, na które nakładamy po jednej śliwce (bez pestki!) i zlepiamy w kulki.
  • Knedle wrzucamy do wrzącej, lekko osolonej wody i gotujemy przez ok. 10 - 12 minut.
  • Możemy je podać z jogurtem naturalnym wymieszanym z miodem i cynamonem.

Przepis zainspirowany serowymi knedlami z truskawkami Karoli ;) : http://trojkolorowakuchnia.bloog.pl/id,331888116,title,Serowe-knedle-z-truskawkami,index.html

Wartość odżywcza porcji knedli ze śliwką:

  • Energia: 406 kcal
  • Białko: 34 g
  • Tłuszcz: 10 g
  • Węglowodany: 50 g
  • Błonnik pokarmowy: 7 g
  • Cholesterol: 129,4 mg

Knedle ze śliwką są dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, wapnia, żelaza, magnezu, cynku;
  • Witamin: kwasu foliowego, B1, B2, B6, B12, PP;

P.S. Chcesz jeść zdrowo jednak nie wiesz od czego rozpocząć? Pobierz teraz moją listę 55 zdrowych produktów i weź ją na kolejne zakupy! To będzie Twój pierwszy krok w stronę zdrowego odżywiania i lepszego życia (zdrowie, więcej energii, szczupła sylwetka, mocne włosy i paznokcie). Do dzieła!

8 komentarzy:

  1. Ja też takie robię z tym, że do ciasta dodaję jeszcze ugotowanego i startego na tarce (drobne oczka) ziemniaka i dodatkowo oddzielnie ubijam białko jaja - konsystencja ciasta knedlowego jest lepsza, jest bardziej lekkie, puszyste, mniej zbite....pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy mąka ryżowa też się nada? Bo takową mam w szafce.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia - nigdy nie robiłam na mące bezglutenowej

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Możesz wymieszać mąkę ryżową z mąką pełnoziarnistą. Ja często tak robię i polecam ;)

      Usuń
    4. Możesz wymieszać mąkę ryżową z mąką pełnoziarnistą. Ja często tak robię i polecam ;)

      Usuń
    5. Ja często mieszam mąkę orkiszową, ryżową i pełnoziarnistą

      Usuń
  3. A czy zmielone platki owsiane gorskie zamiast maki bylyby ok?

    OdpowiedzUsuń