Paulina Styś-Nowak dnia 2012/07/13

Koktajl jagodowo - bananowy

Sezon jagodowy w toku, więc i ja postanowiłam wybrać się na jagody ;) Wartość odżywcza tych owoców jest niesłychanie bogata – przy niskiej kaloryczności (45 kcal/100 g) dostarczają sporo potasu, żelaza, magnezu oraz witamin: C, E czy B6. Nie należy również zapominać o wysokiej zawartości błonnika pokarmowego i niezwykle cennych antyoksydantach (więcej o wartościach
odżywczych jagód tutaj).

Z tego względu warto maksymalnie wykorzystywać wartości odżywcze jagód – dodawać je do różnych potraw (np. jogurtu naturalnego, owsianki, deserów, ciast razowych) lub też wymyślać całkiem nowe dania z udziałem czarnej jagody. Ja już mam kilka pomysłów – pierwszy poniżej ;)



Koktajl jagodowo - bananowy


Składniki na porcję (ok. 300 ml):

  • Jagody - szklanka
  • Banan - pół sztuki
  • Jogurt naturalny - dwie łyżki
  • Cukier - łyżeczka

Sposób przygotowania:

  • Jagody umyć, banana obrać ze skórki i pokroić na mniejsze kawałki.
  • Wszystkie składniki zmiksować blenderem na gładką masę.

Wartość odżywcza porcji koktajlu jagodowo - bananowego:

  • Energia: 170 kcal
  • Białko: 4 g
  • Tłuszcz: 2 g
  • Węglowodany: 39 g
  • Błonnik pokarmowy: 5 g
  • Cholesterol: 4 mg

Koktajl jagodowo - bananowy jest dobrym źródłem:
  • Składników mineralnych: potasu, magnezu, wapnia;
  • Witamin: E, C, B6;

Chcesz zdrowo schudnąć?

Pobierz za darmo mój jadłospis odchudzający 1500kcal.

Pobierz za darmo

1 komentarz: